recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos eller Logitech?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos eller Logitech?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af spock spock skrev:

Du har ret i at man skal passe på med at generalisere.

Mht fjernbetjening - hvorfor bruger du så ikke din mobiltlf?? Både til Squeeze og Sonos findes der glimrende apps til at styre det hele?
Der kan være mange gode grunde til at mobilapps som fjernbetjening ikke fungerer i praksis. I vores familie er det f.eks. upraktisk hvis børnene skal bede om fars mobil for at spille musik på deres værelse. De styrer det selv direkte på deres Boom som udover knapper og display også har en medfølgende IR remote. Dertil kommer at det kan være træls at skulle igennem flere swipes bare for at skrue ned for lyden, skippe nummer etc.

Oprindeligt skrevet af spock spock skrev:

Omkring performance, så var eet af problemer for mig, at jeg helst ville undgå at have en server kørende med databasen på. Min musik ligger på en NAS og der er ca. 100.000 tracks. Jeg kunne ikke få Squeeze til at køre ordentligt på NAS'en - den performede for dårligt (NASen har jo lav cpukraft og memory).
Vil lige gøre opmærksom på at der i august 2011 kom en ny version af softwaren 7.6.1 som bl.a. er skrevet om for at performe bedre bl.a. på undermotoriserede NAS'er (som jo ikke er servere) . Man har f.eks. droppet den tunge database MYSQL til fordel for SQLite, artwork chache er også forbedret. Så din oplevelse fra "gamle dage" er måske ikke helt relevant mere. 

Jeg bruger iøvrigt vores eksisterende laptop som server, har slået Wake on Lan til i Windows 7, Så squeezeboxene vækker den selv når de har brug for det, tager kun 4 sekunder fra suspend, ingen grund til at have NAS eller computer tændt 24/7 i vores lille husholdning.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Derudover er det simpelthen for langsomt - jeg købte faktisk en iPod udelukkende for at kunne styre Squeezeboksene med et lækkert touch interface og det var da også lækkert lir når man fik besøg af vennerne, men til dagligt bruger jeg den ikke fordi det simpelthen er for langsomt i praksis - jeg gider ikke vente på at starte en applikation op på et device for derefter at kunne gå i gang med fjernstyringen.

Det forstår jeg simpelthen ikke. iPeng bruger to sekunder på at starte op, og så kan jeg bladre kunstnere eller albums lige med det samme.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 16:40
På min Android skal jeg først swipe, taste kode (pga arbejde), derefter kan jeg finde og starte app (Hvis den ikke kører) .

Kunne du forestille dig at erstatte tv-remote med en app ?

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 17:11
Nå, men det er da også ved at være et stykke tid siden der har været en god Sonos vs Squeezeboxdiskussion. Smile

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Hvis du kun ønsker een enhed, så ville jeg vælge logitech.
Det er en billigere løsning, og fungere mere eller mindre ligeså godt.

Sonos ville jeg vælge hvis du ønsker multirum's løsninger.

Sonos er en smulle lettere at sætte op, og er generelt et super brugervenligt produkt, og fungere perfekt.. (ihverfald for mig)

Her er jeg af den stik modsatte mening. Hvis du alligevel har gjort dig ulejligheden at opsætte et squeezeboxsystem kan man lige så godt give den fuld gas. Hvis man tænker på at fylde sit hus med musik, (f.eks to børneværelser, stue, køkken og soveværelse) så betyder prisforskellen da virkeligt noget. For mig at se kan man ligesågodt vælge Sonos, hvis man bare vil flytte musik til det centrale stereoanlæg. Det ér da lettere at sætte op end Squeezebox.

Mht synkronisering, så har jeg aldrig haft problemer (Aldrig= de sidste tre år.) Det kommer selvfølgelig an på ens setup. Men Squeezebox kan noget med synk som Sonos ikke kan: Hivs ens eksterne DAC giver en forsinkelse i lyden, kan Squeeze kompensere for dette. Det kan Sonos ikke.

For mig er en af de afgørende forskelle lokal betjening. IR og ikke mindst knapper på SB Radioerne står for en meget stor del af betjeningen. SB Boom og Radio har presetknapper. Ah-va-behar... Kunne du forestille dig en tv-remote uden tal-taster til at vælge favoritkanalerne? Ok, både Sonos og Squeeze af en favorit-menu men intet slår en presetknap i hurtig betjening... Jo og så har Squeeze et menupunkt der hedder "Ny musik" Den står for 90% af resten af musikvalget, som ikke ligger i presetknapperne.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Derudover er det simpelthen for langsomt - jeg købte faktisk en iPod udelukkende for at kunne styre Squeezeboksene med et lækkert touch interface og det var da også lækkert lir når man fik besøg af vennerne, men til dagligt bruger jeg den ikke fordi det simpelthen er for langsomt i praksis - jeg gider ikke vente på at starte en applikation op på et device for derefter at kunne gå i gang med fjernstyringen.

Det forstår jeg simpelthen ikke. iPeng bruger to sekunder på at starte op, og så kan jeg bladre kunstnere eller albums lige med det samme.
Jeg har en 2. eller 3. generations iPod (8GB) som jeg på et tidspunkt målte til omkring 12 sekunder i opstartstid + oplåsning af enheden og navigation frem til applikationen - efterfølgende er enheden blevet opdateret med ny version af operativsystemet og nu er det fuldstændig håbløst - den blev i praksis ødelagt af Apple med dén opdatering og har faktisk bare ligget og flydt siden da (første og sidste Apple-køb ever, men dét er en anden diskussion).

Det er selvfølgelig bedre, hvis din iPod/iPhone kan gøre det på nogle få sekunder, men det gider jeg ikke betale 2.000-5.000kr for - specielt ikke når Harmony'en gør det så fremragende og hurtigere end alt andet (bortset fra andre ir-remotes). Men selvfølgelig er det ikke en valgmulighed med Sonos-systemet og så er nogle få sekunders delay jo klart bedre end de 10-15 sekunder jeg ville kunne se frem til.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 20:05
Den mindste iPod Touch koster 1799,-, men man køber nok ikke sådan en udelukkende for at have en fjernbetjening til en Squeezebox. Dét er der vist ingen der har foreslået var en vildt god idé, men uden min Touch ved jeg godt nok ikke, hvad jeg ville synes om min Duet. Den medfølgende fjernbetjening er fuldstændig håbløs.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 20:10

Den mindste iPod Touch koster 1799,-, men man køber nok ikke sådan en udelukkende for at have en fjernbetjening til en Squeezebox. Dét er der vist ingen der har foreslået var en vildt god idé, men uden min Touch ved jeg godt nok ikke, hvad jeg ville synes om min Duet. Den medfølgende fjernbetjening er fuldstændig håbløs.

hmmm, jeg har godtnok købt Squeezecommander til min Android telefon, men jeg bruger det sjældent, bruger controlleren, den fungerer fint til mine behov, bortset fra specialsøgninger, der tager jeg nogle gange webinterface på nærmeste laptop (indtastning af søgeord er en pain med scrollwheel)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 20:40

Duetten er vist også den mindst succesfulde Squeezebox og kan vist udelukkende kontrolleres over wifi via serveren (altså ikke "direkte" via ir) - den er vist primært beregnet til at blive gemt af vejen og har heller ikke noget display som de øvrige Squeezebokse.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 20:58
Ja, og?
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 10:50
Jeg købte to bruge ipod touch til min Sones.
Jeg har givet hhv. 300 kr og 500 kr. for dem og det fungerer perfekt.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu