recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sænker squeezebox hastigheden på WIFI ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsænker squeezebox hastigheden på WIFI ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Emne: sænker squeezebox hastigheden på WIFI ?
    Sendt: 04-December-2006 kl. 21:40

Hej alle

Jeg har forstået på et indlæg andetsteds, at en squeezebox eller anden trådløs enhed bestemme hastigheden på resten af det trådløse net.

Forstået på den måde, at hvis man har et 802.11n net så vil enheder med 802.11g (herunder  squeezebox) tvinge resten af nettet til at køre 54Mbit. Er der nogle der kan be/afkræfte dette?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 09:45

Det er ikke helt korrekt.

Jeg tror det som der tænkes på er, at hvis du f.eks har en trådløsrouter på f.eks 54mbit (802.11g), og du har flere enheder, der tilslutter denne samtidig. Så skal de dele de 54mbit imellem sig, uanset hvilken protokol de benytter.

Det afhænger dog lidt af router, mærke og model. Men det er sådan de fleste fungerer, såvidt jeg ved.

Redigeret af Kandersen - 05-December-2006 kl. 09:45
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3847
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 10:44

Den ovenstående beskrivelse er som sådan rigtig. Men det er også rigtigt at det er den enhed med laveste hastighed der bestemmer ved 802.11g(det er der ikke mange der ved !). Dvs hvis du har en 802.11g router og du har 2 enheder; en som kører 802.11g og den anden kun kører 802.11a/b så vil hastigheden ikke være hurtigere en 802.11a/b - dvs. max 11 Mbit som man så er 2 om at dele.

Om det forholder sig sådan for 802.11n ved jeg ikke

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 10:49

Denne artikel beskriver det, og problemet er åbenbart i alt udstyr som er bagudkompatibelt med 802.11b.

http://www.computerworld.dk/art/20075?a=block&i=22

Redigeret af kim.t - 05-December-2006 kl. 10:52
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2006 kl. 12:24

Hej

Tak begge to for gode besvarelser.

Artiklen der refereres til sætter tingene lidt i perspektiv syntes jeg. Jeg vil overveje, at vente med at købe trådløst til den nye 802.11e standard som artiklen nævner træder i kraft. Indtil da får jeg vist størst fornøjelse af mit fortrådede net.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2006 kl. 12:44
Tænk lige på at artiklen er fra 2003 ! Så om standarden de ref. til er den nuværende n ved jeg ikke. Men hvis udstyret er bagudkompatibelt betyder det jo ikke noget.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2006 kl. 15:21

Det betyder altså ikke alverden i praksis.... Man behøver jo heller ikke at hype sådanne problemer op fordi det på papiret er et problem.

Jeg har aldrig lidt under det, og jeg kører med 4-5 trådløse enheder

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2006 kl. 18:13

Hej troelsit

Det skal ikke opfattes sådan, at jeg er afskrækket for at vælge trådløse produkter, men jeg har i forvejen kablede udtag i næsten alle rum, undtagen badeværelse og børneværelse, hvor jeg netop kunne tænke mig en squeezebox. Derfor overvejede jeg et trådløst accespoint eller en trådløs router. Disse eenheder er dog lidt pebrede ca 2.000, for dem jeg har i kikkerten, så jeg kunne godt forestille mig at jeg måske istedet ville satse på kablet gigabit-netværk eventuelt suppleret med et billigt 802.11b accespoint

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu