recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos/Heos setup der er til at betale
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos/Heos setup der er til at betale

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
M.klinge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Juni-2012
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 10:19
Nå fin leget lidt med den ene af højttalerne i går, det fungerer umiddelbart fint (når man bruger det rigtige login til Tidal :-D), men jeg kan se ikke rigtigt få spotify til at virke, der kommer simpelthen ingen "Del" knap op - nogen bud? Jeg har en premium abonnement.

//M
Til top
M.klinge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Juni-2012
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 10:50
Nå nu hvor jeg prøvede her til formiddag virkede spotify fint, så det var måske en genstart af systemet der skulle til :-)

//M
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 10:56
Shit det var jeg ikke klar over, ved du om det er det samme hvis man bruger tidal?
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

@JakobSkaarup: Hvis det bare var sådan! Du kan ikke høre den samme stream i flere rum samtidigt, så du kan ikke (som med fx SONOS og squeezebox) vælge at spille samme musik (synkroniseret) i flere zoner når der streames fra spotify - du kan sagtens hvis det er fx radio eller musik fra egen samling. Dette var absolut dealbreakeren for mig.
Shit det var jeg ikke klar over, ved du om det er det samme hvis man bruger tidal?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 12:47
Nej det ved jeg faktisk ikke, fik ikke prøvet med Tidal, da jeg i forvejen har det store Spotify abonnement og ikke gad at skifte. 

Problemet ligger i at når du spiller fra Spotify bruger du Spotify appen direkte, og her kan du kun vælge en enhed og ikke en "zone" som defineret i Raumfelt appen.

At Spotify appen bruges direkte er faktisk ret fedt, da det giver det GUI man kender fra Spotify, men har så ovenstående ulempe.

Nedestående er sakset direkte fra min korospondance med Raumfelt, og forklarer meget godt problemet og en eventuel løsning (der snakkes om Squeezebox da jeg refererede til mit eksisterende setup hvor det fungerer som ønsket).

 Som XXX skrev insisterer Spotify på, at trådløs streaming til Raumfeld-højttalere skal foregå igennem Spotify-appen, hvilket gør det umuligt for os at integrere det med multirum-systemet direkte. Du kan dog benytte Line-In streaming til at afspille Spotify synkront til alle dine enheder. Altså, du afspiller Spotify-indhold på din laptop/tablet/mobil, via kabel ind i Line-In på en af Connectorerne, og så under Line-In i Raumfeld appen kan du streame til alle ønskede "Rooms". Det minder vel lidt om, hvordan det fungerede med dine squeezeboxe?

Den løsning de refererer til var bare ikke interessant for mig da det pludseligt krævede kabel forbundet til line-in eller anternativt en ekstra enhed til at streame spotify til line-in (fx ville en chromecast audio nok kunne bruges). Jeg gad bare ikke at skulle have flere enheder ind end højest nødvendigt, så jeg returnerede mine Raumfelt og gik tilbage til Squeezebox som fungerer rigtigt godt, men deres GUI er ikke så lækkert.


Redigeret af jacobask - 28-November-2015 kl. 12:55
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

@JakobSkaarup: Hvis det bare var sådan! Du kan ikke høre den samme stream i flere rum samtidigt, så du kan ikke (som med fx SONOS og squeezebox) vælge at spille samme musik (synkroniseret) i flere zoner når der streames fra spotify - du kan sagtens hvis det er fx radio eller musik fra egen samling. Dette var absolut dealbreakeren for mig.
Shit det var jeg ikke klar over, ved du om det er det samme hvis man bruger tidal?

Nej, det er ikke et problem med Tidal. Jeg prøvede lige tre forskellige rum med forskelligt nummer på hver. De spillede fint. Har to stk Raumfeld Connector samt en One S. 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 15:21
Kan du også spille det samme (synkroniseret) i flere rum med Tidal?
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 16:04
Er det fordi Spotify har lavet en alliance med Sonos? Det virker da total underligt at de diktere at det skal køre på den måde på Raumfeld når det er anderledes med Sonos 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Kan du også spille det samme (synkroniseret) i flere rum med Tidal?
Ja, selvfølgelig.
Hvorfor det ikke virker med Spotify ved jeg ikke. Men synes da jeg læste på deres forum, at det ville komme. Men måske det først bliver sammen med den nye udgave af deres controller app, som skulle være på vej. 
Til top
M.klinge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Juni-2012
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 18:03
Nu roder jeg mig måske ud i noget, som jeg reelt ikke er helt sikker på, men er årsagen ikke at Sonos har lavet deres egen Spotify implementering (på godt og ondt) hvorimod de øvrige gør brug af de indbyggede spotify funktion? :-)

//M
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 18:45
Ingen anelse. Jeg skal dog heller ikke have Spotify uanset hvad. Folk der er vant til Sonos burde også holde sig til Tidal, da det fungerer meget bedre sammen med. 
Til top
M.klinge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Juni-2012
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 18:47
Tjah der mangler bare Metallica og Rammstein blandt andet på Tidal...

//M
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu