recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos el. Squezzebox Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos el. Squezzebox Duet

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 17:36
Ja, men det betyder dog stadig at du er begrænset af hvad de ønsker du skal pille i - og det er lidt synd. Hvis du kunne lave din egen controller distribution kan man jo lave lige hvad man vil. Nu skal du bruge de interfaces de har lavet - og kun dem. Heldigvis er serveren GPL - så den kan man jo pille lidt i :)
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 19:03
Hæ, så er der jo bare tilbage at sige UPnP eller DLNA, men det er jo fy-ord i denne tråd 

Venligst
Søren
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 19:45
Som Sonos ejer må jeg hellere blande mig lidt 

Jeg kan godt lide begge enheder, og tænkte da også et kort øjeblik på at droppe mit sonos system, men så var det lige jeg spolede i filmen, til det øjeblik hvor jeg valgte Sonos kontra Squeezeboxen som jeg havde før.

Fordelen ved Sonos er at det kører sit eget trådløse net, og derved ikke påvirker dit interne trådløse. Det vil sige, at det WIFI net du måtte have kørende til dine PC'ere og andre netdrevne enheder tapper ikke båndbredde fra din - eller dine musik stationer.

Det er rigtigt at der er nogle features i Squeezeboxen som du ikke finder i Sonos'en, men husk at de alle kræver du som minimum har en NAS tændt.

Du skal vælge økonomi og design udfra dit valg. Der er klare mangler i SONOS'en. Et af dem som irriterer mig mest er manglen på at kunne spille Podcasts. Den kan spille enkelte MP3 filer fra et podcast, men du kan ikke abbonere på det. Det kan du på Squeezeboxen.

På Squeezen savner jeg det EKSTREMT hurtige musikbibliotek jeg har og de super lækre features når man skal finde enkeltnumre frem. Der kan Squeezen ikke være med.

Remoten til SONOS'en er ekstrem lækker, men jeg må medgive at den nye squeeze også ser sprød ud. Jeg er ligeglad om jeg kan bruge den som MP3 afspiller. Det giver ingen mening at jeg har en super forstærker så render jeg rundt og spiller fra fjernbetjeningen.

Men jeg tror du skal ud og føle på begge typer, og så træffe dit valg udfra det.

Det er rigtigt at du skal have en wired enhed som minimum på SONOS'en, men det er også fordi den fungerer som den første base, og hvis den skulle bruge yderligere båndbredde på at hente musik så gik det fra kvaliteten. Du skal jo faktisk det samme på Squeezen. Der er det bare NAS'en eller PC'en der er kerneenheden fordi du SKAL have server software installeret.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 19:55

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det er rigtigt at der er nogle features i Squeezeboxen som du ikke finder i Sonos'en, men husk at de alle kræver du som minimum har en NAS tændt.

Dette er ikke korrekt. Jeg gentager lige mig selv:

Man behøver faktisk ikke en PC'er eller en NAS boks til opbevaring af sine musik (mp3) filer. Via SqueezeNetwork og MP3tunes Music Locker opbevares musik filerne på "nettet" og hentes derfra direkte til ens Squeezebox / Reciever / Transporter.

mvh PSSO
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 20:00

Som Sonos ejer må jeg hellere blande mig lidt 

Jeg kan godt lide begge enheder, og tænkte da også et kort øjeblik på at droppe mit sonos system, men så var det lige jeg spolede i filmen, til det øjeblik hvor jeg valgte Sonos kontra Squeezeboxen som jeg havde før.

Fordelen ved Sonos er at det kører sit eget trådløse net, og derved ikke påvirker dit interne trådløse. Det vil sige, at det WIFI net du måtte have kørende til dine PC'ere og andre netdrevne enheder tapper ikke båndbredde fra din - eller dine musik stationer.

Du skal vælge økonomi og design udfra dit valg. Der er klare mangler i SONOS'en. Et af dem som irriterer mig mest er manglen på at kunne spille Podcasts. Den kan spille enkelte MP3 filer fra et podcast, men du kan ikke abbonere på det. Det kan du på Squeezeboxen.

På Squeezen savner jeg det EKSTREMT hurtige musikbibliotek jeg har og de super lækre features når man skal finde enkeltnumre frem. Der kan Squeezen ikke være med.

Remoten til SONOS'en er ekstrem lækker, men jeg må medgive at den nye squeeze også ser sprød ud. Jeg er ligeglad om jeg kan bruge den som MP3 afspiller. Det giver ingen mening at jeg har en super forstærker så render jeg rundt og spiller fra fjernbetjeningen.

Men jeg tror du skal ud og føle på begge typer, og så træffe dit valg udfra det.

Det er rigtigt at du skal have en wired enhed som minimum på SONOS'en, men det er også fordi den fungerer som den første base, og hvis den skulle bruge yderligere båndbredde på at hente musik så gik det fra kvaliteten. Du skal jo faktisk det samme på Squeezen. Der er det bare NAS'en eller PC'en der er kerneenheden fordi du SKAL have server software installeret.

men hvis Sonos ikke kræver PC eller NAS hvor ligger musikken så?

Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af PSSO PSSO skrev:

Dette er ikke korrekt. Jeg gentager lige mig selv:

Man behøver faktisk ikke en PC'er eller en NAS boks til opbevaring af sine musik (mp3) filer. Via SqueezeNetwork og MP3tunes Music Locker opbevares musik filerne på "nettet" og hentes derfra direkte til ens Squeezebox / Reciever / Transporter.

Det er rigtigt, men så skal du jo huske på, at du så belaster din internet båndbredde med op og download af din musik.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 20:17
Din musik ligger på hvilket som helst medie som understøtter deling. Det kan f.eks, være en NAS, men det kræver til forskel fra Squeeze ikke en server applikation.

Men lad nu være med at starte en krig mellem de to.

Hvis du læser mit indlæg, så er jeg faktisk positiv over for dem begge. Det er jo bare et spørgsmål om smag og behag.

De har begge fordele og ulemper.

Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 22:42

Nej tak. inegn krig her

Jeg prøver bare at blive klog. Jeg må indrømme at Sonos tiltaler mig mest, og det på trods af at der er dukket nogle ting op jeg ikke var klar over - specielt det med at man skal købe 2 enheder (gør det unægtligt nået dyere), men at slippe for sw der skal vedligeholdes er et stort plus.

Jeg smutter til usa sidst på måneden, så luer mig om der ikke ligger noget Sonos i kufferten

Redigeret af rigo - 20-Januar-2008 kl. 22:44
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 23:09
Jeg vil sige, at du skal vente til du ser Squeezen først.

Kigger man på dens spec. ligger der meget godt i den, og som du selv siger SONOS koster kassen.

Det jeg godt kan lide ved SONOS, er at man kan få dem med indbygget forstærker. Det jeg savner mest er afspilningen af podcast RSS feeds. Det kan man med Squeezen.

Men jeg tror det er en af de ting der er højt på listen hos SONOS, fordi det faktisk nok er det eneste der mangler.

Men som sagt. Tænk dig godt om. Og tag feks. ind i HIFI klubben og mærk SONOS, og så vent til Squeezen kommer og mærk den også.

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 23:12
OK, rigo, måske ikke en krig, men det er jo en sammenligning mellem de to
I et forum som dette, vil en sammenligning jo nemt komme til at starte en krig

Jeg bragte jo selv lige UPnP ind i billedet. Dér skal jo bare komme én klient på markedet, som understøtter et andet lossless-format end wma - fx. FLAC - så er der med UPnP endnu større frihed mht at vælge den fede fjernbetjening
For det er vel dét, vi egentlig diskuterer her, ikke Hvem har den fedeste remote?!

Noxon kan faktisk nemt hamle op med de to mht funktionalitet - især mht podcasts og radio

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 23:21
& skal jeg lige følge op på dén, så ville jeg gerne koge hele diskussionen ned til: Hvem har den bedste D/A-converter, og hvem har den bedste medieserver?

Så er lydkvaliteten og grundfunktionaliteten vel på plads

kommer interfacet: Her i form af en remote
....

Venligst
Søren

Edit= Det stiller nogle krav til storage og processorkraft. Hvem er bedst og billigst, og hvem ser bedst ud?

Redigeret af Breddam - 20-Januar-2008 kl. 23:24
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 23:28
Der er ingen tvivl om at lydkredsløbet i SONOS er top dollar.

Sammenlignet mellem Squeeze 2 og SONOS er der klasseforsklel.

Remoten kan jeg ikke udtale mig om, da Squeeze 3 ikke er kommet på markedet endnu. Men jeg tror den er fræk :-)

Men sonos'en er jo en super fræk remote. Dens movement censor osv. er super nice.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu