recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos connect vs port plus Xiaomi hue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos connect vs port plus Xiaomi hue

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos connect vs port plus Xiaomi hue
    Sendt: 05-Januar-2020 kl. 23:04
Hej

Håber I kan hjælpe mig i et lille dilemma.

Mit nuværende lydsystem er en Marantz PM80 mk2 arvet fra forældrene plus en Marantz CD80. Har et par nyere Dynaudio X14 højtalere som jeg selv har erhvervet.
Jeg har en lidt nostalgisk følelse til forstærkeren, da jeg voksede op med den og hørte musik med min far, som desværre ikke lever mere.

Mit nuværende setup lyder godt men kunne godt tænke mig at kunne streame musik og Sonos har jeg kigget en del på. At kunne tænde forstærkeren sammen med sonos'en ville også være fedt.

1. Port vs connect, er der den store forskel i lyden? Der er airplay 2 og 12v trigger i den nye, men andet som gør den til et bedre køb?
Jeg havde tænkt at bruge optisk ud og ind i min forstærker. Vil det være det bedste i den løsning?

2. Kunne tænde og slukke Sonos og forstærker samtidigt?
 
Er der nogen smart måde til det? 

Jeg har set på følgende på Amazon:


Strømskinne med relæ:

Det ville virke, men lidt omstændigt plus det er ikke med danske stik.

En anden mulighed ville være at købe et hue stik, som jeg så kan tænde fra mobilen.
F.eks 
Eller

Ville det kunne bruges sammen med en Xiaomi hub (zigbee) ?

Har en kammerat som kan styre sin Sonos med en Xiaomi Cube, hvilket er ret smart. Skrue op/ned fra volume, skift nummer osv bare ved at bevæge tegningen forskelligt. 

3. Erstatte min forstærker med den helt nye Sonos Amp? 

Svært igen pga historien, men et smart setup sammenlignet med nu. Så tænder det hele selv. Ville beholde mine højtalere. Plus mit TV kan også køre over sonos'en via HDMI. i dag er mit tv forbundet til forstærkeren vis phono stik.

Ville der være lydmæssigt forskel i kvaliteten på de to setup?

Håber I kan give nogle råd og på forhånd tak ☺
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 03:47
Nogle som kan hjælpe? 
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 21:38
Jeg er kommet frem til enten en brugt Sonos connect eller den nye Sonos Amp.
Hvordan er lydkvalitet på Amp kontra forstærker plus connect? 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu