recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snyd og bedrag på QXL?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSnyd og bedrag på QXL?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 15:02

Der er lige røget en anmeldelse ind på recordere.dk her for firmaet og det syntes jeg nu, jeg bør sige var firmaet på QXL, som bruger disse handels metoder.

Det er da bare "lidt" skægt..

 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 16:01
Er I som QXL-købere opmærksomme på at I har 14-dages returret, og rettigheder efter reglerne om forbrugerkøb i købeloven?

Købelovens §4a (det er stk 2 som er interessant)

§ 4 a. Ved forbrugerkøb forstås et køb, som en køber (forbruger) foretager hos en erhvervsdrivende, der handler som led i sit erhverv, når køberen hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Sælgeren har bevisbyrden for, at købet ikke er et forbrugerkøb.

Stk. 2. Som forbrugerkøb anses under i øvrigt samme betingelser som nævnt i stk. 1 endvidere køb fra ikke-erhvervsdrivende, hvis aftalen om køb er indgået eller formidlet for sælgeren af en erhvervsdrivende.

En tilsvarende formulering findes i forbrugeraftaleloven vedr. returret ved fjernhandel.

Ligeledes kan man efter købeloven reklamere til QXL over mangler ved genstanden, med samme retsvirkning som hvis reklamationen var indgivet til sælger.

QXL forsøger "desparat" at skrive sig ud af deres forpligtelser her, men de kan næppe løbe fra at de formidler handelen for sælger, hvorved reglerne om forbrugerkøb gælder.

Se også denne vejledning fra Forbrugerstyrelsen.


Redigeret af JesperLund - 29-August-2007 kl. 16:12
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu