recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Software til VHS capture
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Software til VHS capture

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Software til VHS capture
    Sendt: 06-Marts-2021 kl. 16:49
Jeg har et USB capture kort med digital og analog tuner samt analog AV indgang. Kortet hedder Terratec Cinergy HTC USB XS. Jeg skal bruge noget software til at optage analogt. De programmer jeg har prøvet hidtil har ikke genkendt kortet. Jeg bruger Windows 10. Normalt bruger jeg DVBViewer med kortet, men det understøtter kun den digitale tuner.

Flemming


Redigeret af fltk - 06-Marts-2021 kl. 16:50
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 17:11
Jeg har samme, men har aldrig selv brugt den medfølgende software.
Har du prøvet Magix Movies on DVD TV Edition, som følger med tuneren?  Smile
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg har samme, men har aldrig selv brugt den medfølgende software.
Har du prøvet Magix Movies on DVD TV Edition, som følger med tuneren?  Smile


Jeg er desværre bange for, at jeg har smidt den medfølgende CD ud, formentlig fordi jeg ikke regnede med nogensinde at få brug for den analoge del. Jeg har nemlig heller aldrig brugt den fordi DVBViewer er suveræn til digital optagelse. Har du stadig CD'en eller ved hvor den kan downloades? Jeg er dog i tvivl om den virker med Windows 10.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 19:01
Jeg har installation CD, prøvede lige at sætte den i PC, men drev er ikke glad for den (drev er ikke altid samarbejdsvillig LOL)
Men ser ud til at kunne hentes her i trial version:

Har også en tilhørende vejledning med et nummer på, går ud fra det er licens kode. Smile

Send PM hvis du får brug for kode og/eller CD Wink


Redigeret af JørgenT - 06-Marts-2021 kl. 19:01
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 20:08
Jeg har nu downloaded og installeret trial versionen af Magix movies on DVD. Programmet finder desværre heller ikke kortet, så det skal nok være den specielle version der fulgte med kortet. Når jeg går ind i enhedshåndtering > egenskaber for kortet, står der under hændelser "Device USB\VID_0CCD&PID_008E\081102000373 requires further installation." Hvordan skal det forståes? Det virker jo fejlfrit med DVBViewer.

Edit: Hvis jeg søger efter digitale kilder finder programmet kortet, men ikke hvis jeg søger efter analoge.

Flemming



Redigeret af fltk - 06-Marts-2021 kl. 20:13
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 14:40
Kunne forestille mig det er på grund af manglende adgang til mpeg2 bibliotek, som primært er det der benyttes ved analog video håndtering, og der er ikke support for mpeg2 i standard win10.
Prøv at lede efter Virtualdub2 - den skulle komme med alle tingene bygget ind. - Alternativt burde du faktisk kunne se videostreamen i VLC, og så kan du gemme den derfra.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Kunne forestille mig det er på grund af manglende adgang til mpeg2 bibliotek, som primært er det der benyttes ved analog video håndtering, og der er ikke support for mpeg2 i standard win10.
Prøv at lede efter Virtualdub2 - den skulle komme med alle tingene bygget ind. - Alternativt burde du faktisk kunne se videostreamen i VLC, og så kan du gemme den derfra.


Jeg har allerede både VirtualDub2 og VLC. Begge kan se capture kortet. I virtualDub2 får jeg fejlen "Cannot connect to the desired capture driver" og i VLC sker der bare intet når jeg forsøger at optage.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 17:23
Hvis du kigger i kontrolpanel - Enhedshåndtering, kan du så se USB tuneren med BDA driver installeret uden fejl?
Normalt vil Windows sikkert selv finde den rigtige driver, men det kan gå galt. Smile

Jeg er ikke sikker på om jeg har brugt tunereren under Win 10 tidligere, så prøvede at hente Win8 - 64 bit driver her (der er ikke en Win 10 udgave):

og kørte Install på min Win 10 surf PC og tilsluttede tuner efterfølgende. 
Og kan se dimsen i kontrolpanel uden fejl. Wink




Redigeret af JørgenT - 07-Marts-2021 kl. 17:25
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvis du kigger i kontrolpanel - Enhedshåndtering, kan du så se USB tuneren med BDA driver installeret uden fejl?
Normalt vil Windows sikkert selv finde den rigtige driver, men det kan gå galt. Smile

Jeg er ikke sikker på om jeg har brugt tunereren under Win 10 tidligere, så prøvede at hente Win8 - 64 bit driver her (der er ikke en Win 10 udgave):

og kørte Install på min Win 10 surf PC og tilsluttede tuner efterfølgende. 
Og kan se dimsen i kontrolpanel uden fejl. Wink




Da jeg købte tuneren havde jeg Windows 7 og skiftede til Windows 10 i juli 2015. Jeg har brugt tuneren siden anskaffelsen og bruger den stadig sammen med DVBViewer. Jeg har dog aldrig anvendt den analoge del, men den står fejlfrit i enhedshåndtering i Windows 10. Driveren har nummer 5.9.1202.0. Det er sikkert den samme du har downloaded og installeret. Det er en skam at du ikke kan afprøve den medfølgende software på grund af knuder med CD drevet. Kunne ellers være sjovt at se om man så kan optage med den analoge del.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 20:54
Jeg har også et USB CD/DVD drev, og en anden Win 10 PC med indbygget drev, så ser om jeg kan finde lidt tid til et forsøg en af de kommende dage. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg har også et USB CD/DVD drev, og en anden Win 10 PC med indbygget drev, så ser om jeg kan finde lidt tid til et forsøg en af de kommende dage. Smile


Super - håber det bedste.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 11:13
Så tog jeg tid til lidt eksperimenter. Smile

Først USB tuner på anden Win 10 PC og DVBViewer, det kræver install af Win8 driver fra Terratec og virker (omend med pixelering)
Så med fungerende CD/DVD drev kopieres Magix CD/DVD til USB memory stick, og installere herfra. 

Magix installation kører fint, med noget MPEG-2 efterfølgende. Ved start af Magix siger den at MPEG-2 codec ikke er nyeste og jeg henter via Help nyeste update fra nettet som angivet.

Men ved forsøg på analog recording kommer fejlmeddelelse:




Prøver så samme install på min Win 7 HTPC, hvor tuner senest har være anvendt med DVBViewer.

Magix installeres som før, og her kan jeg optage analog composite signal fra min gamle Sony harddisk recorder optagelse. Optagelse bliver dog i sort/hvid, kan være harddisk record ikke er sat korrekt op til composite output. Confused

Næste forsøg er samme install på min surf Win 10 PC (med det dårlige drev), samme resultat som på første Win 10 med manglende genkendelse af tuner i Magix (DVBViewer er OK). Dead

Så det lader til det er Windows 10 der er synderen, og du skal tilbage på en Win 7 (eller ældre) for at få det til at virke. LOL

P.S.: Jeg brugte IKKE licens koden, og undlod online registrering.


Redigeret af JørgenT - 08-Marts-2021 kl. 11:14
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu