recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Software til kopiere film over på Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoftware til kopiere film over på Mac

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
donni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2007
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Software til kopiere film over på Mac
    Sendt: 11-Februar-2010 kl. 16:42
HALLO... Er ved at kopiere mine film over på mac´en. bruger programmet Handbrake. men er kommet i tvivl om de indstillinger jeg skal anvende for at få den bedste kvalitet. Jeg kan vælge imellem mkv og Mp4 - 
kan i hjælpe mig med det? eller findes der et andet program som er bedre til kopiere.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 16:46
det kommer an på hvor og hvad du skal afspille det på.. fortæl lidt mere om dine planer.. skal det bare køre på computeren eller skal det op på en større skærm (så vi evt kan pejle os ind på en passende bitrate for handbrake)

jeg kopierer idag film over på min NAS fra både mac og pc.,. men jeg ripper dem ikke med handbrake.. jeg bruger mactheripper også smider tsfolderen direkte på NAS som jeg så afspiller fra via deciderede afspillere som popcornhour c-200 /a-200

Det gør jeg iøvrigt både med dvd og blu ray (blu ray..kun fra PC).

på den måde undgår jeg at det tager flere timer at rippe en film om i et andet format.. den ligger som den lå på skiven.

Redigeret af rhsin - 11-Februar-2010 kl. 16:59
Mvh

René
Til top
donni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 17:07
I første omgang vil jeg bare have dem liggende på min mac, men kunne skam sagtens tænkes jeg ville investerer i en medie afspiller til at have under mit tv. 

Altså først kopiere over på mac´en, så smide over på en harddisk, for til sidst til tilslutte medie afspillerne.  
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 17:24
ok spørgsmålet er bare at vælge den rigtige løsning fra start... det er et stort arbejde at lægge eks 150 film over for så at finde ud af man var træt af kvaliteten eller formatet.

Hvis du overvejer på et senere tidspunkt at udvide med eks nmt afspillere ville jeg klart gå efter en løsning med tsfoldere altså mactheripper også kopiere tsfolderen over... så skal du bare finde en passende afspiller på maccen som kan afspille den folder... mener du bare kan åbne folderen i dvdplayer på maccen. (alternativt vlc som afspiller på maccen)

På den måde ligger dine film som de lå originalt på skiven.. og udvider du senere med en NAS og nmt afspillere så har du et tabsfri format at afspille fra som alle nmtere kan finde ud af
Mvh

René
Til top
donni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 17:41
helst den rigtige løsnings fra start:-)

hvis jeg bruger mactheripper, ville jeg så kunne kopiere tsfolderen over på min ekstern harddisk, anskaffe mig en WD eller en Netgear medieafapiller. Ville de kunne afspille filen fra harddisken så? kan de det, er jeg allerede på vej ned i butikken efter sådan en!! 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 18:00
Ja i princippet starte du mactheripper programmet op, så loader du dvden på maskinen også tager programmet selv fat i den, og du skal vælge alt indhold (ikke tage noget fra... du risikerer bare problemer på visse afspillere) også er det bare at vælge en destination til filmen også har du den.. herefter kan du lægge filen hvor du har lyst... du kan finde programmet her http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22715
du skal påregne ca. 30 min pr film i snit

Redigeret af rhsin - 11-Februar-2010 kl. 18:01
Mvh

René
Til top
donni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 20:43
Nu har jeg prøvet at bruge mactheripper, den ripper filmen. første film meldt den fejl " BAD " den anden film virkede fint. hvilken file skal jeg vælge i mappen video? der ligger den masse, har prøvet nr. 1 vts-0-1 der kommer menu´en op filmen, men jeg kan ikke trykke på play. hvad gør jeg forkert?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 22:13
det hænder der er film som ikke kan kopieres, af forskellige årsager (dårlig disk eller god kryptering) en pc med anydvd på kan nogle gange klare det som maccen ikke kan.. og omvendt.

du skal lave en mappe med eks filmnavn på (så du kan holde styr på dem... inde i dem ligger der typisk en AUDIO_TS folder og en VIDEO_TS folder og inde i dem ligger hh. billed og lyd... (ikke altid der er noget i audio_ts men i videofolderen er de filer filmen består af)

Når du skal afspille en film fra sin folder er det vigtigt at du i din afspiller (på mac) enten trækker hele mappen på afspilleren, eller du beder den om at åbne filmmappe og ikke filmfilerne... ellers vil det ikke køre korrekt... på den måde burde det være nok blot at markere hovedfolderen (med filmnavn på) også afspille den.
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 11:09
kom iøvrigt også i tanke om udmærkede løsninger der kan håndtere op til og med blu ray... der er mulighed for trial.. ellers er det købeprogrammer.

makemkv http://www.makemkv.com/download/ er en beta som kun virker i 60dage når den er klar koster den nok omkring det samme som pavtube)

Pavtube blu ray ripper http://www.pavtube.com/index.html#fragment-2 (koster 49usd, og kan også konvertere til en række andre formater)
Mvh

René
Til top
donni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 19:14
Tager lige fat i tråden igen:-).. fik aldrig det helt til at virke sidste gang, så mit projekt blev skubbet lidt i baggrunden.. Nu giver jeg det en chance igen. nu har jeg så fået kopieret 3 film over på PC´en. Kan det passe at de skal fylde i gemmensnit 6,5-7,5 gb pr. film???.. for så løber jeg sgu hurtigt tør for plads.. 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

makemkv http://www.makemkv.com/download/ er en beta som kun virker i 60dage

MakeMKV kommer i nye betaversioner med mindre end 60 dages mellemrum, så den har reelt været gratis lige så længe den har eksisteret.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 19:49

Du kan jo se hvad filmen fylder når den er på DVDen, og da du sikkert ripper den uden komprimering, så skulle den fylde det samme som på DVDen. De 6,5-7,5 er ikke ved siden af på en DVD 9. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu