recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos - er det muligt - radio kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos - er det muligt - radio kanaler

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2011 kl. 16:29
Der er ét ethernetstik i Play:3, men to i Play:5. Play:5 kan dermed bruges som wire-through til andre ethernetenheder. I praksis gør det vist ikke den store forskel, mest i specielle situationer.

Mvh
Steen
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2011 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Hvilken telefon har du? De har controller til iPod/iPhone/iPad og Android enheder samt til PC'en. Bare lad være med at købe SONOS egen controller. Den er alt alt for dyr, og en hel del dårligere end dem du har på telefoner/tablets. 

Sonos egen controller er dyr ja. Den har dog nogle fordele frem for app versionerne. Den er i direkte kuntakt med nærmeste eller den sonos enhed du vil have i gang hvor app har en dobblet så lang vej da den skal først til router og derefter tilbage. Den holder batteri rigtig længe, kommer med en dock lader og er robust. Software er lidt anderledes sat op på controlleren fra Sonos end App'en, smag sag, jeg fortrækker nu også Iphone og Ipad app'en. Men kort så kan det drille eller have længere respons tid via app'en end Sonos egen controller, en god kvalitets router med god Wi-Fi hjælper dog meget på at sætte spørgsmål tegn ved hvorfor man skulle købe Sonos egen controller Wink

Redigeret af Mr. Anderson - 02-December-2011 kl. 23:26
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

Der er ét ethernetstik i Play:3, men to i Play:5. Play:5 kan dermed bruges som wire-through til andre ethernetenheder. I praksis gør det vist ikke den store forskel, mest i specielle situationer.

Mvh
Steen

Det er ren software baseret den ethenet switch som sidder i play5 og andre sonos enheder med switch, den kan altså forringe stabiliteten på hele sonos systemet eller bare være ringe til det man nu vil bruge det til. Men er dog noget man kan teste sig frem til da det ville være forskelligt.
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
snadepind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2010
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 00:30
Sonos er fantastisk. Jeg synes alle controllere er absolut acceptable, men man bliver også hurtigt forvænt. 

Jeg har haft Sonos Touch Remote i 1 år før jeg fik Android Phone og jeg foretrækker altså klart Sonos remote'en. Den er en del hurtigere og jeg kan bedre lide opbygningen af menu. Hvis min PC kører, så foretrækker jeg PC versionen som nummer 1.

Hvis jeg skulle købe remote idag, så ville jeg helt klart gå efter Ipad (selvom det også går hen og bliver en bekostelig remote). Søgefunktionerne er begrænset af skærmens størrelse både på Sonos remote og telefon, men på Ipad er der mere skærm og derfor større overblik. Det er også derfor jeg primært bruger PC versionen, når comp er tændt.

Spotify er netop kommet, men det er en møg skrabet udgave man bliver tilbudt på sonos i forhold til Android og PC. Man kan KUN søge efter numre. Ingen anbefalinger eller radio mode. Sløjt sløjt.

Desuden tager det lidt af det smarte, at man altid skal tænde for sin forstærker før den passive Sonos enhed begynder at spille. Så skal man bevæge sig 5 meter frem og tilbage eller finde remote'n frem under reklamerne. Det er småting, men jeg synes egentlig, at den aktive forstærker (der forøvrigt tæver mange mindre stereo forstærkere) og play 3-5 er mere i Sonos ånden.
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded
PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box
Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu