recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Connect + forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Connect + forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mrjs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Connect + forstærker
    Sendt: 29-December-2014 kl. 07:04
Hej Eksperter

Jeg har sæt B&W CCM382 monteret i mit loft, desværre kommer der ikke noget lyd ud endnu Smile Jeg skal have købt mig en forstærker + en Sonos connect. Hifiklubben sælger NAD C316BEE og Sonos connect som et sæt til 4000 kr. lækkert sæt.

Men jeg har også fundet denne Marantz PM6005 til en god pris.
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker-marantz-pm6005-p-1059.html
Dette er en lidt dyre løsning men forstærkeren har indbygget DAC.

Kan det svare sig at købe den dyre løsning?

Mvh.
Jonas
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 07:55
Hej Jonas,
Jeg skal lige forstå dit spm. Rigtigt:
Det er samme setup, bare med 2 forskellige forstærkere?
Kilden er Sonos, højttalerne sidder i loftet, og den ene har indbygget DAC.

Dit spørgsmål er så, om der er forskel i lyden?

Det er jo et rigtigt godt spørgsmål
har du prøvet at lytte til noget af det?

Hilsen Thomas
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 08:09

Jeg tror at Marantz løsningen ville give bedre lyd med normale højttalere.

Med indbygnings højttalere hvor rum og perspektiv af gode grunde ikke rigtigt kommer frem, tror jeg ikke du får valuta for pengene. Det er ikke for at genere dine højttalere. De er rigtigt gode.
 
Jeg ville gå efter NAD tilbuddet.


Redigeret af Mufti - 29-December-2014 kl. 08:10
Til top
mrjs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 09:20
Thomas det er rigtig forstået, og nej jeg har ikke prøvet at lytte til det.
 
Mufti det kan godt være du har ret, men nu er det jo ikke fordi der er den store forskel. Ville det så give mere mening at købe en brugt forstærker som denne?
 
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 07:59
Kort svar - ja
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 10:03
Man kan jo altid gøre et godt køb på brugt markedet.

Forvent at fjernbetjening er slidt. Det gør så ikke det store når du bruger sonos. Desuden mangler garanti.

Jeg har selv gjort mange gode handler brugt.

Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 10:37
Hvorfor ikke sonos Connect:amp hvis de kun skal bruges til sonos?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Hvorfor ikke sonos Connect:amp hvis de kun skal bruges til sonos?
 
Helt enig.
 
Det kan vel også findes brugt, hvis det skulle være.
Til top
mrjs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 20:01
Er blevet fortalt at lyden er væsentlig bedre på forstærker og Sonos Connect end Sonos Connect amp.
Må en tur ned i hifi-klubben og høre forskellen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 11:26

Som jeg har skrevet så mange gange før.

Det er dine ører der skal være tilfredse. Brug input herfra som en pejling. Det er ikke sikkert at du synes det samme som mig.
 
Held og lykke med valget.
Til top
Ole-T. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Januar-2015
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole-T. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 12:48
Hej MRJS

Hvad endte det så med?

Jeg er ude i noget der minder rigtig meget om dit setup.

Jeg har fire højttalere i loftet i samme rum, og leder efter en løsning med en kombination af en eller to forstærkere og tilhørende en eller to sonos connect.

Jeg er i tvivl, om jeg vil bruge en eller to sonos connect. Da lyden er til samme rum, vil de jo altid spille samme musik. Men måske det vil være rart, at kunne nøjes med musik i den ene eller den anden ende, eller at have forskelligt lydniveau i to ender af rummet. Spørgsmålet er dog, om denne muilghed er flere tusinde kroner værd...


Lige nu overvejer jeg flere muligheder: 

1)
Jeg har bl.a. tænkt på en sættet fra HIFI-Klubben, som du også nævner. Det med en NAD C316BEE og en sonos connect. Da denne forstærker dog kun har udgange til et enkelt sæt højttalere, vil det betyde at jeg skal købe to sæt (eller "halvandet", da jeg i forvejen har en sonos connect stående).

2)
Alternativt har jeg haft kigget på denne fra NAD: https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/nad-c245bee/ Den koster 4000,-

Den har nogle klare fordele i forhold til mit setup:
 - Den har udgange til to sæt højttalere.
 - Den kan sende forskelligt signal til de to sæt højttalere. Jeg kan altså selv vælge, om jeg vil tilslutte en eller to sonos connect til den.
 - Den har mulighed for auto-standby (som dog måske ikke fungerer så godt sammen med Sonos).

3)
Sidste ting jeg har set på, er den Marantz PM6005 som du også nævner herover.
Det virker jo som et ret godt tilbud. Eneste ulempe her er, at jeg så skal være sikker på, at jeg kun vil have en sonos tilsluttet. (Med mindre jeg køber to stk, men så bliver det hurtigt dyrt).


Men samlet set er jeg altså meget interesseret i at høre om hvad du endte med og om hvor godt det blev og om hvorfor du valgte som du gjorde (hvis du altså er kommet så langt) :-)

/Ole
Til top
mrjs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 19:04
Jeg endte ud med NAD forstærkeren 316 og en sonos Connect. Hørte det i hifi klubben og det lød noget bedre end cannect AMP'en.. Der var kun 300 til forskel.

Du kunne jo evt. smide en speaker selector på til at starte med.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu