recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos ipod controller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos ipod controller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BambusR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos ipod controller
    Sendt: 04-Juni-2010 kl. 15:20
Jeg har købt mig sonos, og install gik nemt og smertefrit, men men - kan det virkeligt passe at jeg ikke kan bruge lydstyrke kontrolknapperne på siden af ipoden til at skrue op og ned for lydstyrken??

Det kan jeg med Ipeng og Squezebox 3!!

Er lige ved at skrotte det her hypede sonos på grund af den elendige lydstyrkekontrol i ipod controlleren (touch). Cry

Er der en måde at få knapperne i siden til at virke med sonos?

Mvh
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 09:21
Fandt du ud af denne?

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, men hvis du fandt et trick vil jeg gerne høre det
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 11:01
Det kan man ikke. Jeg har læst et sted (herinde?) at det er Apple selv, der styrer apps udviklingen med hård hånd, og hvis de siger det ikke må integreres, så er der ikke mere at diskutere. Så kan man jo også sige at Sonos tilbyder iPhone/pod løsningen som et alternativ til den rigtige controller, så man kan vel alt andet lige heller ikke forvente mirakler.
Til top
BambusR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 23:42
Jeg har ikke fået svar fra Sonos, forespørgsel sendt 4 juni!!

tror ikke de svarer på min ellers venlige forespørgsel.

At få noget så simpelt som knapperne i siden til at virke,- tja det ville jo totalt fjerne salget af sonos egen controller, så det er nok en beslutning der er taget AF Sonos Dead

Jeg bryder mig ikke om at Apple eller sonos diktatorisk bestemmer den slags.

Ikke noget forbrugeren kan gøre en dyt ved, ud over at lade være med at købe deres produkter.

Sonos kunne da i det mindste svare på deres mail.

Nå pyt, Squeezeboxen er sat til igen og fungerer langt bedre i mit setup.

Så må jeg bare sælge min ZP80 igen, mon ikke der er en køber til sådan enSmile
Til top
BambusR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 23:46
Iøvrigt er IPENG en apps som jeg har købt gennem appleshoppen til at styre squeezebox, så det der med at man ikke må styre volumen med knapperne i siden tror jeg ikke på. Ellers har Apple diktatoren da overset nogetLOL
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 23:25
Næ, det kan der jo være noget om. Har dog ikke selv savnet andet end touch screen volumenkontrol på hverken iPhone app eller Andronos, men kan da godt se fornuften i muligheden. Jeg er bare glad for at kunne streame musik med Sonos, hvilket jeg ikke kunne med Squeezebox, volumenknapper eller ej.

Redigeret af turbonegro - 25-Juni-2010 kl. 23:26
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 00:58
Grunden til at du ikke kan bruge volume knapperne ligger helt og aldeles hos Apple. Apple tillader ikke at applikationer ud over deres egen gør brug af volume knapperne.

Så Sonos er her helt uden skyld. Og at Sonos laver en app. til ipod og iphone er vel en god service - det er jo ikke noget de (direkte) tjener på - tværtimod så sælger de nok færre af deres egne remotes. Så at rette sin skuffelse mod Sonos i dette tilfælde er vist forkert.
mvh

Henrik
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af BambusR BambusR skrev:

At få noget så simpelt som knapperne i siden til at virke,- tja det ville jo totalt fjerne salget af sonos egen controller, så det er nok en beslutning der er taget AF Sonos Dead

Ah, mon dog?

Fordelene ved en Sonos Controller fremfor en Ipod/Iphone er ikke kun de direkte knapper til lydstyrken, men også at når telefonen ringer og du vil kvæle lyden, så behøver du ikke først låse din Ipod/Iphone op, lede efter Sonos applikationen og først når den er startet kan du mute. Tilsvarende egner en Sonos Controller sig nok bedre til familiebrug, en Ipod/Iphone er jo tit noget man tager med sig når man ikke er hjemme, en Sonos Controller lader man blive hjemme så resten af familien kan bruge den.. Det er klart at hvis du køber en Ipod og lader den blive hjemme altid og KUN bruger den til at styre Sonos'en, så er forskellene mindre..

Sekundært, hvis Sonos havde været urolig for salget af deres controllers havde de næppe frigivet et software udviklingskit som lader folk programmere egne løsninger..

Jeg bryder mig ikke om at Apple eller sonos diktatorisk bestemmer den slags.

Ikke noget forbrugeren kan gøre en dyt ved, ud over at lade være med at købe deres produkter.

Det er noget pladder at du ikke kan gøre noget ved det, der er frigivet et SDK så du kan bare gå igang med at programmere din egen applikation hvis ikke du er tilfreds med de nuværende muligheder. Det er ikke et låst system der nægter at kommunikere med andet end Sonos' egne produkter, tværtimod..

Iøvrigt er IPENG en apps som jeg har købt gennem appleshoppen til at styre squeezebox, så det der med at man ikke må styre volumen med knapperne i siden tror jeg ikke på. Ellers har Apple diktatoren da overset nogetLOL

Måske har Apple lagt en hensigtserklæring om at de ikke ønsker at applikationerne overtager knapperne på siden i stedet for at gøre det teknisk umuligt. Sonos har respekteret det ønske og ikke inkluderet muligheden i den applikation de har skrevet. Ipeng har til gengæld set stort på Apples ønske og gjort det alligevel?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu