recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos connect:AMP eller uden AMP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos connect:AMP eller uden AMP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Springer_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos connect:AMP eller uden AMP
    Sendt: 30-August-2012 kl. 13:15
Hej.

Jeg overvejer igen Sonos løsningen til musikken i hjemmet.
Valget står mellem Connect:Amp eller Connect.

Mit nuværende setup består af en Yamaha 767 sourround forstærter, en panasonic 310 bluray afspiller. Jeg har 5.1 til stuen og zone 2 til køkkenet.
Når jeg så vil lytte til musik i køkkenet, så skal jeg tænde min forstærker til zone 2, og sætte det hele til.
Min ide er så at købe en Connect:Amp til at drive højtalerne til køkkenet, men lade den stå ved siden af min Yamaha forstærker, og trække et Phono kabel fra min Bluray til min sonos for at høre musik fra CD. (det sker at jeg har en CD der skal afspilles...)
Men på den anden side,, hvis jeg skulle få lyst til at høre musik i stuen, så kan jeg jo ikke bare bruge en Connect:AMP til at sende signalet til min forstærker. Her skal jeg bruge en Connect (uden AMP)

Hvorfor at ikke bare købe en uden AMP? - Det er for besværligt (for konen) at skulle huske at vælge den rigtige indgang på fjernbetjeningen.

Hvis jeg vælger modellen uden amp, vil I stadig vælge at sætte den analoge udgang fra bluray til sonos boksen, eller vil I sætte den til forsærkeren?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 13:41
Hvorfor cd, det ødelægger da sonos brugervenlighed.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Springer_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor cd, det ødelægger da sonos brugervenlighed.

Det sker at konen (der er lærer) har en CD med hjem som hun skal bruge i undervisningen.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Springer_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 14:33
Kan jeg sætte både digital ud og analog ud på Connect til receiveren på samme tid, så jeg kan vælge fx av2 for at kunne høre musikken på zone 2 (der ikke understøtter digital inputs) og så vælge digital indgang hvis jeg skal høre musik fra Sonos i stuen (og party mode der spiller i alle rum)

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 14:37
Connect til stuen og Connect:amp til køkkenet. Så vil det vise sig om konen vil betale 3799,- for at slippe for at vælge indgang Evil Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu