recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Solstråle historie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Solstråle historie

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Solstråle historie
    Sendt: 07-Februar-2012 kl. 08:11
Jeg ved godt at min lille beretning ikke indeholder et problem af nogen art. Men hvorfor ikke også fortælle, når noget går virkeligt godt.

Min bedre halvdel har været indlagt på Hvidovre Hospital i 4 uger, og med sig havde hun sin iPhone 4. Hun ligger på enestue.

Hver dag beder hun mig checke sine beskeder og mails, og det gjorde hun fordi hun var så svag efter en kompliceret operation m.v., at hun ikke kunne selv - checke altså.

Men en dag var hendes iPhone  væk. 5 forskellige mennesker kiggede hele hendes rum efter - mobilen var væk. Ringede jeg til hendes mobil var den slukket - hun slukker aldrig sin mobil, og havde i øvrigt ikke været i stand til at slukke den.

Det korte og det lange. Indsendte kl. 20.11 en online skadeanmeldelse til Codan. Næste morgen kl. 08.42 havde jeg en accept fra Codan med skadeopgørelse, og fuld og hel dækning. Den efterfølgende dag havde jeg hendes nye iPhone fremsendt fra Apple i vores hjem. Det kalder jeg en hurtig sagsbehandling.Clap

At den nye iPhone ikke nu befinder sig på hospitalet, behøver jeg vel ikke at fortælle. Og at noget menneske kan synke så dybt, og være så low life, at man stjæler fra en syg og helt hjælpeløs patient på et hospital, det fatter jeg slet ikke - men det er en hel anden historieSmile

Redigeret af Hother - 07-Februar-2012 kl. 08:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 08:24
Jeg har altid haft fine oplevelser med forsikringsselskaber.

Håber at du snart får hende hjem, så du kan spise sundt igen Big smile
SVP03
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 08:28
Jamen, det er da utroligt, at et forsikringsselskab kan være så hurtige.Big smile Det er ikke hvad de plejer at være.
Og rigtig god bedring med din søde kone.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jamen, det er da utroligt, at et forsikringsselskab kan være så hurtige.Big smile Det er ikke hvad de plejer at være.
Og rigtig god bedring med din søde kone.Smile

Tjah. Det er da vist ret forskelligt. Fik da også stjålet en cykel engang, hvor det også kun tog et par dage at få beløbet igen Smile

Men godt at høre Hother, og så må din bedre halvdel komme på benene igen Smile
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 08:47
Jeg har også kun haft gode erfaringer med mine forsikringsselskaber. Tidligere Alm Brand og ny Tryg. Tryg har ydet absolut top-klasse service. Stjålet grill i haven og 2 timer efter anmeldelse var sagen færdigbehandlet og penge sat til udbetaling.

Rart at forsikringsselskabet er der når man har brug for dem, specielt i sådan en situation med den bedre halvdel sengeliggende på sygehuset, og hver der ikke er ressourcer til at tovtrækkeri med dem.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 08:50
Jeg havde et inbrud tilbage i 80erne. Det tog 3½ måned før jeg fik penge. Og da jeg havde fået mine penge, så blev jeg smidt ud af selskabet. Hvad bildte jeg mig ind, at bruge min forsikring. Det var Alka.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Jeg har altid haft fine oplevelser med forsikringsselskaber.

Håber at du snart får hende hjem, så du kan spise sundt igen Big smile
Mange tak for de gode ønsker for min kone, og det går heldigvis fremad, men det  har været en oplevelse hvorfra jeg nok aldrig bliver den sammeCry Og ..... æh... det er altså mig der er kokken her i hjemmetLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 09:28
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

tjek lige med http://www.apple.com/dk/iphone/built-in-apps/find-my-iphone.html 
Det er pga. af den APPS, at hendes iPhone er slukketSmile
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 09:41
Jeg har også hovedsageligt gode erfaringer med forsikring og så en lille øv-sag.
Sidste år kom jeg til skade på en skiferie - på den første dag - og blev indlagt på et hospital i Sverige (det var i sig selv heller ikke specielt spændende).
Da jeg anmeldte det til forsikringen fik jeg hurtigt svar tilbage om at de dækkede med en erstatningsrejse og dermed refundering af alle mine udgifter til ferien - læg specielt mærke til mine udgifter. For min kærestes skiferie vil de ikke dække.
På trods af at hendes skiferie er mindst lige så meget ødelagt som min. Hun ender med at skulle pakke alle vores ting sammen og "pendle" frem og tilbage et par gange mellem hospitalet og skisportsstedet - en lille tur på 130 km.
Da jeg tegnede forsikringen var det den største rejseforsikring som de havde, men alligevel dækker den ikke for min medrejsende kærestes (samlevende) skiferie, hvilket undrede mig meget. Det havde de så ændret sidenhen, men de havde ikke nået at opdatere alle forsikringerne...

Det tog en tur igennem IFs kundepanel hvor sagen blev behandlet af flink dame som slet ikke kunne forestille sig hvordan man ikke kunne dække min kærestes skiferie også, men efter ca. 1 måned fik jeg også pengene for min kærestes skiferie.
Det spøjse er at de uden spørgsmål dækkede for 2 nætter på et hotel i samme by som hospitalet for min kæreste (da de 130 km hver vej på svenske skovveje var lidt voldsomt), et hotelophold for os begge på hjemturen (da vi måtte dele turen op i tog grundet mine smerter) samt alle udgifter til benzin og broafgift til at mine forældre kunne køre os i møde ca 200-300 km. oppe i Sverige så min kæreste kunne aflastes og ikke skulle køre videre selv. Alt dette dækkede de uden at vi på forhånd havde lavet en aftale med dem om det.
Og så ender de med at stille sig på bagbenene over om min kæreste må få erstatning så hun også kan få en ny skiferie?

Det irriterede mig så meget at jeg med det samme opsagde min rejseforsikring og tegnede den andetsteds.

Udover den ene oplevelse så har jeg været meget tilfreds med IF og har fået erstattet ting i mit kælderrum ved to skybrud samt en stjålet cykel.

Godt at høre at I fik telefonen erstattet og at din kone er i bedring.

Redigeret af jonaskp - 07-Februar-2012 kl. 09:43
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 09:43
Godt at du fik løst problemet så fint, jeg har selv for mange år siden prøvet noget lignende men fik dengang at vide at hvis ikke jeg havde set tyveriet finde sted så var der ingen dækning.

Dengang lærte jeg så lektien, at man ikke skal være ærlig overfor forsikringsselskaber men blot fabrikere sin historie så der dækkesLOL (og nej naturligvis må man ikke det:P)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 09:56
Jeg har desværre ikke været så heldig, jeg havde en advokat som havde begået en fejl (en af de større) og han var forsikret i Codan, og til trods for at advokaten havde (på skrift) afgivet flere forskellige og modstridende forklaringer, var de ikke til at hugge eller stikke i, resultatet var vi lige måtte en tur i byretten.. der fik jeg medhold i min påstand.. og de måtte så hoste op med et 7 cifret beløb Big smile
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu