recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snigerdis' 5.1 10K stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snigerdis' 5.1 10K stuebio

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Snigerdis' 5.1 10K stuebio
    Sendt: 17-April-2013 kl. 20:04
Efter et par år med Samsung plastik surround besluttede jeg for i 2012  at opgradere lidt på lydfronten. Budgettet var/er stramt, så ingen high end løsninger i dette set-up, men alligevel et kæmpe løft i lydkvalitet.

Fokus var bedre filmlyd og ikke meget vægt på det musikalske.

Valget af højtalere faldt på det lidt ukendte danske Scansonic, som er en god no nonsense og billig højtaler, som generelt får gode ord med på vejen i de meget få anmeldelser det har været muligt at støve op. 
Fandt et nyt sæt S5 og S6 center til en god pris, og parret med en Pioneer VSX-921 (senere udskiftet med VSX-922), en PS3 og et par billige Eltax reolhøjtalere som surround var jeg i gang. 
Inden længe blev surround udskiftet med S4 og en XTZ W99 8.16 sub kom til. Dette grund setup har jeg kørt med lige siden og er generelt meget tilfreds.
Senest (2017) er mit TH-37PX80 udskiftet med et brugt TX-P46G30Y og der er indkøbt en ekstra sub (XTZ SUB 8.17). PS 3 er røget på børneværelset. I stedet blev der investeret i en NAS og CC 2.0 og kører rent streaming.

Det komplette setup pt.:

- TV: Panasonic TX-P46G30Y
- Receiver: Pioneer VSX-922
- Medieafspiller: Chromecast 2
- NAS: Seagate Personal Cloud, 3G m. Plex MS
- Front: Scansonic S5
- Center: Scansonic S6
- Surround: Scansonic S4
- Subwoofers: XTZ 99 8.16/ XTZ Sub 8.17
- Kabler: Det billigste fra AV-Cables

Og lidt billeder af det hele.

Overblik 1
Hjemmebio overblik 1


Hjemmebio overblik 2


Scansonic S5


XTZ W99 8.16 (Bagerst) og XTZ SUB 8.17 (Forrest)


Panasonic TX-46G30Y, PioneerVSX-922, Seagate Personal Cloud 3TB, ChromeCast 2.0 (Bag receiver)







Redigeret af Snigerdis - 04-December-2019 kl. 09:29
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 16:37
Flot setup - det er dejligt at se så gennemført og elegang kabelføring. Det kunne jeg helt sikkert lære noget af :)

Har du prøvet at rykke centeren ud til kanten så lyden ikke reflekteres i tv-bordets overflade?
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

Flot setup - det er dejligt at se så gennemført og elegang kabelføring. Det kunne jeg helt sikkert lære noget af :)

Har du prøvet at rykke centeren ud til kanten så lyden ikke reflekteres i tv-bordets overflade?

Ja, den rykkes ud, når der skal ses film. Ved tv kigning og til dagligt brug, bliver den dog holdt tilbage af hensyn til æstetikken ;-)
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 07:14
Vedr. kabel, jeg handlede ved kabelmix.dk, OK pris og lav fragt ;-)
Til top
andersvester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2013 kl. 12:22
Flot setup, WAF er vigtigt ;)
Apropos WAF, jeg er selv på udkig efter en stol lignende den I har til at stå, hvor er den fra?

Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2013 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af andersvester andersvester skrev:

Flot setup, WAF er vigtigt ;)
Apropos WAF, jeg er selv på udkig efter en stol lignende den I har til at stå, hvor er den fra?


Den er købt i Idemøbler for en 4-5 år siden.

De har den ikke mere, men de har en der minder om den.

Ved ikke om den kommer i rød, men hør dem ad.

Link
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 18:07
Jeg tænkte også det var en fin lænestol. Swedese Happy ligner, hvis man er på udkig efter noget i den stil.

I øvrigt datterens gule stol til bønnebordet også rigtig fin. Hvor er den fra?
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 21:04
Efter en del ændringer siden første indlæg er #0 opdateret med ny tekst, nyt udstyr og nye billeder.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2017 kl. 12:11
Hej Sniger, det er et fint setup du har, men medmindre du har formået at få din subwoofer-kanal til at spille i stereo, så er det altså stadig et 5.1-system du har, uanset hvor mange subs du tilslutter Geek Wink
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2017 kl. 14:43
det er så et 5.2 setup han har, at du tænker lydspor er noget andet Wink
EDIT: tilføjet manglende ord: andet


Redigeret af MulleB - 11-April-2017 kl. 20:08
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2017 kl. 17:01
Jeg kan allerede nu sige, at jeg ikke vil deltage i endnu en tråd-krig på recordere.dk, så hvis du mener det er 5.2, så er det fint med mig.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2017 kl. 20:08
en tråd-krig?? hvad snakker du om? har du fået det forkerte ben ud af sengen?
 
hvis han har 2 subwoofere, så er det et 5.2 setup, hvor kan det ellers være anderledes? Havde han 4 subwoofere så var det 5.4
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu