recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos, Cambridge eller Marantz?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos, Cambridge eller Marantz?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 22:51
Er det dem med RF indbygget?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 10:03
Hej.

Angående Logitech Squeezebox™ Touch, er det den Squeezebox der er et alternativ til Sonos?

Jeg har min musik liggende på en ekstern HD i FLAC, ikke en NAS men en almindelig HD. Kan den sættes til Squeezebox (USB indgang) og så kører det, eller skal det være en NAS?

JH
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 10:56
Du kan koble en USB-harddisk til Squeezebox Touch og den indbyggede server skulle også kunne håndtere at streame til andre Squeezeboxe i hjemmet (vist max 3 i alt - det ER en lite-server).

Så vidt jeg ved kan Sonos ikke bruge en usb-harddisk, så jeg ved ikke hvad du mener med at specifikt dén model skulle være et alternativ til Sonos - vil mene at Squeezebox og Sonos er substituerende produkter - de kan det samme (spille musik) og valget afhænger af smag og behag.
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 11:35
Omformulerer lige spørgsmålet.

Kan man tilslutte en almindelig (ekstern) harddisk med FLAC filer, til USB porten på SB, og derefter tilslutte SB til stereo anlæg, og så høre sin musik, eller skal det være en NAS?

Hvis ja, kan det så styres via en APP på en Android telefon?
Kan Sonos bruges på samme måde?

Angående specifik SB model: Når man søger på SB dukker der forskellige modeller op. Er det Logitech Squeezebox™ Touch der skal bruges i mit tilfælde?

JH

Redigeret af jahafa - 18-December-2011 kl. 11:37
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 12:01
Ja, ja og nej, det mener jeg ikke. (det samme som jeg svarede ovenfor bortset fra tilføjelsen med android)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu