recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sobre tråd om Reference LCD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSobre tråd om Reference LCD TV

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 06:29
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@Lennon, xcardman mf
Der er oprettet en plasma tråd om samme - hvorfor går I ikke derover istedet for at spame denne tråd ?
LOL
vi skriver bare sandheden
den kan du alså ikke tåle
lidt af samme skuffe måske
du har stort set ikke andet skrevet i plasma tråde og nu 2 indlæg i en ny plasma tråd

samt dette er lcd tråd og lade nu være med at ødelægge den som alle andre tråde

hvad du skriver om Rasmus tror jeg nok han vil blive rigtig ked af.

håber bare ikke andre tror på mange af dine påstande som er helt hen i vejret.
og taget ud af den blå luft.

Redigeret af xcardman - 08-April-2010 kl. 08:05
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

... Blue-push som Rasmus omtaler på B&O er uacceptabelt på LCD i 2010 - det hører fortiden til.
Enig - en for høj farvegtemperatur, som tilmed ikke kan justeres på plads(*) (evt. med et preset alà en THX-indstilling) diskvalificerer TV'et som reference. D65 som hvidpunkt et et minimumkrav for et reference-TV.

(*) Iflg. testen på Flatpanels.dk.

Avancerede farveindstillinger kan tilgås i service-menuen, og dermed kan du opnå en væsentlig mere korrekt farvegengivelse, tættere på D65. Rasmus Larsen er endda selv lidt inde på det i anmeldelsen.

Man kan selvfølgelig spørge sig selv, hvorfor B&O ikke muliggør disse indstillingsmuligheder i den normale brugermenu.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 09:11

- Minimum 100.000:1 statisk

Findes ikke, og er heller ikke nødvendigt - slet ikke i lyse rum, som du jo mener tv'ene skal bedømmes i.

- Minimum 200Hz opdatering

Hvorfor?

- Max 1ms respons helst 0.5ms
`

Findes ikke i praksis, kun i producenternes opdigtede specs.

- Milliarder farver, minimum 12 bit

Findes ikke i praksis, og ikke mindst: Hvorfor?

- Farvegengivelse på linje med Kuro 500

Enig, desværre er der tv på markedet der er udråbt til at have lige så gode farver som Pioneer, uden reelt at have det, fordi mange anmeldere ikke har forstået hvordan farvemålinger skal bruges.

- - Sort minimum som Panasonic G20

...som reelt nok nærmere har 5-10.000:1 statisk kontrast, i hvert fald ikke de 100.000:1 du har angivet som minimum, så det er ret selvmodsigende.

Du mangler en af de suverænt vigtigste faktorer i billedkvalitet, og dén hvor langt de fleste LCD-tv falder igennem, nemlig en god gamma-gengivelse. Og ligesom med farve-gengivelse, så er "god gamma-gengivelse" mere end hvad du kan aflæse af dén gamma-kurve du typisk ser i anmeldelser. Gamma-forløbet i den mørkeste del af billedet er sindssygt vigtigt for den samlede billedkvalitet.

Dertil kommer at undgå banding (hvilket man ikke bare automatisk får ved at have mange bit i signalbehandlingen), og ikke mindst at undgå artifacts såsom edge enhancement/ringning, opblødning af billedet, dynamiske kredsløb af nogen art, støjreduktion osv osv.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

evt hx900 fra sony men nu får vi at se når der kommer test af den :)
En "Cinematic" serie hvor største model er 52" ... tilbage på høvlebænken Sony.

Sony har tidligere haft et 70" til en kvart mil, så de kan godt.
Kuro
Til top
Notional Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-August-2009
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af JA <FONT color=#0000ff>Notional</FONT> JA Notional skrev:

Hertil kommer issue om teoretisk reference kontra brugbar reference - her tænker jeg på glossy skærms indvirkning på billedekvaliteten.

Man kan altid trække gardinerne for. Desuden reflekterer en sådan overflade ikke mere end plasmaernes glasplade. Til film er dette ikke en problemstilling for hverken LCD og plasma, men er det ved daglig tv kigning ja.

Top LCD der skal være kandidater til reference må kunne præstere:

- Minimum 100.000:1 statisk Kan KUN opnåes med OLED, hvis den teknologi overhoved er istand til det.
- Minimum 200Hz opdatering Hvis man skal se 3D udsendelser, ja; ellers er det ikke nødvendigt.
- Max 1ms respons helst 0.5ms Findes slet ikke på nogen LCD'ere og er ikke så nødvendigt.
- Milliarder farver, minimum 12 bit Hvorfor, når kildematerialer aldrig er på milliarder af farver?
- Farvegengivelse på linje med Kuro 500 Det er vel reference for alle skærme uanset teknologi?
- Sort minimum som Panasonic G20 Findes allerede.

Skrappe krav ? Nærmere urealistiske og ligegyldige

Redigeret af Notional - 08-April-2010 kl. 11:28
Region coding is a failed experiment that promotes software piracy.
FOX, the network so dumb it should be called OX!
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 12:36

Med de viste specs på B&O, mener jeg stadig B&O ligger langt fra en kandidat til nogen af de to formrer for reference, ganske som da de brugte pana plasma paneler, bruger de her LCD paneler der er flere generationer gamle  - måske Rasmus blev benovet af denne B&O, prisen, og HT-baren ser jo imponerende og potent ud Wink

Nu bruge Bang & Olufsen Back-light LED på deres 55", det er ikke flere generationer gammel. Jeg må da også tilføje, at når vi har så meget tiltro til flatpanels, så må vi jo se BV 7-55 som reference.
Get HIFI or die trying c",
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 12:59
Hold da op, sikke en masse indlæg - jeg tor vi skal overlade tråden til xcardman, lennon, Otto, Notional mf. Kan I ikke blive enige med emilso88 - et TV med 6ms respons og 4000:1 statisk kontrast kan for min skyld god vælges til Jeres reference LCD - no problem.

Redigeret af JA - 08-April-2010 kl. 13:06
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 13:20
hvad med sharp, har de ikke nogle gode modeller ?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 13:21

Hold da op, sikke en masse indlæg - jeg tor vi skal overlade tråden til xcardman, lennon, Otto, Notional mf. Kan I ikke blive enige med emilso88 - et TV med 6ms respons og 4000:1 statisk kontrast kan for min skyld god vælges til Jeres reference LCD - no problem.

Hvilket nuværende produceret LCD tv mener DU er markedets pt bedste ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 13:28

du kan jo begynde og svare på alle de mange spørgsmål.
de er netop skrevet på baggrund af dine indllæg
ingen kigger vel på spec, når vi snakker om reference billede uanset hvilken teknologi vi snakker om. Det er kun til en første gangskøber og ikke andet.

Men Ja jeg anser også en B&O som reference inden for lcd i øjeblikket

Redigeret af xcardman - 08-April-2010 kl. 13:53
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 16:35

Sædvanlig tilbagemelding uden nogen form for kvalitet, ikke engang svar på Ottos veldefinerede kommentar.  
Jeg anser denne kommentar som "et håndklæde i ringen", da du ikke kan modargumentere sagligt. 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 19:08
Var det et 4siders trainwreck der lige ramte min skærm?...Shocked
Nå men uanset hva, så blir det spændende at se hvor langt de forskellige producenter er nået i år. Altså ud over al tilbehøret. Wink
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu