recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos + 12v trigger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos + 12v trigger

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 22:55
ØV ;P
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Jeg skulle bruge det til mine Beolab højtalere.

Beolab bruger vist næsten ingen strøm på triggerindgangen og 5v burde være nok... Det burde ikke være så svært at "snedkre" dette sammen med et par transistorer, og mon ikke de 5v kan findes i kassen. Men jeg er godt nok lidt langt fra Holstebro
12v er bare mere standard. Det er altid nemt at neddrosle til 5v med en modstand :-) 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 23:04
Jeg kan se av connection også har et kabel der ændrer fra 12-5v. Så det mest "praktiske" ville vel være at lave det 12v?
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

12v er bare mere standard. Det er altid nemt at neddrosle til 5v med en modstand :-) 

Bestemt det er bare mere sandsynligt at finde 5V forsyning i Sonos'en - men er der 12V bruger man naturligvis bare den.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 12:01
Hey Stoffer

Har du forsøgt dig med line indgangen på dine beolab? Jeg ved det ikke er den "ægte" løsning med triggerstrøm men det fungerer altså upåklageligt ud af boksen. En fordel herved er jo at højttalerne selv slukker når der ikke er signal I modsætning til at du tilsyneladende er nødt til at mute din sonos hvis du anvender trigger for at slukke højttalere.

/Ehlz

Edit: Forudsætter naturligvis at dine Beolab højttalere har en line in indgang ligesom tilfældet er på mine beolab 3.

Redigeret af Ehlz - 05-Januar-2015 kl. 12:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 12:22

Det har jeg prøvet, men jeg synes der kommer en del "støj på linjen" når jeg spiller musik.

Det skal dog siges at det er nogle relativt lange træk jeg har lavet med kabler. Ca 8,5 m.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 14:40
Ok, det synes jeg ikke jeg oplever. Hvilke højttalere har du og ligeså vigtigt, har du brugt de originale ledninger fra B&O?
Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigBen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Har set på nettet at der er nogle der har tilføjet en 12v trigger til deres sonos connect. Er der nogen her på sitet der kan udføre den "operation"?

Selvfølgelig mod betaling

Der er meget god viden, når man vil kombinere B&O med andre mærker. 

Redigeret af BigBen - 05-Januar-2015 kl. 14:49
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 14:50
Jeg har et sæt Beolab 3, og derfra trukket phono stik fra min sonos direkte til dem.

De er trukket i kabelbakker ca 8,5 meter. Jeg synes der kommer en konstant summen fra dem, og har oplevet at de tænder selvom der ikke har været noget signal. Jeg har testet dem med et B&O anlæg hvor de forbundet med powerlink = ingen summen osv.

Det er derfor jeg godt kunne tænke mig at gøre det på den "rigtige" B&O måde med trigger osv.
Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigBen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 15:25
Ved ikke hvor meget du vil ofre, men dette skulle angiveligt være en fin løsning: 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 14:31
Tak for link, har dog læst om alle de nævnte muligheder herinde på forummet.
Men mit spørgsmål var stadig om der var en der kunne udføre den nævnte operation ;)
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Online
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 14:57
Det burde fungere fint uden trigger, men du skal sætte switchen til Line.
Mine Beolab 9 fungerer upåklageligt.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu