|
Software til VHS capture |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er ret sikker på det har noget med MPEG2 codec at gøre og hvordan det initieres når det er analog video den skal optage. Jeg skal dog ikke kunne sige hvad det er der sker. Jeg har ikke haft den slags tunerkort sat i en computer i en 5-7 år. Jeg kunne dog forestille mig at du forsøger at hive video fra en VHS ind gennem et TV-tuner kort som forventer en transportstream fra en TV-kanal. Jeg er altså ret sikker på du skal have fat i et rigtigt video grabber. Når du sætter en VHS til, så genererer den ikke de samme broadcast flag som tuneren forventer (og det er IKKE et USB-capture kort som du skriver - det er et decideret TV-tuner kort, og forventer som sådan derfor også de digitale signaler er i streamen den modtager) Du skal nok snarere have noget a la det her https://www.proshop.dk/Videoaudio-grabber/LogiLink-Video-Creator-USB-20/2217136
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som jeg skrev kunne jeg optage på Win 7 fra harddisk recorder composite udgang.
Redigeret af JørgenT - 08-Marts-2021 kl. 13:10 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Jørgen og tusind tak for ulejligheden. Jeg er først hjemme igen på fredag og vil så forsøge med en Win 7 PC. Det anede mig at det var Windows 10 som er problemet. Jeg giver lyd fra mig hvis jeg får brug for Magix. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
tvviewer
Bruger Oprettet: 07-August-2005 Status: Offline Point: 135 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lidt ot men alligevel. Jeg har i mange år kigget efter en god VHS capture løsning der ikke kostede det blege, men fandt den ligesom aldrig. Jeg har en nogenlunde VHS maskine fra Thomson, men er ikke top klasse. I en del år brugte jeg en sony harddisk-dvd-optager og det gav nogenlunde resultater. Der var tale om en hardware-baseret løsning og det gav ingen "droppede frames" (billedudfald), hvilket er meget vigtigt. For nyligt skulle jeg så igen lave lidt vhs capture arbejde, og faldt så over en løsning, som jeg er blevet duperet af. Det drejer sig om hauppauge usb-live 2, og som navnet antyder er en optager der tilsluttes f.eks. en windows pc (jeg har brugt win7 men tror også win10 vil virke) via usb. Man optager derefter med eget valgt højopløsnings codec (lagarit,huffyuv mfl.) i en høj filstørrelse og kan derefter lave sin redigering dvs. f.eks. fjernelse af støj. Redigering dog med et andet software. Man kan lave en dvd(mpeg2), med et andet program også, hvis man ønsker det. Men pointen er at man får en redigerbar fil(stor .avi) ind som man kan arbejde videre med , hvis man ønsker dette, hvilket jeg har haft sjov med. Man bruger et "mystisk" program til at optage med kaldet amarectv https://www.videohelp.com/software/AmaRecTV . Amarectv sammen med usb-live 2 giver 0 droppede frames, synkron video / lyd samt løsningen koster kun hauppage-kortets pris hvilket er overkommeligt. Amarectv er gratis selvom der står noget andet på videohelp. Nogen kalder amarectv bedste optagersoft nogensinde :-)
Redigeret af tvviewer - 09-Marts-2021 kl. 17:44 |
||
kimila
Super bruger Oprettet: 01-August-2004 Sted: 2730 Herlev. Status: Offline Point: 314 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det som jeg gør er at overspiller fra min JVC vhs maskine via scart stik til min Blu-Ray HDD optager.
Det kan ikke være nemmerer. Resultatet bliver enormt godt. Har en Canopus ADVC-100 som jeg ikke bruger, kan sådan en bruges. |
||
mvh
kimila |
||
tvviewer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lyder godt med Bluray recorder og VHS optagelse - har du et lille klip du vil dele på et eller andet optaget fra VHS for at se hvor godt det er? Jeg har endnu ikke en bluray optager og har ingen erfaring med sådan en ..
|
||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Blu-ray er overkill, medmindre man har en i forvejen. Det kan jo aldrig kan blive bedre end de 640x480 som VHS-optagelsen er i. Skal du ud og spendere, vil du derfor være lige så godt tjent med en DVD-optager (720x576) - som ofte kan fås for 200-400 kr. på DBA o.lign. |
||
tvviewer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har en dvdharddiskrecorder som jeg skrev og er helt klar over begrænsninger i opløsningen på vhs. Jeg er alligevel nysgerrig på det der blurayoptagelse i forhold til om det får positiv betydning at der optages i højere opløsning (1920x1080p?) og efterfølgende afspilles med "mindre udstræk af billedet" på de moderne store fjernsynsskærme. Jeg har selv kun en 10 år gammel fladskærm, Sony, på 40 tommer. Har dog tænkt på at investere i et bedre tv. |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kender kun til dem som optager fra digital TV tuner. Men har jo ikke set alt endnu, så måske de findes.
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og jo de findes, eller fandtes... Jeg kender til en JVC BD Recorder som kunne optage fra analoge kilder som alm. video signal og S-video
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |