recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos el. Squezzebox Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos el. Squezzebox Duet

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 01:03
Ja, hummelmose, det er jo nok i sidste ende remoten, vi skal tale om!

Lydkredsløbet, som du kalder det, kan mange receivere med en D/A konverter jo klare. Her skal Sonos og SB konkurrere med de 'nye' forstærkere(receivere).  Kan de det? Måske har Sonos brugt alle pengene på en god D/A-konverter? Lyden er jo altså skabt et andet sted, ikke

Og ja, her er vi jo helt enige: Betjeningsenheden gør forskellen! Måske mere i morgen end i dag

Venligst
Søren
Til top
Nullerbasse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-August-2005
Sted: Denmark
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 06:59

Hvilken DAC sidder der i SONOS ??

mvh

K.

mvh. Keld
Squeezebox V3 + Duet + ReadyNAS Duo
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Der er ingen tvivl om at lydkredsløbet i SONOS er top dollar.

Sammenlignet mellem Squeeze 2 og SONOS er der klasseforsklel.

Remoten kan jeg ikke udtale mig om, da Squeeze 3 ikke er kommet på markedet endnu. Men jeg tror den er fræk :-)

Men sonos'en er jo en super fræk remote. Dens movement censor osv. er super nice.

Squeezebox 2 er en meget gammel model, så der vil der sikkert være forskel. Med Squeezebox 3 (er efterhånden et par år gammel) og den nye Reciever vil der nok ikke være den store forskel.
mvh PSSO
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 09:40

Oprindeligt skrevet af PSSO PSSO skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Der er ingen tvivl om at lydkredsløbet i SONOS er top dollar.

Sammenlignet mellem Squeeze 2 og SONOS er der klasseforsklel.

Remoten kan jeg ikke udtale mig om, da Squeeze 3 ikke er kommet på markedet endnu. Men jeg tror den er fræk :-)

Men sonos'en er jo en super fræk remote. Dens movement censor osv. er super nice.

Squeezebox 2 er en meget gammel model, så der vil der sikkert være forskel. Med Squeezebox 3 (er efterhånden et par år gammel) og den nye Reciever vil der nok ikke være den store forskel.

Man kan evt. læse testen af både Sonos og Squeezebox 3 i High Fidelity og her fremgår det helt klart, at hvad lydkvaliteten angår er Squeezebox klart den bedste.

mvh PSSO
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 09:50
De har en anden DAC i Squeezebox Receiver  end i Squeezebox 3. Om den så er bedre eller dårligere er der vel ingen der har et svar på endnu. Men man kunne vel søge på http://forums.slimdevices.com/
Til top
Fredrik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-November-2006
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 10:01

Noget kunne i øvrigt tyde på at et af de små problemmer med Squezzebox er ved at forsvinde, nemlig det at man selv skal instalere det på en Nas.

QNAP ser nemlig ud til at være tæt på at integrere det i deres boxe, se link

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=24&t=1197&st=0 &sk=t&sd=a&start=15

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 21:17

Er der nogen der ved om den software der medfølger Sonos kan få en pc til at virke som en afspiller?  Jeg har for sjov rodet lidt med Slimserver og her kan man også installere SoftSqueeze som gør at man afspille sine rippede cd'er på familens pc'er/bærbare. Det ville jo f.eks. betyde at man kunne spare på udstyret på børneværelser etc. hvor der alligevel kører en pc det meste af tiden.

P.S: Hvis man har en gammel pc så kan man med Freenas fra www.freenas.org nemt lave sin egen NAS-server.  Og med SlimNAS fra http://www.herger.net/en/ så kan man have en Slimserver op og køre in-no-time.

Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Er der nogen der ved om den software der medfølger Sonos kan få en pc til at virke som en afspiller?  Jeg har for sjov rodet lidt med Slimserver og her kan man også installere SoftSqueeze som gør at man afspille sine rippede cd'er på familens pc'er/bærbare. Det ville jo f.eks. betyde at man kunne spare på udstyret på børneværelser etc. hvor der alligevel kører en pc det meste af tiden.

Nej. Det program der kan køre på PC'en er 100% remote control af de forskellige Zone Players.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 22:33
Øv det var ærgeligt. Det ville ellers gøre Sonos endnu mere attraktivt. Åh jeg synes at det er et svært valg. På den ene side kan jeg lide at Sonos enkelhed og på den anden side kan jeg lide at jeg kan tweake Squeezeboxene.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu