|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() Sendt: 18-April-2011 kl. 19:11 |
Kære eksperter!
Hjæææællppp!!! Jeg har lige købt et Sonos-system, og efter en fabelagtig premiere er al musik pludselig forstummet i hjemmet. Sonos-bridge, router og nas-disk står nede i kælderen. Sonos-player står oppe ved anlægget i stuen. Der er fuld signal på det trådløse netværk. Jeg kan gå på nasdisken fra min computer. Sonos har indekseret hele min musiksamling. Jeg har spillet adskillige numre den anden dag. Og da jeg så her til morgen ville tænde for skidtet, skete der intet. Det virker til, at Sonos-enhederne ikke kan findes. Jeg har prøvet at pare bridge og player med hinanden samt med computeren og med min iPhone, der har programmet installeret, men intet fungerer. Håber der er et kyndigt væsen, der har forslag til, hvad jeg kan gøre galt. Gode hilsner Søren Strandman-Møller moller@newspaq.dk |
|
![]() |
|
9-ck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2008 Status: Offline Point: 130 |
![]() |
Hej Søren!
Ja det bliver jo lidt at nogle skud i tågen. Kan du se din musik i Sonos´software på din PC? Har du angivet det korrekte bibliotek? Har du kigget på hvilke enheder der er tilsluttet din router? Har du evt. adgangskodereller en firewall (på PC eller router) der driller?
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
Takker for hurtigt svar...!
Jeg synes, at jeg har gjort det hele. Da jeg første gang satte det op (og fik dejligt hul igennem), indekserede Sonos alt det musik, jeg har på min nas-disk gennem Sonos Desktop Controller - hvor gemmer den i grunden det indeks henne - frygter at jeg skal have min computer tændt, før den kan huske det hele... Men da jeg her på dag to ville bruge systemet, havde den tabt forbindelsen til bridge og selve enheden, og nu er det som om, de ikke kan blive venner igen (har haft alle kabler ud, genstartet, søgt og søgt osv...) Det er en gordisk knude, erkendt. Flere hilsner Søren |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
![]() |
Trin 1: du skal parre din Sonos Desktop Controller med din bridge igen. Du kommer ikke videre i processen før de er parret. Det kan være at du skal lave en "reset controller" på pc'en. Er vist nok under "advanced settings"
J |
|
![]() |
|
![]() |
Du skal i Sonos (på din PC) have sat dit music library op. Jeg går ud fra at din musik ligger på din nas. Har du i Sonos (på din PC) henvist til den rette mappe på din nas? https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=837 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Har din nas statisk ip eller kan den risikere at få tildelt skiftende ip-numre af din router?
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Og er bridgen forbundet DIREKTE til router. Ellers kan det også give problemer.
Du skal ikke slukke bridge og Sonos om natten. Redigeret af Brixen - 18-April-2011 kl. 21:28 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Rigtigt tipsen! Men det kunn jo være et Sonos er sat op til nas'ens "navn" og så burde det ikke være et problem ![]() Redigeret af 9-ck - 18-April-2011 kl. 21:57 |
|
![]() |
|
BorreBoy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 383 |
![]() |
Har du prøvet at genstarte routeren? :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |