recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sobre tråd om Reference LCD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSobre tråd om Reference LCD TV

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 09:26
Enig, 3321 er blot en guideline i mekanikken omkring måling af performance. Jeg mener at metoden i performance-målingerne (altså kravespecifikaiton for målemetoden) også er vigtig at beskrive for at kunne forholde sig til kravspecfikationen for billed-performance. Her lyder det som om 3320 kunne anvendes som målepind.

Nogle testsites opstiller en beskrivelse af deres metoder og udstyr - men sjældent specielt detaljeret.

/lars
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Nogle testsites opstiller en beskrivelse af deres metoder og udstyr - men sjældent specielt detaljeret.

Og nok så interessant: Ingen, i hvert fald få hvis de findes, definerer hvor godt det skal være for at være "godt".
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 20:17

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

[QUOTE=Lennon]

... .. . 

Hvad havde man forventet? Der sker ingen revolutioner mht. billedkvalitet med de nuværende teknologier...hverken på LCD eller på plasma. Det viser testene på 2010 modellerne med al tydelighed. Det er helt andre ting, producenterne satser på nu.

Jeg tror vi skal vænne os til dette, indtil OLED kommer rigtigt frem, men jeg håber at f.eks. Otto og co. gør mine ord til skamme. Wink 

Jamen, jeg havde forventet at billedkvaliteten fik et synligt hak opad i forhold til w5500.Der er trods alt gået et år -  plus Edge-LED. Men OK, de har da tilsyneladende fået styr på clouding problemet. Så må vi vente og se om HX900 nærmer sig noget reference . .   

Og hvem ved om OLED er godt når vi kommer op i de store skærmstørrelser.  Jeg synes der reklameres  for meget  for "bedre kontrast og farver end nogensinde" - jamen jeg synes allerede flere tv er nogle "kontrastbomber", som slet ikke svarer til naturlig / korrekt billedkvalitet. Og bedre farver er forhåbentligt ikke lig med kraftigere farver. Jeg synes de demoer, jeg har set med OLED har været rent farveladeland - helt uden for virkelighedens verden.  Så jeg tvivler på at OLED bliver meget andet end ny salgsgimmick som 3D med briller :) er i dag.  Frygter i hvert fald at det ikke bliver berigende i form af god, naturlig billedkvalitet. - men lad os nu se... Håber også at problemet med farven blås livslængde løses....

Redigeret af Garfield - 10-April-2010 kl. 20:21
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 20:34
Garfield
Ja du har helt ret.
det skal laves ordenligt og derfor er der noget som hedder et referencebillede
der er oled ikke nu og de første har heller ikke haft det mål.
samt flere producenter har heller ikke det mål med lcd tv
du skrev havde et crt tv. har selv haft to topklasse crt tv. et phillips fra 2006 og et loewe fra 2001
men de har også masser af fejl. kunne aldrig finde på at gå tilbage fremfor det tv jeg har nu
som er referencen inden for fladskærm.

problemet er netop producenterne ikke har det mål et "naturligt billede"

Redigeret af xcardman - 10-April-2010 kl. 20:42
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Garfield
Ja du har helt ret.
det skal laves ordenligt og derfor er der noget som hedder et referencebillede
der er oled ikke nu og de første har heller ikke haft det mål.
samt flere producenter har heller ikke det mål med lcd tv
du skrev havde et crt tv. har selv haft to topklasse crt tv. et phillips fra 2006 og et loewe fra 2001
men de har også masser af fejl. kunne aldrig finde på at gå tilbage fremfor det tv jeg har nu
som er referencen inden for fladskærm.

problemet er netop producenterne ikke har det mål et "naturligt billede"

Jeg er i hvert fald spændt på om OLED kan få mig til at tage springet. Men enig med dig i at CRT er heller ikke uden fejl, men dog det mindst fejlbehæftede EMM. Men der er dog ikke panoreringsslør, som er uacceptabelt, når man er "sportsfanatiker" som jeg er. LCD er helt udelukket for mig.

Redigeret af Garfield - 10-April-2010 kl. 20:47
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu