recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos AMP 2 X 125 Watt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos AMP 2 X 125 Watt

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
crypternical Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crypternical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos AMP 2 X 125 Watt
    Sendt: 28-December-2019 kl. 18:31
tænker jeg vil investere i en Sonos AMP 2x125watt altså den nye version. Da jeg er træt af min gamle forstærker hvor arc via hdmi kun virker hver 4 gang 🤬🤬. Så derfor vil jeg gerne have en ny løsning som virker, det skal siges jeg kun har 2 højtalere på min forstærker så de 2 kanaler som sonos levere er fint for mig. 

Men jeg har kun 1 hdmi kabel fra tv til evt skab med udstyr, der skal tilsluttes en sonos AMP 1 ps4 og et appel tv vil arc virke og tænde sonos enheden hvis jeg køre denne ind i en splitter og skud til mine 3 enheder, så når jeg tænder fjernsynet tænder sonos AMP som er sat i arc via splitteren så op automatisk 😬? 

Håber der er en som kan hjælpe 

Mvh Martin 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2019 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af crypternical crypternical skrev:

Men jeg har kun 1 hdmi kabel fra tv til evt skab med udstyr, der skal tilsluttes en sonos AMP 1 ps4 og et appel tv vil arc virke og tænde sonos enheden hvis jeg køre denne ind i en splitter og skud til mine 3 enheder, så når jeg tænder fjernsynet tænder sonos AMP som er sat i arc via splitteren så op automatisk 😬? 

Du vil bruge en splitter skriver du. En splitter deler et enkelt signal ud til flere modtagere. Det vil sige at signaler FRA tv fordeles TIL sonos AMP, PS4 og AppleTV.
Det får du ikke noget billede frem til dit tv med!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2019 kl. 22:33
hvilket tv har du? Har selv haft bøvl med de to Samsung tv jeg har haft. Aldrig med andre og har haft er par receivere+tv
Til top
crypternical Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crypternical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2019 kl. 05:36
jeg har et Samsung 55 tommer 8 serie 6 år gammelt, det som er smart lige nu er at hdmi kablet fra tv går direkte ind i forstærkeren og så fordeler den til ps4 og appel tv. Det fungere faktisk rigtig godt men det bare irreterende at forstærker via acr ikke starter op hver gang, er der nogle fif til at løse dette 😁

Mvh Martin 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2019 kl. 06:13
Og det er ikke muligt at trække flere HDMI kabler?

Det kunne også være en fejl på dit nuværende kabel. 

Hvor langt et det kabel du bruger nu?
Til top
crypternical Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crypternical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2019 kl. 06:53
nej kan ikke trække flere kabler desværre, alt virker som det skal også med billed fra ps4 og appel tv så tænker kablet er ok, kablet er 20 meter langt og er et supra hdmi kabel af god kvalitet. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2019 kl. 07:10
Jeg læser ofte på Recordere om problemer med lange HDMI kabler.

Selvom folk har kabler fra fra anerkendte producenter, har de problemer.

Desværre har jeg ikke selv den store erfaring.
Til top
crypternical Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crypternical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2019 kl. 09:37
øv, men tak for indput alligevel 👍🏻
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2019 kl. 12:25
Der findes HDMI forstærkere, der måske kunne hjælpe med dit problem.

Det skal siges at jeg ikke har nogen erfaring med disse.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2019 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af crypternical crypternical skrev:

jeg har et Samsung 55 tommer 8 serie 6 år gammelt, det som er smart lige nu er at hdmi kablet fra tv går direkte ind i forstærkeren og så fordeler den til ps4 og appel tv. Det fungere faktisk rigtig godt men det bare irreterende at forstærker via acr ikke starter op hver gang, er der nogle fif til at løse dette 😁

Mvh Martin 
Type/model numre på TV og forstærker gør det lettere med evt. hjælp.  Wink
Min umiddelbare tanke er om der er trigger input på forstærker, og evt. USB port i TV som tænder sammen med TV?
Så kunne noget USB adaptor kabel (evt. gør-det-selv) -> trigger input måske klare det?
Mvh. JørgenT
Til top
crypternical Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crypternical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2019 kl. 13:03
Jeg ved der er trigger udgang på forstærkeren og der er usb på tv’et. men da tv’et sidder på en væg med alle kabler løbende inde i vægen kan jeg ikke trække nye fra forstærker til tv ellers havde jeg bare smidt nogle flere hdmi kabler fra tv til enheder. Måske jeg bare skulle købe en Soundbar så er problemet løst med lyden og så tænker jeg det vil være muligt at sætte en y splitter på hdmi kablet en til ps4 og en til appel tv vil det fungere ved i det 😬?
Til top
sunefuglsbjerg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sunefuglsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2019 kl. 13:39
Det er i dit nuværende setup forstærkeren der bestemmer om du skal se Atv eller PS4. Dette kan Sonos AMP  IKKE. Hvis du skal bruge en Sonos AMP er det "kun" som en stor soundbar med din højttalere. Hvis du vil bruge Sonos AMP   SKAL  Atv og PS4 tilsluttes dit TV direkte med 2 HDMI kabler
Hvis dit tv kun har en HDMI port skal du have andet apparat til at styre input på eksterne enheder og lyd tilbage via ARC
Sonos AMP er derfor ikke umiddelbart det optimale for dig. Har selv en hjemme, men altså med enheder koblet til TV. Sonos AMP er også lidt følsom med HDMI. Havde udfald i lyden indtil der kom et ordentligt kabel på imellem AMP og TV 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu