|
Snydt på DBA. |
Besvar | Side <12345 7> |
Forfatter | ||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er forøvrigt en væsentlig forskel på at sende pakker med GLS vs. PostDK - der er væsentligt højere forsikringsbeløb hos GLS - værd at bemærke, hvis man sender noget med højere værdi end nogle få hundrede kroner.
|
||
Boffer24
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så hvis han ikke havde fået forsikringspenge så skulle han bare lade som ingenting og beholde pengene fra køber ?
|
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Boffer24
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis køber insisterer på at få sendt noget som ikke genererer et T&T så må det være købers ansvar hvis varen forsvinder. jeg vil mene at man som sælger mere eller mindre altid skal sende varen med T&T. Så opstår der i hvert fald ikke tvivl om at der er sendt en pakke. Men et interessant spørgsmål
|
||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har den tommelfingerregel at den der betaler for forsendelsen (og dermed bestemmer hvordan) har ansvaret/risikoen.
Som sælger, sælger jeg oftest +porto og lader det være op til køber at bestemme hvordan varen skal sendes. Jeg er naturligvis villig til at hjælpe hvis der opstår problemer med forsendelsen. Som køber, hvis jeg skal betale for fragten, vurderer jeg varens værdi og vælger forsendelse der ud fra. Oftest med T&T. BS |
||
Support_dba
Ny bruger Oprettet: 14-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Martin, Hvis man er blevet
snydt på DBA, skal sagen altid anmeldes både til DBA Support (som du allerede
har gjort) samt til politiet. Bed dem gerne
kontakte os, og vi hjælper naturligvis med alle relevante oplysninger, som kan
hjælpe med en opklaring af sagen. På
DBA prioriterer vi sikkerhed meget højt, og derfor har vi i januar lanceret
betaling via PayPal – og herunder også Køberbeskyttelse. Hvis du vælger at
betale varen via PayPal, er du som køber både beskyttet hvis varen, mod
forventet, ikke modtages eller hvis det ikke svarer til beskrivelsen. Du vil da
få dine penge retur og er derved sikret en tryg handel! Derudover
lancerer vi indenfor de næste par dage NemID. Som sælger kan man vælge at NemID-validere
sin profil, og derved er man som sælger sikker på hvem man handler med. Det
betyder også, at hvis der senere skulle opstå problemer, vil vi let kunne
hjælpe evt. politi med information som kan identificere sælger. Nogle
få gode råd når du handler brugt på nettet: -
Tjek at
sælgers profil er cpr/NemID-valideret -
Betal din
vare via PayPal og vær automatisk dækket at Køberbeskyttelse -
Er tilbuddet
næsten for god til at være sandt, så kontakt Support – Vi tjekker gerne om
sælger virker reel, inden ud overfører penge Se
mere information i vores Sikkerhedscenter – Her er både gode råd til en sikker
handel samt mere information om PayPal: http://sikkerhed.dba.dk/ Har
du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte mig på support@dba.dk – att. Lene |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mmmjaaa - lidt off topic, men jeg opretter aldrig igen en Pay-Pal konto, her blev min danske konto nemlig lænset for 38.000 kr. Bevares, fik pengene retur - efter 3 - 4 måneder
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er vist mere et spørgsmål om manglende sikkerhed på dine egne computere, alternativt at du har fået klikket på noget i en phishing mail. Det siger jo sig selv, at paypal ikke kan lænses for noget uden at man har dit password. |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja. Altså, hvis du besøger mig og køber min forstærker, så giver vi håndslag, du får forstærkeren, jeg får penge og så er handlen for mit vedkommende afsluttet. Hvis du taber forstærkeren på vejen hjem vil du få trøstende skulderklap og "æv hvor surt", men handlen er stadig afsluttet og du får ikke pengene igen. Hvis du sender din onkel forbi for at handle på dine vegne, så giver vi håndslag, han får forstærkeren, jeg får penge og handlen er for mit vedkommende afsluttet. Hvis din onkel taber forstærkeren på vej hjem til dig vil han få trøstende skulderklap, men handlen er stadig afsluttet og du får ikke pengene igen. Hvis du vælger at en fragtmand skal hente forstærkeren for dig, så laver vi to håndslag over nettet/telefonen, jeg får pengene og fragtmanden får forstærkeren. Hvis fragtmanden taber forstærkeren på vej hjem til dig vil du få skulderklap og "æv også", men handlen er stadig afsluttet og du får ikke pengene tilbage. Jeg kan ikke se det rimelige i, at vilkårene for sælger skal være forskellig alt efter hvordan køber ønsker at transporten skal foregå. Om køber ønsker at klare transporten ved selv at hente, ved at sende sin onkel eller ved at betale en fragtmand for det bør ikke ændre en skid for sælgers vedkommende. Når det er sagt vil jeg som sælger sørge for at pakke varen ind så godt jeg kan og naturligvis hjælpe med at udfylde formularer og hvad der nu ellers måtte være nødvendigt hvis købers pakke forsvinder eller tager skade. Hvis du som køber har valgt en forsikret transportform vil jeg heppe på at du får erstatning for din forsvundne pakke, men handlen er stadig overstået for mit vedkommende og du får ikke pengene igen af mig. Hvis fragtfirmaet overfører erstatningen til mig sender jeg naturligvis erstatningen videre til dig, jeg fik de penge jeg skulle have den dag vi handlede. |
||
rasmuzzen
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Paypal, fjern dine kreditkort oplysninger lige så snart du har brugt der, så er du mere sikker.
|
||
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
||
Boffer24
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan ville du reagere hvis du bestilte en vare hos Elgiganten og den ikke kom frem ? Men de siger de har sendt den og nu er det dit problem ? Du betaler dem for at sende varen så må det også være deres ansvar at du rent faktisk får den. Situationen er en anden hvis jeg får min onkel eller en fragtmand til at hente den, så har jeg selv sørget for transporten og så må det være mit eget ansvar.
|
||
Besvar | Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |