Sonos er fantastisk. Jeg synes alle controllere er absolut acceptable, men man bliver også hurtigt forvænt.
Jeg har haft Sonos Touch Remote i 1 år før jeg fik Android Phone og jeg foretrækker altså klart Sonos remote'en. Den er en del hurtigere og jeg kan bedre lide opbygningen af menu. Hvis min PC kører, så foretrækker jeg PC versionen som nummer 1.
Hvis jeg skulle købe remote idag, så ville jeg helt klart gå efter Ipad (selvom det også går hen og bliver en bekostelig remote). Søgefunktionerne er begrænset af skærmens størrelse både på Sonos remote og telefon, men på Ipad er der mere skærm og derfor større overblik. Det er også derfor jeg primært bruger PC versionen, når comp er tændt.
Spotify er netop kommet, men det er en møg skrabet udgave man bliver tilbudt på sonos i forhold til Android og PC. Man kan KUN søge efter numre. Ingen anbefalinger eller radio mode. Sløjt sløjt.
Desuden tager det lidt af det smarte, at man altid skal tænde for sin forstærker før den passive Sonos enhed begynder at spille. Så skal man bevæge sig 5 meter frem og tilbage eller finde remote'n frem under reklamerne. Det er småting, men jeg synes egentlig, at den aktive forstærker (der forøvrigt tæver mange mindre stereo forstærkere) og play 3-5 er mere i Sonos ånden.