recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Connect - forsinkelse af lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Connect - forsinkelse af lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennism Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Connect - forsinkelse af lyd
    Sendt: 01-April-2015 kl. 20:44
Vi har bl.a. en Sonos Play 5 i spisestue og en i køkkenet. Det er et semi-åbent rum, så man kan høre lyden fra dem begge når man spiller musik. Det fungerer perfekt. Sidste år købte vi en ny Denon surround forstærker til TV med nogle forholds billige højtalere og sub fra Hifiklubben. Dette system var i første omgang købt udelukkende til film og TV lyd.

Selvom jeg synes lyden i Sonos Play 5 er fornuftig, så kan jeg jo godt høre at der er noget mere lyd i min Denon surround anlæg. Derfor har jeg længe gået med lysten til at anskaffe mig en Sonos Connect, så dette anlæg også kan bruge i samspil med de andre Sonos enheder. Det skete i dag.

Jeg har koblet Sonos Connect til forstærkeren med optisk kabel, og det fungerer. Problemet opstår, når jeg grupperer Sonos Connect med mine Play 5'er, der alle er i det samme "storrum". Normalt bruger jeg Dolby, multistereo el. andet processering i forstærker og det medfører desværre, at der kommer forsinkelse på lyden, hvilket ikke at til at holde ud at høre på, da der kommer ekko. Det er ikke meget forsinkelse, men det kan alligevel nok til at man bliver skør i hovedet. Kun hvis jeg sætter forstærker på Direct, forsvinder denne forsinkelse. Men så er lyden MEGET flad og så spiller mine Sonos Play 5 faktisk bedre. Og så går hele ideen jo desværre af at bruge Sonos Connect i mit tilfælde.

Er det bare sådan det er, eller kan man gøre noget ved det?
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 00:06
Min personlige holdning er, at man skal holde sig langt fra de kunstige processerings muligheder en receiver tilbyder, når det kommer til stereomusik. Der er ingen grund til at prøve at gøre stereolyd til mere end det er.

Din receiver skulle meget gerne have muligheden for at justere lyden via equalizeren.

Nu skriver du ikke hvilke højtalere du har ... Argon? ... det er jo også muligt, at det er dem der er det svage led.




Redigeret af u2pia - 02-April-2015 kl. 00:06
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennism Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 21:11
Hej. Tak for dit svar. :)

Det er helt klart, at mine Argon højtalere ikke er noget særligt. Men det ændrer jo ikke ved, at jeg med Sonos Connect slet ikke kan udnytte mit anlæg, lige meget hvor dårlige højtalerne så er. Når den kører på Direct, så er det kun 2x fronthøjtaler der spiller. Dvs. at både sub, center og to baghøjtalere ikke bruges. Ikke engang Auto (Stereo) hvor sub (10") bliver aktiveret kan køre, hvor det er i sync med de andre Sonos enheder. Det synes jeg er skuffende, lige meget for dårlige mine højtalere end er.

Det ligner et fejlkøb fra min side, jeg har i hvert fald ikke fået det jeg regnede med :)
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 23:25
Hej Dennis

Jeg har lige prøvet med min Denon AVR-2310+Connect, grupperet med Play1 i samme rum, og der er ingen forsinkelse.

Du er dog ikke den eneste der har det problem:



Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennism Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 08:44
Mange tak, efter at du meldte at du ikke havde problemer, har jeg rodet mere med mit system. Det viste sig, at det var Audyssey der skabte forsinkelsen. Efter det er slået fra, kan jeg bruge alle de indbyggede Sound Modes i receiveren uden der er forsinkelse. Dejligt!

Nu kan jeg køre på Multi Stereo og udnytte alle højtalere, inkl. center og sub.

Har du nogen holdning ift. valg af "Niveau for ekstern udgang" på Sonos Connect? Umiddelbart ser jeg en fordel i at køre med Variabel i stedet for Fast, så jeg kan styre lydstyrken på min receiver via Sonos app'en. Men jeg er lidt i tvivl om det har nogen betydning for lyden? Kan se at den indbyggede Sonos equalizer så bliver aktiv når den er sat til Variabel. Her kan jeg godt lide at aktivere "Loudness", da det lige giver lidt ekstra.

Hvad er din fornemmelse af ovenstående?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 09:07
Hvis du synes det lyder federe med eq skal du da bare fortsætte.
 
I teorien giver variabel mere støj på indgangen når lydstyrken er svag. Men i praksis tror jeg ikke du kan høre forskel. Hvis du har skruet godt op for forstærkeren og ned for Sonos, risikerer du at få et chock når til skifter til radio eller TV. Ellers er der ingen ulemper.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu