|
Sonos Dr Radio Bøvl |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ingen problemer med TuneIn på Raumfeld.
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Herhjemme høres som regel en irsk kanal, der også har svigtet flere gange.
Hvordan og hvor skifter man til HLS AAC lyd kvaliteten? Vi har koblet en Ipad Sonos app via Tuneln. |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
gah ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-November-2013 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 128 |
Det kan mærkeligt nok ikke gøres via Appen.
Du skal have Sonos controlleren installeret på en PC for at kunne gøre dette. Og det er ikke sådant at du blot kan skifte til AAC, du skal indsætte radiostationens direkte link i PC controlleren. Når dette så er gjort så virker det helt som det plejer på iPaden. Nu skriver du en irsk kanal, det kræver derfor lidt hjemmearbejde, du skal først finde ud af om stationen sender flere streams ud, og så skal du på stationens hjemmeside finde det direkte link og så indsætte dette. På den måde spiller Sonos radiostationen uden om TuneIn. |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Tak gah for fornemt svar
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Pindehandler ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-November-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 16 |
Det er betryggende, at læse andre har lykkes med DRs link. Så kan der jo være
et klogt hoved der kan løse min udfordring. Jeg har, som andre har foreslået tidligere i tråden, tilføjet nedenstående link via Sonos PC program (http://www.dr.dk/hjaelp/digtal-radio/direkte-links-til-dr-radio-paa-nettet). Men hvad er næste trin, hvis jeg skal have mit næste Mads og monopolet- fix? Uanset hvordan jeg forsøger mig havner jeg med beskeden om "Forbindelsen til Tunein forsvandt". Nogle løsningsforslag?
|
|
![]() |
|
SoFa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2017 Sted: København Status: Offline Point: 3 |
Jeg må desværre tilslutte mig koret af utilfredse og ufrivillige TuneIn brugere (via Sonos). Jeg oplever alt for ofte at deres server er nede. Man kan bl.a. check'e her: hvor brugere indikerer hvis de har problemer. TuneIn har "Mads og Monopolet", men de fleste nye DR podcasts mangler. F.eks. de nye "Digitalt", "Sidste mand slukker lyset", "Kejser", "Hypokonder", "Efterforskerne", mv, mv. Det synes jeg er et kæmpe problem, men om det er DR der ikke har opdateret en eller anden liste, eller om det er TuneIn der sover i timen, skal jeg ikke kunne sige. Måske der er nogen her der ved hvordan det fungerer? Et andet problem er langsommeligheden hvormed de podcasts (der dog er tilbage), opdateres. Ofte går der et helt døgn før en udsendelse er tilgængelig. Min drøm ville være en DR app som tilbyder alle de lækre funktioner som DRs mobil app har (bl.a. pause og timeshift, rewind i live-udsendelser). Det kunne være SUPER fedt!! / Søren
Redigeret af SoFa - 09-Oktober-2017 kl. 22:04 |
|
![]() |
|
SoFa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2017 Sted: København Status: Offline Point: 3 |
Glemte lige at svare på @Pindehandler's spørgsmål:
Den eneste alternative løsning jeg kender er at downloade podcast til din telefon eller NAS og afspille derfra (det gør jeg selv med ovenstående podcasts som ikke findes på TuneIn). / Søren
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7126 |
Forstår ikke problemerne med DR
Streamer DR på Sonos hver dag uden problemer. ( via TuneIn ) Bruger bridge. Og har 6 enheder Som skrevet før hvad hvis i bruger de direkte link der findes ? |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
|
|
![]() |
|
Enerneslo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
@Pindehandler
Det er forhåbentlig ikke http://www.dr.dk/hjaelp/digtal-radio/direkte-links-til-dr-radio-paa-nettet du indsætter som link i Sonos? I så fald skal du i stedet gå ind på siden linket fører dig til i din internetbrowser, højreklikke på HØR ud for (ACC) på kanalen du vil tilføje, vælg "kopier linkadresse", og indsæt så det link i Sonos under "Administrer" og "Tilføj Radiostation". Så burde den nu ligge inde under "Radio leveret af TuneIn", "Mine Radiostationer" Redigeret af Enerneslo - 10-Oktober-2017 kl. 20:38 |
|
![]() |
|
koden ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
Sjovt... googlede lige på problemet med DR som ikke vil streame og endte i denne tråd.
Jeg har bluesound og i går begyndte DR kanaler at falde ud og komme tilbage igen. hele dagen. I dag kan jeg slet ikke høre DR3 og 4. jeg har en FLEX hvor de er kodet ind på de faste kanaler. Men har også prøvet direkte fra tlf. i dag. Bruger TuneIn. mangler dog at prøve genstart af router. Kunne det have noget at gøre med hvilken DNS man har sat på sit netværk? Kan jeg som BlueSound bruger også benytte mig af det der ACC?
|
|
Ubiquity Unifi
Zyxel Hiper router US-16-150 4 x AP PRO |
|
![]() |
|
Jeg her heller ikke kunnet høre DR siden i morges (kl 9). Sonos via TuneIn
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |