recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Softcam begynder guide? (Boxer + Argus TV)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Softcam begynder guide? (Boxer + Argus TV)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Softcam begynder guide? (Boxer + Argus TV)
    Sendt: 20-Marts-2016 kl. 13:22
Jeg er for nyligt flyttet fra en luksus tilværelse med Yousee (i forhold til HTPC) og er endt et sted hvor mine tv-muligheder begrænser sig til antenne og satellit.

Da jeg mente at huske at DVB-S var noget rodet noget at få til at virke, valgte jeg en løsning med DVB-T hos Boxer - hvilket jeg så nu finder ud af er nærmest umuligt at få til at virke med softcam...
Det skete bla fordi jeg i forvejen havde to HDHomerun med DVB-T og fordi det virkede som det nemmeste setup.

Nu prøver jeg så alligevel at få det til at virke, men synes det virker meget svært at gå til med softcam.
De fleste guides jeg har fundet, går nærmest ud fra at man ved det meste på forhånd, og jeg har ikke fundet noget sted der forklarer det fra bunden.
Ting jeg fx har problemer med:
-hvad skal der stå i cardclient.conf?
-hvad skal der stå i acamad_PMT.txt

Altså nogle ret grundlæggende ting.

Jeg fandt en guide fra cyberguyen herindefra, men synes igen at der manglede nogle forklaringer, når ikke bare det kom til at spille første gang man fulgte den slavisk.


Er der nogen der har erfaringer med softcam - og meget gerne konkret med Boxer - som kan komme med nogle tips/baggrundsviden, eller som kan henvise til noget guide eller lignende?

I første omgang vil jeg gerne bare have det til at fungere med et enkelt kort (altså uden en cardsharingserver), men hvis dette er ligeså nemt at starte med,, så er det fint for mig.
Jeg bruger Windows , så cardsharingserver vil skulle køre som VIrtuel maskine. Jeg har også en QNAP NAS som jeg har kunnet forstå vil kunne køre det, men alle beskrivelser og guides jeg har fundet til det er flere år gamle og kræver installation af Optware, som det ikke virker til er tilgængeligt længere.

Jeg håber at få det til at fungere med Argus tv-server, men da setup af softcam mm. Som jeg har forstået det er nogenlunde ens, så gær det ikke noget at erfaringerne kommer fra MediaPortal, DVBViewer eller lignende...


Som en disclaimer så har jeg selvfølgeligt et betalt abonnent hos Boxer og har ikke tænkt mig at dele kortet udenfor husstanden.


Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med et større eller mindre skub i den rigtige retning.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 19:49
Ingen har svaret dig. Det eneste der vist virker i denne verden med acamd er viasat og c-more, boxer er et no-go som jeg husker det. Det der vist duer er smart-wii husker jeg at have læst.

Prøv at gå tilbage i tidligere indlæg.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu