recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos connect AMP eller Bluesound Powernode?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos connect AMP eller Bluesound Powernode?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tollundmanden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tollundmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos connect AMP eller Bluesound Powernode?
    Sendt: 02-Februar-2014 kl. 16:51
Hej!

Jeg overvejer enten Sonos Connect AMP eller Bluesound Powernode. 

Jeg er ikke feinschmecker, men det skal selvfølgelig lyde ok. Jeg vægter brugervenlighed via iPhone/iPad højt, men min kone har Android, så det skal også virke. Har Apple TV - og det er alt andet lige en fordel, hvis jeg kan få det til at spille sammen med fjerneren. 

Er blevet anbefalet Bluesound i HIFI-Klubben. Den koster 4500 kr. pt. Jf. diverse tests på nettet skulle den lyde lidt bedre. Kan vist ikke kobles på TV'et.

Omvendt skulle Sonos (som er lidt billigere til omkring 3700 kr.) være mere brugervenligt - men ikke lyde helt ligeså godt. Det ser også ud som om, at det er muligt at koble systemet til TV'et (via Apple TV...?). 

I HIFI-klubben blev jeg slet ikke præsenteret for Sonos, men jeg kan da se, at de har den. Er noget i tvivl om, hvad jeg skal vælge. Har I gode råd?

Mvh. Tollundmanden :-)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 17:26
Sonos kan kobles til TVet via Playbar. De kan ikke tilsluttes via en Apple Tv med mindre du kun vil høre lyden fra den og ikke TVet. Der er for meget forsinkelse i de øvrige Sonos-enheder til, at de kan tilsluttes et Tv.

Redigeret af Torben Rasmussen - 02-Februar-2014 kl. 17:27
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 17:35
Jeg har tidligere haft en Sonos Connect, men nu har jeg Bluesound Vault som jeg er meget glad for. 

Om der er den store forskel på lyden, må dine og kones ører afgøre. Det kommer nok også an på hvordan den skal bruges. Er al jeres musik rippet og i hvilken kvalitet. Vil I betale for WIMP HiFi o.s.v.

Et mindre minus er at Bluesound "kun" kan betjenes fra IOS/Android. Jeg kan godt savne PC/MAC betjening, når nu man alligevel sidder ved den store skærm, så er det lidt irriterende at Ipad eller telefon skal hives frem.

Jeg har min Bluesound kablet til min router, noget som vel også skal med i overvejelserne. 

Ud fra min opfattelse af lyd, så bliver jeg hos Bluesound, og lever så med de små mangler. Teamet bag Bluesound udvikler stadig på softvaren, men om det nogensinde bliver perfekt, er ikke til at vide.



Til top
Tollundmanden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tollundmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 18:16
Foreløbig tak.
 
Bonusinfo: Jeg hører altovervejende musik via Spotify, som jeg er fuldt ud tilfreds med (har aldrig prøvet wimp). Det er derfor vigtigt, at Spotify funker ordentligt.
Til top
Tollundmanden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tollundmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 18:19
Tror ikke jeg vil betale for Wimp HIFI. Der er dog en prøveperiode ved nogen køb, hvor man selvfølgelig kan blive overbevist. 

Hvad er det der playbar - og hvordan virker det?

Tollundmanden :-)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 18:21
Så er bluesound node vel ude af billedet når den ikke understøtter spotify? Eller er det kommet med nu?
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 18:26
Spotyfi er ikke en mulighed på Bluesound. De skriver dog at de arbejder på et samarbejde, hvilket de har gjort siden september 2013 - Ting tager tid.
Til top
Tollundmanden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tollundmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 19:14
Tak igen :-)

Jeg synes bare, at ham sælgeren nævnte, at man godt kunne streame Spotify på Bluesound Powernode - udenom den medfølgende app. Hvis det ikke passer, så var hans vejledning ret mærkværdig. 

Jeg læner mig nok lidt i retning af Sonos-løsningen, da jeg fornemmer, at de har kælet lidt mere for brugervenligheden - og åbenbart har en lettilgængelig Spotify-løsning. 

Yderligere input er meget velkomment :-)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 19:16
Som svar på dit spørgsmål ang. Playbar, så er her et link til Sonos Playbar test.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Tollundmanden Tollundmanden skrev:

Tak igen :-)

Jeg synes bare, at ham sælgeren nævnte, at man godt kunne streame Spotify på Bluesound Powernode - udenom den medfølgende app. Hvis det ikke passer, så var hans vejledning ret mærkværdig. 

Jeg læner mig nok lidt i retning af Sonos-løsningen, da jeg fornemmer, at de har kælet lidt mere for brugervenligheden - og åbenbart har en lettilgængelig Spotify-løsning. 

Yderligere input er meget velkomment :-)
Måske sælgeren har haft Bluetooth muligheden i sine tanker Wink den virker faktisk ret godt. Er der en god musikvideo på tablet, så sender jeg lyden via Bluetooth og ud af Bluesounden. Det giver et godt løft i forhold til bare at lytte uden en DAC.

Brugervenligheden ved jeg nu ikke rigtig, jeg savner kun mulighed for betjening på PC/MAC. 

Måske nogle kunne bidrage med hvad Sonos har, som Bluesound ikke har. Jeg synes de 2 systemer minder meget om hinanden, når de betjenes via app.

EDIT:stavefejl.


Redigeret af Claus P - 02-Februar-2014 kl. 19:30
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 14:52
Bluesound Powernode lyder 100 gange bedre, konklusion: køb bluesound!
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

Bluesound Powernode lyder 100 gange bedre, konklusion: køb bluesound!

Ja ok, det er da vist en overdrivelse der vil noget LOL
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu