recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONOS amp vs brugt effektforstærker + airport?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONOS amp vs brugt effektforstærker + airport?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JKJ12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2020
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJ12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SONOS amp vs brugt effektforstærker + airport?
    Sendt: 06-Februar-2020 kl. 11:48
Hej Alle

Jeg har et sæt B&W 686 som jeg skal have fundet en forstærker til. Samtidig vil jeg gerne til at lege med noget multiroom a'la Sonos eller lignende. Det er nu gået op for mig at jeg nok kun kommer til at bruge Airplay fra min telefon til at styre det med. Jeg kommer altså ikke til at bruge Sonos' egen app. 

Jeg tænker derfor om der er en bedre løsning end at købe en Sonos amp til at drive de B&W. En gammel airport express har airplay 2 og koster et par 100 kr. brugt. Denne kan jeg så koble på en effektforstærker som jeg sikkert også kan finde brugt til en rimelig pris. 

Det skulle gerne være ligeså let at bruge som Sonos, altså som at smide sig i sofaen og starte musikken fra telefonen. 

Hvad synes I? Skal jeg droppe det og hoppe på den lette løsning med en Sonos amp? Jeg hørte den i Hifiklubben og den spiller da fint, men jeg synes også den er dyr. Kan det gøres ligeså godt for det halve? 


Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 16:07
Hej
Jeg har ikke hørt Sonos Amp, men har selv en noget billigere Yamaha WXA-50, hvis vi skal sammenligne små amps. Den har blandt meget Airplay, så ingen ekstra dimser, der skal tilsluttes. Jeg bruger specielt Spotify Connect og netop Airplay meget.
Jeg synes deres Musiccast app er meget nem at finde rundt i. Bare et alternativ til knap kr, 3500,- fra ny.
Fandt den hos AV Connection som returvarer 500,- billigere da jeg købte den.

Sonos har dog en del flere watt!

Til lidt mindre penge end Sonos Amp, kan du også få en "rigtig forstærker" som fx DENON DRA-800H. Har ikke hørt den, men bare en tanke, hvis du har pladsen. 
Der er rigtig mange fede features på forstærkerne i dag. Om man er til Sonos, Denon/heos, Yamaha/musiccast eller andet.

En ting af lyd, men betjening er fandme også vigtig. Så se det in-action.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu