recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Snask" på strømforsyning i receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Snask" på strømforsyning i receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Snask" på strømforsyning i receiver
    Sendt: 21-Maj-2020 kl. 12:29
Åbnede lige min gamle Pioneer receiver og lagde mærke til noget "snask" som sidder på terminalerne på ringkerne ved strømforsyning. Hvad i alverden er dette, og er det sundt?? Skal det bort, eller skal man bare lade det være? 


Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 12:54
Umiddelbart vil jeg sige det ligner flusrester fra print har været i bølgeloddemaskine.
Du kan evt. rense med isopropylalkohol og vatpind, hvis det generer din sjæl. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Umiddelbart vil jeg sige det ligner flusrester fra print har været i bølgeloddemaskine.

Jeg tvivler på at trafoen har været en tur med i loddebadet. Den er typisk monteret efterfølgende. Jeg tror nærmere det er overskydende lak fra trafoens lakering.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 13:41
det har vel siddet der i 20år     så lad det blive de næste mange år
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

det har vel siddet der i 20år     så lad det blive de næste mange år

I så fald kun 15 Wink Men, tog lige et nyt foto; mener i virkelig at det ikke er noget at bekymre sig over? Er godt klar over at noget af det nok er støv og fedt, men det kan da ikke være meningen at det skal se sådan ud, for i så fald bliver det jo kun værre med årene?




Redigeret af jacobe - 21-Maj-2020 kl. 14:23
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu