recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Software til lydfiler (Mp3)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoftware til lydfiler (Mp3)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: Software til lydfiler (Mp3)
    Sendt: 12-Februar-2008 kl. 22:32

Måske forkert fora at stille spørgsmålet i, men alligevel:

Jeg har en temmelig stor del af min CD samling liggende rippet på mit mediacenter (+8000 filer) og det er jo nemt og bekvemt! Problemet er dog at lydstyrken er ganske varieret, med dat resultat at man render og skruer op og ned og mister derved en go' del af glæden ved det.

Så derfor til mit spørgsmål: Findes der et program som kan udjævne dette som en batch process? Altså ikke manuelt fil for fil men hele diskens indhold?

Jeg har CoolEdit pro hvor jeg kan lave det, men det kræver at jeg manuelt åbner hver enkelt fil og det kan jeg sgu' ikke overskue tidsmæssigt, for slet ikke at snakke om manglende tålmodighed!

Mvh

Niels

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 22:40

Problemet med at lyden ikke er ens på filerne skyldes at de ikke blev normaliseret ved ripning,(hvilket vil have løst problemet), så du må normalisere dem. Et program som Db power AMP kan normalisere flere filer på en gang, men hvor mange af gangen ved jeg ikke.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 23:11
Itunes har en feature der hedder 'lydkontrol' der automatisk justere lydstyrken under afspilning så numrene bliver afspillet ved samme niveau.

Så behøver man ikke køre en normalisering på alle filerne.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 23:48

MediaPlayer tilbyder samme løsning når du importerer din samling første gang. Den spørger om du vil udligne forskelle i lydstyrke under konverteringen.  Sig ja, så har du en god ensartet musiksamling

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 09:08
Synes I er lidt galt på den. Løsningen er ikke at normalisere filerne når de rippes. Derved ødelægges det indbyrdes dynamiske forhold mellem dem (på en plade f.eks).

Prøv at søge på replaygain i stedet. Det er en feature, som analyserer filerne og tilføjer en gain tag til dem. Det kan gøres både per sang og/eller per album.

Læs mere her

Redigeret af NikolajC - 13-Februar-2008 kl. 09:11
Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

MediaPlayer tilbyder samme løsning når du importerer din samling første gang. Den spørger om du vil udligne forskelle i lydstyrke under konverteringen.  Sig ja, så har du en god ensartet musiksamling

Hej Alle.

Ja det er rigtigt at MediaPlayer kan udligne forskelle i i lydstyrke under import og det fungere nogenlunde uden at være helt godt, der hvor det går totalt galt er når jeg synkroniserer til en ekstern enhed (min bilplayer) der glemmer MediaPlayer ganske at kompensere for forskellen.

Det er rigtigt  at problemet ligger i "normalising" i rippet. Desværre har jeg gennem tiderne rippet med flere forskellige programmer og dermed også med fler forskellige måder at tolke normalising på.

replay gain virker logisk nok, desværre kræver det at playeren er replaygain kompartibel, hvilket jeg betvivler min Bluetouch player i bilen er, så derfor er det ikke lige løsningen på problemet.

Til Radiomanden; Jeg vil checke Db Power AMP ud, det lyder som om det er det jeg har brug for, tak for tippet!

Tak for svarene, so far. Kast endelig flere bolde i luften, jeg er modtagelig for alt!!

Mvh

Niels

Redigeret af Nichof - 13-Februar-2008 kl. 18:01
Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 11:00

Fandt lige selv det ideelle program: MP3Gain. gør præcist hvad jeg ønsker; normaliserer til 89Db på alle filer.

Freeware, dansk brugerinterface, genialt!

Niels

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 11:14
Lader til at være et rigtigt fornuftigt program. Tak for tippet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu