|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
|
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1241153
en test af samsung ue 7000 Mener at top modellen er 8000? |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Enig - en for høj farvegtemperatur, som tilmed ikke kan justeres på plads(*) (evt. med et preset alà en THX-indstilling) diskvalificerer TV'et som reference. D65 som hvidpunkt et et minimumkrav for et reference-TV.
(*) Iflg. testen på Flatpanels.dk. Redigeret af bantam - 07-April-2010 kl. 22:28 |
||
/lars
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Har også størst forventning til Sony HX900, - samt Otto`s
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Nu har jeg ikke kalibreret et Philips LCD siden deres 9630 (eller hed det 9631?) - men den havde i det mindste en hvidbalancemenu tilgængelig for brugeren (dog ikke en "robust" løsning, hvor man kunne låse indstillingern). Jeg vil da forvente at nye Philips-modeller kan det samme - og det kan de også iflg. brugervejledningen ("brugerdef. farvetone"). Til gengæld kan de lave så mange krumspring i billedbehandlingen, at de fejler på andre områder - men uden observation, målinger og analyser, kan jeg ikke sige noget om det.
|
||
/lars
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
der er ikke en lcd producent som har sat sig selv det mål at lave et reference billede.
men de lavet efter nogle brugerundersøgelser og hvad der sælger bedst i en butik så ja er meget spændt på hvad otto kan få ud at et lcd panel. |
||
![]() |
||
![]() |
|
men resten er jo helt ved siden af. ses jo tydeligt i mange test og en masse dynamisk kontrast
og motionsystemer. men det er phillips måde at levere et billede på og de har ikke tænkt sig og levere et reference billede. Det kan så håbe på i 2010, men den tror jeg ikke på desværre |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mange af dine forbehold kan jeg godt være enig i: Jeg målte på den pågældende model, hvad der sker med farvegengivelsen, når dynamisk lys/kontrast er slået til(*) - og det var interessant at se, hvordan farvemætningsforløbet ikke var stabilt. Om det er ændret på nyere modeller ved jeg ikke. (*) Styret af lyssensoren i dette tilfælde. Redigeret af bantam - 07-April-2010 kl. 23:24 |
||
/lars
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Velvidende at specielt LCD fabrikanterne har voldsomt fokus på andre ting end rå billedkvalitet, bliver det spændende at se hvilke features der bliver mest eftertragtet. Udover 3D,Youtube og trådløst , så må Samsungs og Grundigs USB optagefunktion vel få noget kredit . . ?
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
|
@Lennon, xcardman mf
Der er oprettet en plasma tråd om samme - hvorfor går I ikke derover istedet for at spame denne tråd ? Redigeret af JA - 08-April-2010 kl. 01:02 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Et LCD der ikke kan vise korrekte farver, eller har en tilstrækkelig hurtig panelhastighed til at fremstå uden det gamle "LCD-agtige" billede, kan efter min mening aldrig blive reference - så hellere konkludere LCD ikke er rede endnu.
Der vil være et hav af nye LCD modeller i 2010, første screening bør være udfra dels panel hastighed, dels udfra korrekte farver. Er der ingen der opfylder disse to basale krav, må man enten konkludere 2010 ikke er året for LCD, eller evt lede niveauet under. Screeningen er meget enkel. Mht panelhastighed slås al billedeforbedring fra - fremstår en gammel Trinity film ( SD DVB-T ) som på en plasma/CRT, dvs grums etc gengives uden problemer, er panel hastigheden ok til at vise alt andet man måtte finde på at føde skærmen med. Mht farver er der glimrende måleudstyr til at konstatere om skærmen kan kallibreres til spot-on farver - øjet er sidste test om det ser naturtro ud. Men - om der er LCD der er rede i 2010, og hvilke, vil nok afhænge af panelstørrelsen man ser på. Eksempelvis 32PFL9604 ( fordi den kender jeg ) er rede og kan betragtes som en mulig reference på både LCD og plasma ( består "Trinity" testen og har spot-on farver på Kuro 500 niveau ) - men ikke sikkert samme model i en 46" kan ( kender den ikke ) men har en svag fornemmelse at selvom farver måske er spot-on på Kuro 500 level, er bl.a. panelhastighed ikke tilstrækkelig. 2010 med 0,5ms, 400Hz, bedre local dimming kunne bringe også de store LCD modeller op på reference niveau i 2010. Blot min mening. @splonik Det kan ikke undgås at sammenligne med plasma, naturligvis skal vi sammenligne med plasma - hverken LCD eller plasma kan ses uden at skæve til hvad der sker "udenfor" teknologien - ellers ender man med skyklapper og som misinformeret fan-boy. Forskellen med at have en LCD tråd om emnet ( fremfor en plasma kontra LCD tråd ) er det ikke udvikler sig til plasma tilhængere ( fra kategorien som understreget ovenfor ) blander sig og tråden ender med mudderkastning ... Redigeret af JA - 08-April-2010 kl. 02:41 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hertil kommer issue om teoretisk reference kontra brugbar reference - her tænker jeg på glossy skærms indvirkning på billedekvaliteten.
Hvor jeg igen vil tillade mig at referere til denne lille video: http://www.youtube.com/watch?v=V0Yyh2F44hA&feature=player_embedded Derfor mener jeg en Sony næppe kan blive en brugbar reference på LCD - men helt sikkert en kandidat til en teoretisk reference. Med de viste specs på B&O, mener jeg stadig B&O ligger langt fra en kandidat til nogen af de to formrer for reference, ganske som da de brugte pana plasma paneler, bruger de her LCD paneler der er flere generationer gamle - måske Rasmus blev benovet af denne B&O, prisen, og HT-baren ser jo imponerende og potent ud ![]() Redigeret af JA - 08-April-2010 kl. 02:27 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |