|
Solgt - må slettes. :) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-November-2015 kl. 06:55 |
Solgt via dba.dk for 600 afhentet.
Hej alle. Så ryger den tilsalg, både her og andre steder. Der er tale om en Intel 530 SSD på 240 GB. Jeg antog at alderen var ca 1,5 år, med 4 timers daglig drift. Har haft fat i vores IT mand, som fortæller at dette ikke er tilfældet. Der blev købt en portion Intel 530 for 6 mdr. siden, hvoraf denne er den ene. PC den har siddet i har været brugt ganske lidt, hvilket nedenstående info samt billeder vil bekræfte. Jeg indsætter billede af Intel's egen toolbox + CrystalDiskInfo der viser stand, samt timedrift. For at opsummere, så er standen GOD, med kun 229 timer drift. Der er altså tale om en næsten ubrugt SSD. http://www.pricerunner.dk/pl/36-2910435/Harddiske/Intel-530-Series-SSDSC2BW240A401-240GB-Sammenlign-Priser ![]() ![]() ![]() HBO: 600 grundet alder, samt timetallet. Har IKKE kvittering eller emballage da den er købt "brugt" gennem firmaet. Solgt via dba.dk for 600 afhentet. Redigeret af fausing - 12-November-2015 kl. 12:13 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu skriver du jo ikke noget om alder.
Men brugte diske skal man altid lige overveje før køb. Selv om tidligere ejer siger godt om dem kan de have haft et hård liv. Nu skal der jo også være nogle der lige vil have en 530 SSD fåes jo 600.- i samme størrelse fra ny så det kommer and på hvor og hvad den skal bruges til |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Alder: 1,5 år - brugt 3-4 timer i hverdagene.
|
|
![]() |
|
Mht. nypris på andre mærker SSD er det ret irrelevant for prissætningen af denne.
|
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Hansie har en pointe, medmindre du finder en som vil have præcis den disk, så spiller prisen på en tilsvarende ind, også selvom det er et andet brand.
Ud fra prisen på en ny Intel 530, så ville jeg nok sige omkring 5-600kr. Men ingen, du konkurrer mod at man kan få en sprit ny disk til samme pris. |
|
![]() |
|
Der er helt sikkert nogen der kun ser prisen, men det kan man jo ikke gardere sig mod. - men folk der ved at at Intel er kendt for at levere nogle af de mest driftsikre SSD'er ville vælge denne frem for andre. - men kunne den give 5-600 er det også helt fint.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg ville vurdere den til maks 400 kr.
Det er baseret på et teknologimæssigt synspunkt. Der er mange konkurrenter som har lige så stabile produkter i dag til 600-700 kr. Problematikken er lidt det samme som med en processor. Hvor mange vil købe en 1,5 år gammel CPU til samme pris som en tilsvarende ny? Så en pris forskel på 30-40% billigere end et sammenligneligt produkt, er hvad man kan forvente af en sliddel.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Tak for vurderingen. :)
|
|
![]() |
|
Så er den sat til salg :-)
Videre vurdering ønskes ikke herfra, men jeg siger mange tak for inputs. |
|
![]() |
|
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Jeg vil gerne give 200 kr. inkl. fragt.
|
|
![]() |
|
Useriøst er det pæneste jeg kan skrive tilbage.
|
|
![]() |
|
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Det skal du være velkommen til. Så held og lykke med salget. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |