|
Sonos amp eller sonos connect? |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | |
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det mærkelige er jo bare at ørerne blive døve når øjnene bliver blinde. Hvad mon årsagen er ?
|
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
Henrik - jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig rigtigt. Du siger at det er fuldstændigt umuligt for to forstærkere at lyde forskelligt, så længe ingen af dem er presset?
Dvs at der på ingen måde er nogen mulighed for at forbedre (lydmæssigt) det design som en forstærker er opbygget på i dag? Er din konklusion så at alle der producerer / sælger en forstærker med samme specs den omtalte Sonos forstærket, tager røven på sine kunder (Duelund hokus-pokus og snakeoil)? |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Jeg siger ikke at det er umuligt at forbedre på ydelsen, men derimod at forskellene og forbedringerne er så små at de ikke er hørbare, kun målbare.
For nu at tage et eksempel fra udstyr jeg selv kender, så har min Technics fra 1970erne et signal/støjforhold på 97dB og forvrængning på 0,06%. Jeg har også haft en NAD C320BEE fra 2003, som ligger på 106dB og 0,03%. Begge forstærkere leverer 2x50W kontinuerligt, hvilken af dem er bedst? På specifikationerne er NADen overlegen, men kan man høre forskel? Overhovedet ikke, for begge forstærkeres ydelse ligger komfortabelt uden for den menneskelige hørelses grænser. Når specs begynder at være sådan noget som 95dB signal/støjforhold mod 115dB, så er det ren blærerøvseffekt, det er ganske enkelt ikke en hørbar forskel. Det kan måles helt fint, og er en slags bevis for hvor dygtige ingeniørerne er, men det har ingen betydning når man "bare" skal lytte til musik.
Redigeret af HenrikStevn - 22-December-2015 kl. 23:43 |
|
![]() |
|
jb17j ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Aalborg dk Status: Offline Point: 453 |
jeg tror ikke du læse hvad han skriver, jeg ser ikke at han skriver noget om holdbarhed med hvis en forstærker bliver sat til en middelværdig ( volumen ) så kan man ikke høre den store forskel på en dyr og billig forstærker, på det punkt er jeg ikke uenig. Jeg har selv en sonos amp med nogen små SA højtaler og de lyder perfekt for mig, jeg dog ikke brug for at kunne skrue vildt op. glædelig jul mvh jan |
|
Mvh Jan B
|
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
...I bliver udstillet gang på gang, når det kommer til blindtests. Det sjoveste er så at se jer (bort)forklare det efterfølgende. Især når det kommer til aktive højtalere vs. passive systemer.
|
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
Så undrer det mig at jeg flere gange har konstateret forskel på lyden på forskellige forstærkere.
Hvis jeg skal drage lidt konklusioner på din udtalelser om enkeltheden af forstærkere i teorien, så må mine oplevelser betyde at der ikke har været ingeniørerne bag designet på forstærkerne at de i så fald har haft tvivlsomme evner at de onde regnedrenge og designere ikke har tilladt ingeniørerne at arbejde efter den teknisk bedste løsning Jeg kender til eksempler på alle 3 muligheder (ikke nødvendigvis inden for hifi) - det tror jeg vi alle gør. Så her må vi være enige om at der er MULIGHED for at der opstår en forskel i lyden. Jeg gætter så på at der et enkelt forhold mere der spiller ind, nemlig at det trods en enkelt teknologi er sværere at implementere end som så, og at et enkelt design godt kan forbedres. Al de gængse matematiske værdier i forhold til SNR, Crosstalk, Watt etc (hvoraf flere iøvrigt mangler troværdighed, grundet manglende standarder for målemetoderne, og producenters følgende snyden på vægtskålen - 7x1000 watt, min bare!), ikke alene er nok til at bedømme resultatet 100% Under alle omstændigheder er det svært at lukke denne diskussion mellem teoretikeren og praktikeren på forstærker området.
|
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Jeg tror du mener realisten og fantasten ;-)
|
|
![]() |
|
Jeg er et ordentlig menneske, så jeg vil nu ikke gå så vidt som at kalde dig fantast.
Det er noget med at gå efter bolden - synes jeg så en sådan opfordring tidligere i tråden. Kan bare ikke huske hvem der skrev det.... |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Så hvad blev konklusionen?
AMP eller Connect? ![]() |
|
![]() |
|
jannikmariager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Tja
Der gik jo diskussion i den her på forummet, så stoppede med at følge med da det gik off topic ![]() Men det bliver Sonos connect med NAD 275BEE og rubicon 6 |
|
![]() |
|
Tillykke med sættet - synes det lyder som en god løsning du har fået fat i.
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Det skal du nok blive glad for, har jo selv Connect og NAD C275BEE, dog med B&W 604 højtalere.
Jeg vil anbefale dig at købe den modificerede version som HiFi klubben sælger, hvis altså ikke du køber brugt. Der er jo en brugt til salg her på forum. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |