|
Sonos forbundet med netværkskabler? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kender du denne?
Hvis du kabler en enhed, laver de selv mesh netværk, nå du kan nå rundt i hele huset. Jeg ville lave ordentligt netværk med flere accespoints og så ellers kable den “midterste” Sonos i huset. Er du bare en smule “netværksnysgerrig”, så kig på unifi. Det har jeg sat op herhjemme (inklusiv kameraovervågning) og er rigtigt glad for det. Klaus
Redigeret af KlausDM - 24-Februar-2022 kl. 16:50 |
|
kris
Guld medlem Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1044 |
Funktioner
Tak(0)
|
Yes - men nu har jeg jo kabling i hele huset (for første gang i nogen bolig efter 13 år med Sonos uden kabling - bortset fra de første år, hvor systemet faktisk krævede det, du beskriver, altså en enhed (og dermed mesh) tilsluttet routeren - deraf den dengang billige Bridge-mulighed). Nå, jeg glæder mig til at afprøve ethernet-portene i Sonos-enhederne OG samtidig tilslutte access points og teste wifi-hastigheden - både til Roam og Move og andre trådløse enheder :) Og god tanke at kable den midterste, hvis man går Sonos-mesh-vejen!
Redigeret af kris - 24-Februar-2022 kl. 17:11 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
|
|
Decolour
Bruger Oprettet: 07-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har 3 Sonos enheder fordelt spredt i huset.
Disse kørte alle kun WIFI. Jeg bøvlede en del med ustabilitet, og kunne ikke få forbindelse til alle enheder hver gang osv. Det var lidt noget bøvl faktisk. Så kablede jeg den ene enhed. Dette gjorde en verden til forskel. Nu er det så godt som 100% stabilt hele tiden. Så måske skal du bare prøve og kable en af enhederne og se om det gør en forskel. Det kan jo være den nemme løsning fungere fint. Held og lykke med projektet. Mvh Kim |
|
kris
Guld medlem Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1044 |
Funktioner
Tak(0)
|
Takker. Har også i tidligere hjem forsøgt den mesh-metode - men det var stadig lidt ustabilt. Bliver spændende at afprøve 100 pct kablet opsætning :)
Redigeret af kris - 25-Februar-2022 kl. 07:54 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
|
|
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville helt klart også forsøge mig med at køre gigabit over Cat5-kablerne først. Cat5e er specificeret til at kunne køregigabit i op til 100m længde, men i et hus er kablerne typisk meget kortere, så sandsynligheden for at gigabit i Cat5 virker i de kortere længder er stor (under forudsætning af at alle fire lederpar er forbundet).
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
Cat5 er godkendt til 100Mhz, og 100Mhz er alt der behøves til 1 gigabit.
Det hedder "1000BASE-T" og standard "802.3ab-1999 (CL40)" https://standards.ieee.org/wp-content/uploads/import/documents/interpretations/802.3ab-1999_interp.pdf |
|
.....
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis kabler ligger i rør er det rimelig nemt at trække nye i.
Det koster selfølgelig en elektriker i nogle timer, men de penge kan være godt givet ud. Drop mesh når du alligevel har kabler i hele huset. |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |