|
Sonos, Libratone eller Heos |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Heos lyder generelt lidt bedre end sonos. Men app´n er ikke så udviklet endnu... Heos amp er også bedre. Men gå i Klubben og oplev dem...
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Heos har også en del begrænsninger (endnu), i forhold til Sonos.
Ingen WiMP (HIFI) Kan kun streame lokal musik delt SMB (så ingen MAC) Og så kan den ikke klare 24bit musik. Det kan Sonos dog heller ikke. Her skal man bruge Bluesound.
|
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Lige nu har elgiganten en audio Pro air til 1999, normalt 4300. Det får rigtige gode anmeldelser og jeg har selv købt en og er imponeret. Ingen app men air play og dlna.
Redigeret af 0leDK - 05-Januar-2015 kl. 10:28 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Ville sgu ikke købe en streamer uden app. Det er 50% af oplevelsen, hvis du spørger mig.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Det kommer jo an på behovet. AirPlay er jo - som trådstarter ønsker - ret tilgængeligt. Ulempen er, at du skal streame fra noget og dermed lægges der beslag på eks. en telefon eller iPad. Og så er det knapt så nemt at få udvidet systemet hvis man vil høre samme musik andre steder i huset.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Indeed. Smag er selvfølgelig individuelt. Men hvis man nu ønsker at kunne styre med andet, end lige iPhone/iPad, og/eller vil høre musik fra en NAS, så støder man jo ind i en del problemer.
|
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Jeg bruger for det meste Spodify, de har en fin app synes jeg. Det virker rigtig godt via airplay. Hvis der er en sang som ikke er på spodify bruger jeg youtube hvor jeg endnu mangler at søge efter en sang som jeg ikke kan finde.
For mig er det en enkel løsning med overraskende god lyd til 1999,- lige nu. Den står så i køkkenet hvor tv også er tilsluttet så jeg også har fået hævet TV lyden. |
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
Kan kun sige at man bliver glad for sonos.
Airplay har den kæmpe fordel at det afspiller fra ligenøjagtig den app som du ønsker. Ved Sonos er du bundet til at bruge deres app til at styre musikken. Appen er okay. men ikke nær så god som fx. spodify. Spodify radio er fx ikke tilgængelig (så vidt jeg ved) gennem sonos.
Libratone er en nem og simpel løsning. men hvis du planlægger at udvide på et senere tidspunkt så er sonos vejen fram, hvis du spørger mig :) |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
Det er sikkert også godt nok til langt de fleste.
Dog har de andre systemer (Sonos, Heos og Bluesound) bare nogle klare fordele, hvis man ønsker at udvide til flere rum. Og personligt vil jeg aldrig lytte til musik fra YT. Det er fint til lige at tjekke noget nyt, men lydkvaliteten er simpelthen for ringe, til ordentlig musiklytning til min smag. Og generelt så holder jeg mig til FLAC filer fra min egen server. Men jeg erkender, at behov er forskellig. Dog synes jeg bare, at sådan et system der, som ikke rigtig hører sammen med andre produkter, er lidt et problem. Med mindre man er helt sikker på, at man aldrig skal udvide til andre rum.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Vælger man Sonos, så synes jeg det er værd at overveje det en ekstra gang hvis man bruger Spotify. Der er temmelig mange features fra deres egen App, som ikke er med i Sonos-app'en - eksempelvis de mange nye playlister som kommer hver uge, Spotify Radio mv. Her er eks. Wimp (og endda Yousee Play) langt bedre med. Jeg har helt droppet Spotify og kører nu kun med Wimp på mit Sonos (og så Yousee Play til de få sange jeg ikke kan få på Wimp).
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Jbreinholm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
Tak for de mange svær. Det er vist lidt en jungle... Måske skal jeg overveje et par aktive højtalere i stedet og så købe en airport express. Har kigget lidt på ruark audio mr1. Er der nogen der kan sige god for dem?
Vh Jeppe |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Jeppe: Udover at "lyden skal være så god som mulig" har du så en idé om hvorfra kildematerialet kommer og hvilken kvalitet det er i - altså hvorfra vil du afspille musikken? Derudover er det interessant at vide om du har nogle brugbare dele i forvejen, dvs. er der højttalere, forstærker, NAS, WiFi osv eller hvad er udgangspunktet?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |