recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos fjernbetjening (ikke smartphone)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos fjernbetjening (ikke smartphone)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tommat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos fjernbetjening (ikke smartphone)
    Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 17:01
Ved ikke om følgende emne er blevet diskuteret her ind tideliger. (kunne ikke finde noget vha. søgning)

Eneste grund til at jeg ikke har købt mig ind i sonos-universet er, pga. manglende mulighed for at have en "almindelig" fjernbetjening (her ikke altid min telefon i nærheden når jeg sidder i sofaen)

Men nu ser det ud til at Logitech har fundet en løsning.

http://www.crutchfield.com/S-S5jg8XDaxWZ/learn/sonos-and-harmony.html
http://www.logitech.com/en-us/product/harmony-ultimate-home

Logitech ultimate smart home fjernbetjening, den ser ud til at være til salg i US, men ikke Europa endnu.

Som jeg læser det bliver de "gamle" ultimate touch opdateret med ny firmware, så de også har muligheden.

så spørgsmålet er så om nogen har prøvet det?

Ved nogen om hvornår denne "smart home" fjernbetjening kommer til DK?

Ellers nogle tanker?

MVH

Tom M

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 18:38
Harmony'en kan bruges men kun til få funktioner og har du flere sonos enheder bliver det ikke nemt.

Jeg har købt nogle gamle Sonos Cr100 remotes og de virker rigtig fint.
Der findes også en Cr200 men den har jeg ikke prøvet.
Til top
MSP84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-September-2006
Sted: Denmark
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MSP84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 19:42
Ellers køb en ipod touch (evt. brugt). Kan købes til rimelige penge, og fungerer perfekt til opgaven
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 20:04
Funktionaliteten i logitech er ret begrænset til Sonos.

Køb en tablet i stedet, så du får fuld udnyttelse og mulighed for opdateringer. Der er sket en hel del med brugergrænsefladen siden de dedikerede Sonos controllere.

Optimalt en ipad mini, men enhver billig android tablet vil i praksis kunne bruges.

Jeg bruger selv en kombination af PC software, Ipad og en android telefon alt efter hvad der lige er i nærheden. Har også en Harmony Ultimate, som virkelig er et super køb til alt muligt andet - bare ikke Sonos.

Redigeret af tobywan - 06-Oktober-2014 kl. 20:09
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 20:28
Har en CR200 og kan ikke rigtig anbefale den. Den er dog nem at bruge men den de holder ikke ret længe....den første døde inderfor 1 år og den anden er vel 3 år og skærmen har det ikke ret godt.
Til top
jensholmer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Maj-2012
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensholmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 11:12
Har også en CR200. Jeg bruger den ofte. Den kan ikke bruges til andet end sonos. Men den er hurtigere tilgængelig end apps til ipad og android. Skal ikke først starte op eller vågne af dvale. Og ungerne løber ikke rundt med den!
Ulempen er, at der ikke kommer flere opdateringer til den. Så det er noget federe at styre systemet fra en ipad med det nye system i forhold det lidt aldrende interface på cr200.
De første udgaver havde problemer med touchskærmen, som var udsat for døde områder. Jeg fik selv min byttet, og fejlen skulle efter sigende være rettet i senere udgaver.

Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af jensholmer jensholmer skrev:

Har også en CR200. Jeg bruger den ofte. Den kan ikke bruges til andet end sonos. Men den er hurtigere tilgængelig end apps til ipad og android. Skal ikke først starte op eller vågne af dvale. Og ungerne løber ikke rundt med den!
Ulempen er, at der ikke kommer flere opdateringer til den. Så det er noget federe at styre systemet fra en ipad med det nye system i forhold det lidt aldrende interface på cr200.
De første udgaver havde problemer med touchskærmen, som var udsat for døde områder. Jeg fik selv min byttet, og fejlen skulle efter sigende være rettet i senere udgaver.

En moderne tablet bruger altså ikke tid på at vågne fra dvale. Den er klar så snart den aktiveres. Ok, du skal måske bruger ~2 sekunder på at starte Sonos app, hvis ikke den er startet i forvejen, men hvis der er tale om en mere eller mindre dedikeret controller, så kan man jo undlade det i langt de fleste tilfælde.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu