|
Sonology gammel VS ny |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
henriksen78 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 120 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Juni-2012 kl. 16:08 |
|
Som så mange andre her inde, skal jeg til at købe en NAS.
den skal fungere som: musik lager som på sigt gerne skal kunne køre uden problemer med SONOS. Film Lager som skal kunne klare bedtse HD kvalitet. på nuvrende tidspunkt bruger jeg PS3 som afspiller. dette skal dog ændres til en anden afspiller på et tidspunkt. usikkert om jeg kommer til at bruge Torrent og Mail server, til at starte med. det har jeg ikke besluttet mig for endnu. Jeg er blevet tilbudt en gammel DS209+ii til 1000 kr Hvordan er dette køb kontra DS411J , DS212J og DS212 ? Vil DS411J , DS212J være tilstrækkelig ?
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Er prisen inkl HDD ???
En xx9 model får vel stort set ikke flere FW opdateringer da det er en gammel model. Ikke at det nødvendigvis betyder noget.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
henriksen78 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 120 |
|
nej prisen på 209+ii er uden diske.
Håber der er nogle som kan kaste lidt sys over det. det er specielt spørgsmålet omkring DS411J og DS212J. jeg vil meget gerne vide om de kan afspille HD meteriale i bedste kvalitet uden problemer.
|
||
![]() |
||
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
|
Det er noget sludder. Jeg har opdateret min DS209-II for ikke mange dage siden. Den kører DSM 4.0-2228, hvilket er det samme som DS212. |
||
![]() |
||
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
|
Det du skal kigge på er hvor hurtigt du kan hente filer fra din boks. - Den hastighed er formentlig noget hurtigere en skrive hastigheden til boksen. Kan du læse med mere end 10 MB (megabyte)/sek så burde du kunne se full HD film fra den.
om du kan leve med at boksen er langsom til at modtage filer er et andet spørgsmål. Men jeg kan se af specs at den er voldsom hurtig til dit brug, så køb den da :-)
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|
Ved det godt, men den forrige model som er xx7 modellen kommer der ikke flere FW opdateringer til - dvs. ingen DSM 4.0. Og det betyder at det er support til xx9 der ryger næste gang!
|
||
![]() |
||
![]() |
||
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
|
Det har du ret i, men hvad mere kan man ønske sig end der er inkluderet i DSM 4.0?
Den opfylder helt og aldeles mit behov, og der er flere features jeg slet ikke anvender. DS209-II synes jeg er et fint køb for DKK 1.000. Prisforskellen er trods alt ca DKK 1.500 til DS212+ der tilbyder tilsvarende specifikationer mht ram men dog har DS212+ en meget kraftigere processor. Jeg har nu aldrig manglet kraft med den der sidder i DS209-II og tror heller ikke at trådstarter vil møde nogle problemer. |
||
![]() |
||
symbol ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2011 Sted: Næstved Status: Offline Point: 349 |
|
Jeg har lige anskaffet mig en DS 212j som afløser for min CS407, da jeg alligevel kun havde 2 diske i. Anyways, til trods for kun 128mb Ram og en 500mhz cpu så kørte den aldrende 407 sq perfekt og havde ingen problemer med at hente og streame samtidig. streaming over mobil netværket (musik og billeder) foregik også hurtigt og problemløst.
hmm....det jeg egentlig bare ville frem til er at hvis man ikke føler det er nødvendigt med DSM 4.0 og ellers bare skal bruge sin NAS til "stuebehov" plus det løse, så er der ingen grund til IKKE at kigge efter en god handel på en af de tidligere modeller.
|
||
![]() |
||
|
nå det lykkedes ikke at få DS209+ii alligevel.
så nu går jagten ind på en af de nye modeller. Kan jeg udlede af de svar der er kommet, at DS411J og DS212J er udemærkede køb til det brug jeg har beskrevet? Jeg vil nødig stå i den situation, at jeg har nogle Blue ray rips som den ikke kan klare. Alternativet kunne være at anskaffe mig en PH A-300 eller Dune. de har også en NAS funktion. Er der nogle som kende til hastiheden på denne funktion? Er den til at leve med, når den kun skal bruges til at overføre filer til afspilleren og gerne Sonos. |
||
![]() |
||
Kermode ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 221 |
|
Jeg har fornyligt anskaffet en DS212+ og mener ikke folk kan byde sig selv mindre. :) Gå med aviser om nødvendigt. ;)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |