recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos er blevet uvenner med router og nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos er blevet uvenner med router og nas

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos er blevet uvenner med router og nas
    Sendt: 18-April-2011 kl. 19:11
Kære eksperter!

Hjæææællppp!!! Jeg har lige købt et Sonos-system, og efter en fabelagtig premiere er al musik pludselig forstummet i hjemmet.

Sonos-bridge, router og nas-disk står nede i kælderen. Sonos-player står oppe ved anlægget i stuen. Der er fuld signal på det trådløse netværk. Jeg kan gå på nasdisken fra min computer. Sonos har indekseret hele min musiksamling. Jeg har spillet adskillige numre den anden dag. Og da jeg så her til morgen ville tænde for skidtet, skete der intet.

Det virker til, at Sonos-enhederne ikke kan findes. Jeg har prøvet at pare bridge og player med hinanden samt med computeren og med min iPhone, der har programmet installeret, men intet fungerer.

Håber der er et kyndigt væsen, der har forslag til, hvad jeg kan gøre galt.

Gode hilsner

Søren Strandman-Møller
moller@newspaq.dk

Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 19:34
Hej Søren!
Ja det bliver jo lidt at nogle skud i tågen. Kan du se din musik i Sonos´software på din PC? Har du angivet det korrekte bibliotek? Har du kigget på hvilke enheder der er tilsluttet din router? Har du evt. adgangskodereller en firewall (på PC eller router) der driller?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 19:52
Takker for hurtigt svar...!

Jeg synes, at jeg har gjort det hele. Da jeg første gang satte det op (og fik dejligt hul igennem), indekserede Sonos alt det musik, jeg har på min nas-disk gennem Sonos Desktop Controller - hvor gemmer den i grunden det indeks henne - frygter at jeg skal have min computer tændt, før den kan huske det hele...
Men da jeg her på dag to ville bruge systemet, havde den tabt forbindelsen til bridge og selve enheden, og nu er det som om, de ikke kan blive venner igen (har haft alle kabler ud, genstartet, søgt og søgt osv...)

Det er en gordisk knude, erkendt.

Flere hilsner

Søren

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 20:16
Trin 1: du skal parre din Sonos Desktop Controller med din bridge igen. Du kommer ikke videre i processen før de er parret. Det kan være at du skal lave en "reset controller" på pc'en. Er vist nok under "advanced settings"

J
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 20:27

Du skal i Sonos (på din PC) have sat dit music library op. Jeg går ud fra at din musik ligger på din nas. Har du i Sonos (på din PC) henvist til den rette mappe på din nas?

https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=837
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 21:15
Har din nas statisk ip eller kan den risikere at få tildelt skiftende ip-numre af din router?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 21:26
Og er bridgen forbundet DIREKTE til router. Ellers kan det også give problemer.
Du skal ikke slukke bridge og Sonos om natten.

Redigeret af Brixen - 18-April-2011 kl. 21:28
Venlig hilsen
KB
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Har din nas statisk ip eller kan den risikere at få tildelt skiftende ip-numre af din router?
Rigtigt tipsen! Men det kunn jo være et Sonos er sat op til nas'ens "navn" og så burde det ikke være et problemWink.

Redigeret af 9-ck - 18-April-2011 kl. 21:57
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Point: 383
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 09:05
Har du prøvet at genstarte routeren? :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu