Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
|
Emne: Sonos + iPad + Android + Spotify Sendt: 11-December-2011 kl. 17:16 |
Vi har ledt efter en brugervenlig musik streaming løsning til stuen og på sigt resten af huset - som f.eks børneværelset, kontoret og køkkenet. Fra starten var det et krav at en tjeneste som Spotify var integreret ordenligt i produktet og det vllle være et plus hvis vi kunne fjernstyre løsningen fra vores telefoner og/eller iPad med understøttelse for covers og ikke mindst afspilning af mp3 + flac fra NAS'et - helst uden alt muligt server software.
Efter at have læst lidt om de forskellige løsninger, så lod det til at Sonos produkterne ville være et godt valg for os og således blev Hifiklubben aflagt et besøg for at få en Sonos Connect:AMP med hjem. Årsagen til at det lige skulle være Sonos Connect:AMP var at vi i forvejen har et par højtalere som vi gerne ville genbruge i stuen, men gerne ville slippe for ekstern forstærker.
Løsningen tog få minutter at sætte op og er ekstrem brugervenlig. Et minuts tid for hver af controllerne og et par minutter til Spotify. Interfacet til telefonerne og iPad'en er iøvrigt rimeligt ens og meget intuitivt at bruge. Kæreste havde ikke engang behov for en introduktion til det.
Vi er begge her dagen efter blevet så glade for løsningen at vi ikke rigtigt forstår hvordan vi kunne leve uden og huset vil langsomt men sikkert blive opgraderet til Sonos efterhånden som banken tillader det :)
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7253
|
Sendt: 11-December-2011 kl. 17:32 |
Helt enig. Vi er også gået Sonos vejen.
Er gået igang med at rippe cd'er til nas. Og så er de skiver blevet fortid
|
 |
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
|
Sendt: 11-December-2011 kl. 17:49 |
Sonos er super godt til det det kan men synes meget af ideen går af det når man så f.eks. ikke bruger deres forstærker men en ekstern som så skal tændes manuelt (hvis jeg har forstået det rigtigt). Det andet aspekt er at til prisen synes jeg egentlig godt de burde kunne afspille noget full hd video med et lækkert interface på fjernsynet.
|
 |
hedberg
Guld medlem
|
Sendt: 11-December-2011 kl. 18:22 |
hansie skrev:
Helt enig. Vi er også gået Sonos vejen.
Er gået igang med at rippe cd'er til nas. Og så er de skiver blevet fortid |
Jeg har istedet valgt et abbonoment hos Spotify til 99,-. På den måde er der adgang til mange millioner numre (og det virker til at det meste af det jeg lytter til er der + en masse nyt). Alternativet er at jeg formodenligt stod og skulle investere i en masse nye CD'ere da der lige har været familie forøgelse herhjemme og hverken Andre Bocelli eller nogle af de andre der normalt indtager CD hylden har udgivet børne CD'ere :-)
Så nu ryger CD'erne formodenligt til salg istedet for.
|
 |
hedberg
Guld medlem
|
Sendt: 11-December-2011 kl. 18:28 |
Briam skrev:
Sonos er super godt til det det kan men synes meget af ideen går af det når man så f.eks. ikke bruger deres forstærker men en ekstern som så skal tændes manuelt (hvis jeg har forstået det rigtigt). Det andet aspekt er at til prisen synes jeg egentlig godt de burde kunne afspille noget full hd video med et lækkert interface på fjernsynet. |
Er enig et godt stykke af vejen.
Ja, deres alm. Z90/Connect som kræver ekstern forstærker ville ikke give alle fordelene. Så hellere Z120/Connect AMP.
Prisen er rigtigt ubehagelig. Omvendt virker de virkeligt til at have gennemarbejdet produktet og den slags koster jo.
Det ville da være dejligt med muligheden for et lækkert interface på TV'et, men jeg valgte bevist en løsning der ikke krævede et TV. Jeg gider ikke have TV'et kørende fordi jeg skal høre musik - så kunne jeg jo have brugt Boxee Box eller lign til det.
En ting jeg kunne savne var muligheden for surround - Der findes jo nogle enkelte udgivelser der udnytter det.
|
 |
hattinglarsen
Bruger
Oprettet: 19-Oktober-2008
Point: 53
|
Sendt: 12-December-2011 kl. 10:50 |
Du kan godt få forstærkere som automatisk tænder og slukker sammen med Sonos anlægget. NAD har f.eks. en effektforstærker der kan og den sælges også i Hifiklubben.
|
 |
DJCarten
Junior bruger
Oprettet: 29-August-2011
Sted: Danmark
Point: 43
|
Sendt: 12-December-2011 kl. 14:02 |
Jeg giver trådstarter helt ret i sine opfattelser af SONOS. Jeg købte dette system i sommers og udbyggede så med Play:3 og 5 her i oktober - Der står i henholdsvis køkken og soveværelse. Det er ganske enkelte genialt! Og så må jeg give SONOS kæmpe kredit for bruger-support. Jeg mødte SONOS-manden på BEEP messen hvor jeg brokkede mig stort over Spotify-integrationen, og hans kommentar var: brok dig og så får vi endnu mere fokus på det. Og det gjorde de! Det er endnu ikke super perfekt, men det hjalp stort med den sidste update... Og nu har jeg så også WIMP! Det er jo lækkert !!! :D CD'er er long gone!!!
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7253
|
Sendt: 12-December-2011 kl. 14:58 |
Har også abb hos Spotify, men ønskede at kunne lytte til nogle af mine gamle cd'er som ikke findes på tjenesten.
Nit Sonos består 2 stk play 3 og 2 stk ZP90 samt en lille Verbatim NAS til musik filerne. Det hele styres af 2 stk iPad samt 3 stk iPhone
|
 |
hedberg
Guld medlem
|
Sendt: 12-December-2011 kl. 19:54 |
Jeg har ikke selv fundet særligt meget som ikke er hos Spotify, men det kan godt være jeg bare er heldig. Savnede dog "American VI" da jeg kiggede efter den i går og der er da sikkert andre.
Af mine søgninger har jeg dog ikke fundet hvad jeg normalt kalder for en deal-breaker og som ville kunne få mig til at droppe det. Håber bare på at musik branchen som helhed bakker op om disse tjenester for gider ikke CD'ere mere. Streaming modellen er den helt rigtige for mig da jeg aldrig rigtigt har købt musik i større mængder (Har købt ca 20 cd'ere og det er ikke fordi jeg pirat kopierere musik, men skyldes nok mest de mange radio kanaler). Spotify gør hustanden til en musik kunde igen.
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |
jahafa
Super bruger
Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Point: 254
|
Sendt: 15-December-2011 kl. 09:52 |
Hvis du sælger dine CD'er, skal du slette den pågældende musik fra det / de drev det ligger på.
Du må kun have digitale kopier af din musik, hvis du også har de oprindelige CD'er.
Sådan har jeg ihvertfald forstået lovgivningen på området.
JH
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12456
|
Sendt: 15-December-2011 kl. 10:06 |
Mht. Sonos og 'eksternt' anlæg, så er det vel oplagt at beholde det gode setup i stuen, med forstærker/receiver og rigtige højttalere, og så smide noget integreret Sonos-værk i køkkenet, på badeværelset, eller i soveværelset.
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
|
 |
hedberg
Guld medlem
|
Sendt: 15-December-2011 kl. 10:14 |
jahafa skrev:
Hvis du sælger dine CD'er, skal du slette den pågældende musik fra det / de drev det ligger på.
Du må kun have digitale kopier af din musik, hvis du også har de oprindelige CD'er.
Sådan har jeg ihvertfald forstået lovgivningen på området.
|
Det vil jo være de CD'ere som ligger på Spotify der kunne komme på tale at sælge - så de kan ikke blive slettet hurtigt nok alligevel.
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |