|
Sonos, Libratone eller Heos |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes også du bør få afklaret hvad kilden til musik skal være nu og fremover. En AirPort kræver, at du har en enhed på wifi og at den ikke pludselig forlader netværket (eks. en telefon) imens andre har brug for at lytte. Ruark audio mr1 er jo en bluetooh højttaler - så er du igen ovre i noget der er begrænset i kvaliteten pga. BT interfacet.
En AirPort Express kan kobles til eks. et sæt aktive Beolab højttalere, men disse ville også kunne sættes til de øvrige løsninger du har kig på - såsom Sonos. Med en AirPort ville du så kunne spare lidt ift. indkøb af Heos eller Sonos og have lidt større frihed til at vælge app til afspilning. Dog er du så bundet til at køre AirPlay. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Har du egentlig styr på, om BT 4.x komprimerer lyden, Torben? Jeg kan nemlig ikke finde noget om det. BT 2.x og tidligere gjorde med sikkerhed, men siden BT 3.0 har båndbredden været høj nok til FLAC, men derfor er det ikke sikkert, at der ikke komprimeres alligevel. Kan nemlig ikke selv finde noget der direkte bekræfter eller afkræfter det.
Men udover det, så er det rigtigt, at man lige skal have det med i overvejelserne, at den enhed man afspiller fra, skal blive i netværket. Det gælder ikke enheder som Sonos og Bluesound (jo Sonos, hvis man vælger "afspil fra enhede").
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
AptX skulle kunne trække mindst 384 kbps med 2 kanaler, hvilket jo i princippet er rigeligt til både Spotify eller Wimp (non-Lossless). Problemet synes dog at være rækkevidden. Det er noget tid siden jeg stresstestede, men jeg har oplevet udfald via Bluetooth hvis personer gik i vejen og afstanden var 5-10 m til modtageren, hvilket begrænsede hvor jeg kunne befinde mig i huset når der blev streamet.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |