recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sobre tråd om Reference Plasma TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSobre tråd om Reference Plasma TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Emne: Sobre tråd om Reference Plasma TV
    Sendt: 07-April-2010 kl. 19:08
Lave lige et tråd hvor vi kan diskutere Plasma TV i Reference klasse og kun Plasma TV som sagt i Reference klasse også 3D Plasma TV, hvis de er i Reference klasse, det ville sige TOPPEN of POPPEN inde for Plasma TV.

Der må ikke tales om LCD Reference TV i denne tråd, det er den en anden tråd som omhandler Reference LCD TV.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78858&PID=796850

HUSK AT HOLD DEN I EN SOBRE TONE Wink

Redigeret af Startrek - 08-April-2010 kl. 19:55
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 02:50
Skal vi tale om reference, må vi opdele i teoretisk reference og praktisk reference.

Teoretisk
reference er under ideelle forhold dvs i total mørkt rum. Praktisk reference er under forhold med ambient light.

Efter min mening er pana PX700 stadig referencen i kategorien praktisk reference kva den er den eneste plasma nogen sinde med høj antiglare.

Pioneer 500 er vel måske på den teoretiske reference - kun Panasonic vil idag  og frem kunne overgå Pioneer 500, men spørgsmålet er om det vil ske inden lyset slukkes for plasma, af den simple grund at Panasonic er i en ( nedadgående ) spiral med kostoptimering - dvs cost-no-issue vender måske ikke tilbage - man må huske Pioneer brugte top skallere etc og kostede kassen - Panasonics modeller koster idag det halve og bruger low-mid skallere etc - derfor, efter min mening, vil Pioneer ikke blive overgået af Panasonic fremover som det ser ud idag. Trenden understreges af dette års topmodel fra Pansonic efter sigende faktisk er dårligere end sidste års model.

Personligt mener jeg Z1 er/var referencen på plasma TV alt taget i betragtning  - toppen plasma TV nåede inden Panasonic for alvor satte gang i skruen med kostprisoptimeringen - et 40.000 krs plasma som måske er det sidste plasma cost-no-issue gisp i top klassen. Dette års modeller fra pana er gået helt i skoven med lortebrunt  og total plast og grimt design - men det er mere på den subjektive side ....

Blot min mening.

Redigeret af JA - 08-April-2010 kl. 03:38
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 03:11
Der er andre producenter, som kan overhale både Pio og Pana. Samsungs 850-serie var meget rost sidste år. Et par anmeldelser sidestillede den med Kuro på visse punkter. Det var træls, at modellen led af summen og lidt retention. Ingen klagede over sidsnævnte på denne serie - måske fordi de ikke nåede at se det, før tv'et røg retur pga. summen. Tongue

Hvis Samsung har taget sig sammen i år, og der er noget, der tyder på, at de har taget sig sammen - deres nye plasmaer er i hvert fald lidt tykkere ift. sidste år, hvilket måske siger, at de har gjort noget ved det summende bagpanel. Alt er teori lige nu, men de nye modeller er snart ude og jeg glæder mig til at se hvad de kan.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 03:24
Jo måske - har ikke fulgt de andre plasma så nøje - men får en rating lidt under pana V10 ser jeg ...
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 06:18
Ser i hvert fald frem til at se hvordan VT20 og de nye Samsung C7000 plasma modeller kommer til at præstere. Vi for desværre ikke Samsungs top model herhjemme, C8000. Ikke i første omgang vist nok
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 06:44
Ja det er synd vi ikke ser c8000, men den skulle sidst komme på sidste på året
problemet er nok mere alt den fokus på 3D og andre ting i tv, der holder producenterne væk fra et
referencebillede. Faktisk alle producenterne. der er bare ikke nok fokus på et reference billede.
det er hele problemet som jeg ser det.

Redigeret af xcardman - 08-April-2010 kl. 06:44
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 16:58
JA: Jeg vil mene Samsung plasma B850/855 er fuldt ud på højde med Panasonic V10, måske endda en anelse bedre efter en prof kalibrering. Det jeg godt kan lide ved Samsung er de præcise farver og gode muligheder for en prof kalibrering.

Som jeg ser det er C7000 fra Samsung herhjemme den samme som C8000 der bliver solgt i USA. Det svarer lidt til B860 og B850 fra sidste år, hvor den første heller ikke kom herhjemme. Forskellen på disse to var "kun" en udvidet kalibreringsmulighed. Det samme ser ud til at gælde for C7000 herhjemme, der mangler denne udvidet kalibreringsmulighed. Men deres nye black filter vil være der, same motion judder, som man ikke ser på C7000 i US modellen
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

JA: Jeg vil mene Samsung plasma B850/855 er fuldt ud på højde med Panasonic V10, måske endda en anelse bedre efter en prof kalibrering. Det jeg godt kan lide ved Samsung er de præcise farver og gode muligheder for en prof kalibrering.

Som jeg ser det er C7000 fra Samsung herhjemme den samme som C8000 der bliver solgt i USA. Det svarer lidt til B860 og B850 fra sidste år, hvor den første heller ikke kom herhjemme. Forskellen på disse to var "kun" en udvidet kalibreringsmulighed. Det samme ser ud til at gælde for C7000 herhjemme, der mangler denne udvidet kalibreringsmulighed. Men deres nye black filter vil være der, same motion judder, som man ikke ser på C7000 i US modellen

Iflg. Otto fra Precision, citat fra hans test af Samsung 50B855 og Panasonic 50V10
Bemærk, begge skærme er prof. kalibreret af Otto.

Bottom line: Samsung’en har det bedste billede, hvis man kan affinde sig med at behandle det som man gjorde med plasma’er i gamle dage: Grundig indkøring, gerne med dén indkørings-DVD man kan downloade her på siden, og lad være med at bruge den til windows og andet stillestående. Billedgengivelsen er det nærmeste vi kommer på Pioneer, og er på visse punkter (ultimativ farve-præcision) faktisk et mulehår foran (efter kalibrering!). Panasonic har jeg altid rost for at levere fin billedkvalitet til prisen, om end de ikke helt har været i Pioneer’s klasse. V10 har dét problem at det ligesom de mindre tv fra samme producent leverer et hæderligt billede i en fornuftig indpakning der er meget praktisk anvendeligt i dagligdagen, også for ”begynderen”, men rent billedmæssigt savner jeg noget mere reelt der skal forsvare merprisen. Det flytter ikke på min anbefaling af Panasonic som stærke køb i den lavere prisklasse, men V10 er bare ikke et tv med high-end billedkvalitet i min bog. Det er Samsung langt hen ad vejen – men det er bare langt fra en high-end indpakning…

Hele testen kan læses her:

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 18:12
Pyyyh, det ER jo spænende. Hvis man ser bort fra 3D, kan det godt blive et meget tæt løb mellem Panasonic V20 og Samsung C7000 i 50 tommers størrelsen. I hvert fald hvis prisen er nogenlunde den samme. Begge skal nok overgå deres forgængere fra sidste år betydeligt. Clap Det gør så ikke noget at Sammy'en så har 3D oveni. Det er kun et plus for de der vil have det.

Redigeret af Firebird - 08-April-2010 kl. 18:15
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 18:52
16.000,- for et 50" C7000 i hfk. Det er da en prisbasker der vil noget, 4.000,- op til VT20

http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/plasma-tv/samsung_ps50c7705-_plasma-tv.htm

Man må sige at Panasonic har fået sig en konkurrent.

Redigeret af Sploink - 08-April-2010 kl. 18:53
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

16.000,- for et 50" C7000 i hfk. Det er da en prisbasker der vil noget, 4.000,- op til VT20

http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/plasma-tv/samsung_ps50c7705-_plasma-tv.htm

Man må sige at Panasonic har fået sig en konkurrent.

Hæhæ, jeg har tidligere fået tilbudt et 50 tommers Panasonic V20 til 14.000 kr. Jeg takkede nej, fordi jeg havde på fornemmelsen, at der nok skal komme noget godt fra Samsung i år. Desuden kunne jeg jo ikke få Tv'et leveret på dette tidspunkt alligevel, så hvorfor overhovedet tage imod sådan et "tilbud"? Joo, han ville lige lave en hurtig handel, uden at jeg havde skyggen af en chance for at vide hvor god V20 er, og sammenligne priserne med f. eks Samsungs topmodel. På dette tidspunkt var priserne på Samsungs tv ikke kendt. LOL

Der vil komme en del rigtig gode tilbud i løbet af bare den næste måneds tid. Panasonic har den ulempe, at deres tv ikke ligefrem er elegante, så dér har Samsung en klar fordel. Der bliver "krig" igen i år... Godt for os der skal have en ny skærm. Big smile
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu