recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos kan ikke afspille FLAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos kan ikke afspille FLAC

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Kender nogen et gratis program der nemt og enkelt kan lave om fra FLAC til Apple lossless?

Syntes at Audacity ser lidt for avanceret ud til mig Cry

Der må en Windows bruger på banen - jeg kender kun til Mac programmer som kan gøre det.


Venlig hilsen
KB
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 13:29
Har hentet et program der kan lave om til følgende format.
MP3, WMA, APE, AAC, MMF, AMR, M4A, M4R, OGG, OG WAW.

Hvilket format er bedst og understøttes af SONOS?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Har hentet et program der kan lave om til følgende format.
MP3, WMA, APE, AAC, MMF, AMR, M4A, M4R, OGG, OG WAW.

Hvilket format er bedst og understøttes af SONOS?

ALAC (Apple Lossless).


Venlig hilsen
KB
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 13:52
Ok.

Men det kan dette program ikke lave det til, desværre.

Men måske der kommer et forslag til et program der kan og kører på Windows.
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Har hentet programmet og indhentet albummet.

Men aner ikke hvad jeg skal gøre.

Der står at det er 32 bit float og 44100 HZ.

Er det noget med det jeg skal ændre?


Det har ikke nødvendigvis noget med filen at gøre. Det kan lige så godt være det, som audacity er indstillet til at optage i.

Du kan tjekke dine filer i f.eks. vlc: åben filen, marker den og tryk ctrl + j. Der kan du se bit og frekvens. Du kan også bruge programmet musicbee til det.


Redigeret af urup - 26-Januar-2014 kl. 13:57
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 14:10
I VLC står der 24 bit og freq 44100.


Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 14:21
Okay jamen så er det her problemet er. Filerne skal laves om til 16 bit, 44100 Hz. Det kan du gøre både i VLC og i Musicbee og andre. Personligt foretrækker jeg musicbee.

Hvor har du flac filerne fra?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 14:29
På et tidspunkt lavede jeg nogle af mine cd'ere om. De fleste til MP3 format.

Men fik at vide at FLAC var bedre. Derfor tror jeg at jeg har omkring 10 album i dette format.
Jeg kan ikke huske hvad programmet hed  da jeg har fået ny pc i mellem tiden.

Men vil da lige prøve VLC.

Er misicbee gratis?
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 14:55
Okay, det er også lige meget.

MusicBee er netop gratis og fuld af gode funktioner fra ripping af CD, omkodning mellem Flac og mp3 eksempelvis og i den nuværende version også et ganske habil musikafspiller.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 15:45
Hvis du kun har 10 album er det vel nemmere blot at finde en software der er fin til at rippe som FLAC og så bare rippe igen. Det kan ikke tage mange halve timer.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 15:51
Tror også det bliver det nemmeste, selvom cd'ere er puttet godt væk i kælderen.


Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morten_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:



Hvordan omkoder jeg dem, dor det er jo ikke meget ved at jeg skal lave dem om til MP3?

Det var jo lige dén her tråd jeg skulle bruge sidst jeg argumenterede for at Apple Lossless er en bedre standard end FLAC... Smile Du kan enten konvertere til Apple Lossless, hvilket jeg vil anbefale da det rent faktisk er en fungerende standard hvilket vil sige at det virker hver gang hvis ellers apparatet understøtter det (og det gør Sonos), og er lige så fri for kvalitetstab. Eller du kan forsøge at strippe filen for eventuel meta-data (coverart osv), og se om det løser problemet. Eller konvertere til WAV og tilbage til FLAC.
FLAC er en ikke-fungerende standard, og ALAC er bedre fordi SONOS er begrænset til 16-bit?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu