recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos for dummies
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos for dummies

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af zunex zunex skrev:

Vil bare lige tilføje:

Jeg har prøvet kræfter med Sonos, men var for nærig til at acceptere at skulle køre med deres lukkede "mesh" netværk, så jeg koblede afspilleren (ZP90) direkte på mit wifi. Det virkede ikke - den kunne simpelthen ikke afspille min musik (Flac liggende på en NAS).

Men jeg vil sige at setup af Sonos simpelthen er så let, og det er et fedt setup at betjene: Lækre og gennemarbejdet, helt ned i detaljen. OG: SUPER support, her er du altså klart bedre hjulpet med Sonos end Squeeze.
Godt argument... Jeg har ikke forsøgt at hente support ved Logitech, og helt ærligt, hvis jeg løber i problemer forventer jeg ikke at de kan hjælpe. Dertil er produktet for billigt. Der findes masser online forums osv. Men igen Sonos er no-nonsens - og er der nonsens, så er de klar på at hjælpe - hvilket man må forvente til prisen.

Men jeg kører squeeze i dag - ikke desto mindre. Er som sagt for nærig. Og - det er ikke kun Synology der kan installere Squeeze out of the box. Det kan QNAP også. 

OK - fedt. Godt du skrev det så jeg ikke har afskrevet nogen med QNAP NAS. Er der nogen som kender andre NAS der kan køre squeezebox server, skriv gerne en post, så tråden har fyldestgørende information.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 16:11
Hvis jeg var på udkig efter en NAS så ville jeg købe denne her istedet:

Rimeligt godt tilbud på en "rigtig" server! 2.000kr for Intel Atom, 2Gb RAM, 2Tb disk og Windows Home Server - software der formegentlig er nemmere at finde ud af for de fleste.

Personligt har jeg droppet tanken om seperat NAS/server, klarer mig fint med vores laptop og WOL som "server" til alting.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 18:20
Det er da vidst en sweet deal :-)
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2010 kl. 08:26

Men jeg vil sige at setup af Sonos simpelthen er så let, og det er et fedt setup at betjene: Lækre og gennemarbejdet, helt ned i detaljen. OG: SUPER support, her er du altså klart bedre hjulpet med Sonos end Squeeze.
Jeg vil så lige som modvægt sige at jeg har haft brug for support på Squeezebox én gang og det var en ok god erfaring.

Det tog en del korrespondance frem og tilbage. Nok mest fordi jeg valgte at kontakte den USA'nske support og de var nødt til at sende sagen videre til europa. Nå, men da det stod klart at den var defekt blev enheden ombyttet uden dikkedarer.
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Point: 492
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 14:20
Har lige en tanke mere. Den originale controller som følger med Sonos, koster jo næsten 2600 og jeg tænker hvad man får for de pnege, når man jo nu kan hente en app til sin smartphone som også skulle virke? Med andre oird er controlleren i sig selv uundværlig i et ægte sonos set up?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

Har lige en tanke mere. Den originale controller som følger med Sonos, koster jo næsten 2600 og jeg tænker hvad man får for de pnege, når man jo nu kan hente en app til sin smartphone som også skulle virke? Med andre oird er controlleren i sig selv uundværlig i et ægte sonos set up?

Faktisk er iPad controlleren den fedeste. Men fordelen ved den originale er at den er INSTANT ON. På iPad / iPod / iPhone, skal du starte app hver gang.

Men det er en dyr fjernbetjening, og har du en af ovenstående, så er det godt et sted du kan spare.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 15:14
Hvad tager det at starte sådan en applikation på den nyeste generation af iPod / iPhone? Vel næppe mere end 1-2 sekunder.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Hvad tager det at starte sådan en applikation på den nyeste generation af iPod / iPhone? Vel næppe mere end 1-2 sekunder.

Øvelsen er jo lidt længere end det.

Swipe for at åbne iPhone, og så finde og starte app. App skal så have fat i Sono's netværk, og først derefter er der forbindelse.

jeg vil sige. for den øvede (læs mig) : 6 sek. 
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 16:27
Jeg her skjult et par indlæg, som ikke rigtigt havde noget med tråden at gøre. Hold jer nu til emnet.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 17:40
Arrrgh hummelmose, de to indlæg var da ikke off-topic! Confused

Der diskuteres iPhone vs dedikeret remote og jeg bringer to pointer med lidt humor.

Nuvel lad mig så bringe pointerne uden humor:

1) Det lyder upraktisk at skulle igennem alle disse "trin" på sin iPhone før man kan styre musikken, det er det måske nogle familiemedlemmer der finder besværligt ift. en dedikeret remote.

2) Det lyder upraktisk med iphone, når man vil skrue ned for musikken fordi telefonen ringer og telefon og remote er en og samme enhed.

Til top
perlin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-April-2007
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Arrrgh hummelmose, de to indlæg var da ikke off-topic! Confused
Der diskuteres iPhone vs dedikeret remote og jeg bringer to pointer med lidt humor.
Nuvel lad mig så bringe pointerne uden humor:
1) Det lyder upraktisk at skulle igennem alle disse "trin" på sin iPhone før man kan styre musikken, det er det måske nogle familiemedlemmer der finder besværligt ift. en dedikeret remote.
2) Det lyder upraktisk med iphone, når man vil skrue ned for musikken fordi telefonen ringer og telefon og remote er en og samme enhed.

Jeg har personligt aldrig tænkt over at man skal tænde-slide (og måske finde/starte App), det er noget der ligger på ryggraden, jeg bruger næsten aldrig den originale Controller til Sonos, jeg foretrækker klart iPad App'en, som er helt suveræn, alternativt en af de andre iPod/iPhones der ligger og flyder rundt omkring i huset. Hverken ungerne eller konen har bemærket denne ekstra besværlighed.

Sonos er dyrt, men det fremstår helt klart også meget mere lækkert i hardware udførselsen end alternativet, der er omtalt tidligere, som ligner det sædvanlige halvbillige plastik.
Til top
perlin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-April-2007
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Øvelsen er jo lidt længere end det.
Swipe for at åbne iPhone, og så finde og starte app. App skal så have fat i Sono's netværk, og først derefter er der forbindelse.
jeg vil sige. for den øvede (læs mig) : 6 sek. 

Jeg prøvede lige selv en koldstart, præcis 6 sekunder. Men hvis App'en allerede kører, ta'r det 1 sekund, tænd-swipe.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu