recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos/Heos setup der er til at betale
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos/Heos setup der er til at betale

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
M.klinge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Juni-2012
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos/Heos setup der er til at betale
    Sendt: 27-November-2015 kl. 10:55
Jeg skal vist lige have lidt hjælp og guiding inden er dummer mig

Vi har bestemt os for, at vi vil have lidt fornuftig lyd i huset (I stedet for radio og musik fra fjernsynet igennem Chromecast).

Valget er faldet på et multi-rum musik system, som skal kunne dække køkken (8 kvm), stue (35 kvm i en vinkel) og kontor (10 kvm). Køkken og kontor ligger på hver side af stuen.

Havde egentligt tænkt Sonos, da det er det jeg kender, men fald så over Heos (Denon) da jeg i dag kiggede BF tilbud igennem.

Kan Heos det samme som Sonos, når vi snakker at dele musikken imellem de forskellige højtalere?
Er lyden lige god/fyldig eller er der mærkbar forskel på de to (For en ikke audiofil)?

Jeg vil ikke ud og købe det hele i en omgang, og tænker umiddelbart at jeg vil starte med 2 smp højtalere (Til kontor og køkken) til maks 3000. Så kan jeg senere købe en større model til stuen.

Nogle gode råd eller erfaringer at dele?

//M
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 11:56
Sonos og Heos er meget ens.

Er selv Sonos bruger og har været det i mange år. Så jeg taler nok mest varmt for det.

Kik evt forbi hifiklubben for at få fremvist begge systemer.

Sonos er nemt og stabilt. Giver ganske fornuftig lyd. Og nye rum kan nemt tilføjes .
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 12:27
Også værd at overveje er raumfeld.com - de sælger direkte til dig og har 60 dages returret.

Hvad bruger du af musiktjenester? Afspiller du fra streaming eller egen lokal musiksamling?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
M.klinge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Juni-2012
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 12:31
Tak for buddet - ikke at det gjorde det lettere

Jeg bruger stort set udelukkende streaming (Spotify og Tidal (Wimp), så det er det vigtigste, men hvis den kan spille fra egen samling er det da bestemet et plus :-)

//M
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 13:31
Jeg har kun sporadisk erfaring med Raumfeld og det var noget bøvl at opsætte nye rum. Det relaterer muligvis til noget router/Raumfeld mismatch, men med Sonos har jeg aldrig oplevet problemer de steder jeg har sat det op. Rent plug-n-play.

Jeg har 7 zoner derhjemme og hver af dem har jeg sat op på under 3 minutter (plus den tid det så tager at køre deres nye rumkorrektion, hvis man vil bruge dét).

Redigeret af Torben Rasmussen - 27-November-2015 kl. 13:32
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mwthrane2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mwthrane2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 17:36
Du bliver jo nødt til at lytte til dem. Så kan det være det hele er afgjort allerede der :)
Til top
M.klinge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Juni-2012
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 18:34
Det gjorde vi faktisk her i dag - og syntes Heos lød bedre end Sonos (begge deres mindste model). Så vi er nu ejere af den spæde start på et Heos system :-)

//M
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 18:57
Jeg har lige sat Raumfeld op herhjemme hos mig, og det fungerer bare super godt. Både min kæreste og jeg er glade for det, det eneste anke jeg har er at udbuddet af musitjenester er mindre end det er på eksempelvis Sonos. Men når man så tager prisen i betragtning, den er under det halve, ja så er det en no brainer for mig. 

Raumfeld har pt at hvis man tilmelder sig deres nyhedsbrev, så modtager man en voucher på 50 euro, det synes jeg også er værd at tage med. 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 22:02
Jeg prøvede kort Raumfeldt og har en stor anke med det: Hvis man streamer fra spotify kan det kun gøres på en enhed af gangen og derfor ikke køre i flere rum samtidigt. Jeg ved ikke om det er blevet tilføjet over de sidste 4 måneder, men i august var det ikke muligt.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 23:33
Det kan vel godt køre i flere rum samtidig? Udfordringen er at bruge den samme Spotify konto til at høre forskellige numre i 2 rum, er det ikke korrekt?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 23:51
Og hvis andre kigger på multirumssystem, kan det nævnes at der også findes Yamaha's MusicCast.....

M.v.h.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 10:08
@JakobSkaarup: Hvis det bare var sådan! Du kan ikke høre den samme stream i flere rum samtidigt, så du kan ikke (som med fx SONOS og squeezebox) vælge at spille samme musik (synkroniseret) i flere zoner når der streames fra spotify - du kan sagtens hvis det er fx radio eller musik fra egen samling. Dette var absolut dealbreakeren for mig.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu