recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos ARC eller Lemus HOME Artistic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos ARC eller Lemus HOME Artistic

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Enevoldsen71 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2021
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enevoldsen71 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos ARC eller Lemus HOME Artistic
    Sendt: 28-Maj-2021 kl. 13:24
Hej i plenum.

Først lidt baggrundsinformation. Her i huset er vi all-in for Sonos. (Nu har Kranen endelig lært det, og begynder faktisk at belære hendes veninder om at det er det eneste rigtige).

Der skal ske noget på TV-lyd fronten. I dag har vi en Sonos Playbar med sub, ingen baghøjttalere. Design og æstetik betyder mindst lige så meget som lydkvalitet for os (siger hunWink).

Jeg står mellem de 2 nævnte løsninger. Jeg vil sætte en Sonos Port på Lemus'en. Den kan automatisk skifte mellem TV og Sonos, så ingen problemer her. Vi skal trække den økonomiske forskel ud af ligningen.

Jeg har ikke hørt nogen af løsningerne, det kommer selvfølgelig til at ske inden køb. Men jeg vil gerne høre dette plenums kloge hoveder om pro's and con's. Lige nu står den på 51/49% i Lemus' favør.




Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2021 kl. 15:12
Lemus er jo bare et møbel med to enheder.

ARC er jo meget mere.   Og du bliver i Sonos miljøet.

Dog fortjener ARC en sub for at være helt med.  

Og muligvis er der mere dybde i Lemus.  Uden sub 
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2021 kl. 20:10
Jeg hælder klart til Lemus. Jeg forestiller mig også den lyder bedre, men har ikke hørt dem.

Personligt synes jeg designet et mere diskret med Lemus, men der kan Kranen sikkert byde ind:-)

Det er ikke bare et møbel med enheder, men en aktiv soundbar.


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2021 kl. 22:06
Hej. Jeg har en Lemus Home 150. Med lidt større enheder, men ellers samme setup og Sonus til brug for multirum. Betjeningen er meget let og hvis du lytter til stereo, vil jeg bestemt gå med Lemus. 
Til top
BPE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2022
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BPE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2022 kl. 17:56
Hej Granly,

Bruger du Sonos app til at justere lydniveau på Lemus Home, eller hvordan klarer du det, når du streamer musik?



Redigeret af BPE - 19-April-2022 kl. 17:57
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2022 kl. 08:03
Jeg har lyttet til flere af Lemus's produkter og jeg tror mange vil blive overrasket over stereo-ydelsen og dybden i lyden. Jeg synes, du skal tage ud og lytte selv for at vurdere. 

Sonos Arc er også en dejlig soundbar, men ikke lige så potent. Omvendt får man hele Sonos-integrationen. Dolby Atmos giver noget til lydperspektivet, men forvent ikke alverden.

Både Lemus og Sonos føres af HiFi Klubben, som vel nok har en udstilling i nærheden af dig.


Redigeret af Rasmus Larsen - 20-April-2022 kl. 08:51
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2022 kl. 08:12
Hej BPE. 

Ja, det gjorde jeg:) Eller den fjernbetjening som jeg købte med. Er i den alder, hvor en fysisk fjernbetjening indimellem kan være ønskeligt :) Men som Rasmus skriver, så tag ind og hør dem begge og gør op med dig, hvad dit behov er. Hvor hyppigt hører du stereo eller er det primært som "soundbar" du vil bruge den. 

VH
Granly
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2022 kl. 12:21
Hvis der skal ske noget på lydfronten kunne i jo også prøve at købe to Sonos one og bruge dem som baghøjtalere.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 21:24
Kom til at tænke på en ting, en Sonos ARC + Sub koster med en Trade up 30% kode 9.500. Hvis man så tilkøber (Lemus) stellet og får bygget et chassis i dimensioner som Lemus, så kan man vel reelt få samme løsning blot med Sonos i stedet. 

Der er mange firmaer som kan bygge ting ud af træ. Blot en ide 😊


Redigeret af Kief - 21-April-2022 kl. 21:30
Mvh.

Casper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu