recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos afspiller/trådløs DAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos afspiller/trådløs DAC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos afspiller/trådløs DAC
    Sendt: 16-December-2011 kl. 14:32
Hej derude.

Lige et par afklarende spørgsmål til Sonos, osm jeg håber I kan være behjælpelig med at besvare.
Jeg har et ønske om at benytte min laptop til afspilning af musik på mit anlæg. Der er Phono-indgange på recieveren (http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/receiver/denon_dra-700ae_receiver_solv.htm)

Laptoppen skal stå i et indbygningsskab tre-fire meter fra anlægget, men desværre er der lige en dum dør imellem, så forbindelsen mellem laptoppen og recieveren skal være trådløs.

Derfor er jeg kommet frem til følgende to muligheder:

Trådløs DAC
Der er kommet en trådløs DAC, som jeg umiddelbart synes ser ud til at kunne opfylde mit behov.
Fordele : lidt billigere end Sonos-løsningen, frit valg af afspiller på laptoppen
Ulemper : kan alene styres fra PC (ike noget problem nu)

Sonos
Fordele : gennemført brugervenligt system
Ulemper : dyrere løsning, låst til Sonos afspiller??

Spørgsmål:
- kan man med Sonos-løsningen afspille fra laptoppen med andre afspillere (fx. windows mediaplayer, winampm jukebox-programmer eller lignende), eller er man "låst" til Sonos PC-løsning??
- Er den indbyggede DAC i Sonos af en fornuftig kvalitetset i forhold til andres DAC's samme (og lidt lavere) prislag??

/Ersgaard
/Ersgaard
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu