|
Solgt |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Jamic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 464 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 23:04 |
||
I rigtig god stand.
Den er købt i Hifiklubben i 2008, ingen emballage, men kvittering og manual medfølger. Link: Anmeldelser: Skal afhentes på Vesterbro/Frederiksberg eller i Frederiksværk. Kan evt. leveres i rimelig afstand fra Kbh. så du kan høre den med dit eget udstyr. Pris 2000 Mvh. Jacob Redigeret af Jamic - 19-Oktober-2015 kl. 17:42 |
|||
![]() |
|||
Sschmidt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 379 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hej Jacob,
Den kunne jeg godt være interesseret i. Det er dog en lidt gammel svend eksempelvis uden DAC. Jeg ville nok byde 1.100,- hvis den står så godt som ny og ikke har nogen fejl? Har du evt. noget at sende den i, ellers kommer jeg først omkring Kbh den 16/11? Jeg er i Kbh et par gange inden, men desværre uden at have tid til at køre omkring efter forstærkeren... Mvh Steen (Hinnerup v/ Århus)
|
|||
![]() |
|||
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
||
Kan du oplyse serienummeret?
Har hørt der kunne være problemer med strømforsyningen på de tidligere modeller. |
|||
![]() |
|||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
||
Det er en effektforstærker, ikke en integreret. |
|||
![]() |
|||
Sschmidt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 379 |
||
Yes, det er jeg klar over, men mener bestemt jeg har set power amps med indbygget DAC. Det er måske noget jeg har drømt. Buddet står dog ved magt - maskinen er fra 2008, og spritnye Marantz power amps i samme niveau sælges for ca. 4k (eksempelvis). /Steen
Redigeret af Sschmidt - 18-Oktober-2015 kl. 00:40 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Ok, så fordi en Skoda har nypris på XXX, så skal en Audi have en brugtpris på YYY? Mærkelig måde at resonere på. Og 4.995,- for den billigste Marantz effektforstærker kalder du for ca. 4k? Lyder som om du burde købe en Marantz. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
||
Se, det er det morsomme ved sammenligninger; nu antager du at jeg mener en Audi burde være dyrere end en Skoda bare fordi det er en Audi? Det mener jeg nemlig ikke, så mærkeligt argument.
Jeg sagde ca. Og der var flere ting i det "Ca.". Den ene er at jeg skal halvvejs igennem Danmark for at hente denne brugte NAD, imens der er fragt med i prisen for Marantz'en. Mit bud var sådan set urelateret til Marantz eller et vilkårligt andet mærke. 1.100,- er ca. 25% af nyprisen for 7 år siden, hvilket jeg finder passende for en NAD med lidt tvivlsom kvalitetshistorik. Men det er jo markedet der bestemmer, så er der en anden der vil give 2.000,- så skal de selvfølgelig være velkomne.
Ærgerligt mit bud pisser dig så meget af. Kender du sælger personligt, eller plejer du bare at skrive på Ekstra Bladet til daglig? Men sælger vil nok rose dig for at jeg i hvert fald springer fra her, og finder noget andet. Mvh Steen
|
|||
![]() |
|||
Jamic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 464 |
||
Serienummeret er H7YC272G11434.
Jeg har ikke mærket noget til at der skulle være problemer med strømforsyningen. Jeg har dog selv købt den brugt på Hifi4all for nogle år siden, så jeg kan selvfølgelig ikke vide om der har været noget tidligere. Den har virket perfekt hos mig, hvor den har drevet mine fronter. (Signal fra Denon 4310) Skiftes udelukkende da jeg har købt en Musical Fidelity A5.5, for at slippe for at sende pladespiller og CD mm. igennem Surround recieveren. Den bliver ikke solgt for 1100. Jeg mener prisen er fair, en effektforstærker forældes jo ikke på samme måde som en surroundreciever. Jeg har ikke hørt om seriøse mærker, der har indbygget DAC i effektforstærkere. Mvh. Jacob |
|||
![]() |
|||
||
Fedt, jeg har selv en Musical Fidelity A5 som fungerer mægtigt. Overvejer dog at skifte til en Hegel H300 for at prøve noget nyt, ikke fordi MA'en fejler noget.
Helt fint med prisen. Jeg ville nok også gerne give lidt mere hvis jeg kun skulle cykle 4 km efter den :-) Om den så ikke ældes - jo, det mener jeg. Der sker også meget på forstærkersiden, og 7 år gammel elektronik er stadigt 7 år ældre end nyt (ift garanti og levetid). At så en surround-receiver forældes på 6 mdr er jo helt specielt. En CD-afspiller bliver jo også slidt, og skal have reservedele på et tidspunkt, selvom den ikke udvikles helt så hurtigt længere som måske en netværksafspiller. Men kan du få 2k for den skal du selvfølgelig det i stedet.
Nej, du har vist ret - kan umiddelbart heller ikke lige finde nogen. Det var mest affødt af at jeg skulle bruge en DAC også, men det er rigtigt, alle de forstærkere jeg havde kigget på til mit køkken var integrerede, og så er funktionerne jo nogle andre. Pyt med det, jeg finder en DAC og en effektblok et sted, eller også køber jeg en integreret. held og lykke med salget. /Steen
|
|||
![]() |
|||
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
||
Important Advice for C272/C372 Owners We have seen a small number of filter capacitor failures in and C372/C272 that we would like to bring to your attention. While the actual number of affected units is extremely small (about a dozen units over the last 5 years), the failure is quite spectacular. The problem is that one of the main filter capacitors overheats and blows open. There is a flash and smoke and in some cases the top cover paint melts. This can be alarming as there is an electrical burning smell. In all cases to date, the safety measures built into NAD products have contained the damage to the unit itself. We have done a lot of research into this problem and have implemented some additional safety measures in order to reduce the number of failures to zero. This failure tends to occur when the mains voltage is high (+10 % of normal mains levels) which is typical in just some parts of the world. However, the main finding of our research is that failure is caused through poor ventilation. It is very important to ensure clear airflow around the unit and that it not be installed in close proximity to a shelf or has anything standing on top that impedes heat dissipation through the vents in the top cover. This includes avoiding having another unit standing on top and if so this must be avoided from now on. We would like to state that this unit is the top of the range and is a very powerful amplifier. All amplifiers generate heat and the more powerful they are the more heat that needs to be dissipated. We would also suggest that consumers should switch the amplifier off on the front panel when not in use. It allows the unit to totally cool down and additionally it saves on electricity usage. All units contain installation and operating warnings so we would recommend that consumers read the complete instruction manual from cover to cover. One additional note: this failure is typically not covered by warranty as these units fail due to incorrect installation and the cost to repair any units that fail will exceed the cost of a new one. However, as a sign of goodwill NAD will replace any customer unit that suffers this failure with a brand new unit, free of charge. Again we cannot stress enough the need for free air flow around the unit. If you have any questions or concerns regarding this issue, please contact your exclusive NAD distributor in your country. NAD Electronics http://nadelectronics.com/articles/Ventilation-Notice Men det er tilbage fra 2006, så mon ikke de har fået styr på enhederne der kommer efter. |
|||
![]() |
|||
elvisch ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1 |
||
Hej Jacob
Er den solgt? Mvh. Casper |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |