recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos mister forbindelse til Spotify og Wimp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos mister forbindelse til Spotify og Wimp

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 12:00
jeg har oplevet det med wimp spotify og her på det sidste også med bare radio funktionen, min er kablet direkte, men ja vores problem begyndt os for små 3 uger siden.

Faktisk lige efter en strømafbrydelse her på vejen, lidt som om den ikke kunne lide at blive slukket, måske os bare lidt tilfældigt. Men vores kan os stoppe midt i når vi hører radio og så komme igen efter små 5-10 sekunder
Til top
nicolade Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicolade Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 14:10
Jamen det er da alt sammen interessant læsning.

Jeg bruger YouSee som udbyder og er koblet trådløs på min Sonos Bridge og to enheder. Jeg har skrevet med Wimp og Yousee og Sonos.

- Wimp henviste til at Yousee skulle opdatere deres router. Yousee siger, at den er opdateret.
- Yousee kunne generelt ikke se nogen problemer.
- Sonos har jeg sendt oceaner af fejlrapporter til og de kan godt se at numrene afbrydes, men mener at det er fra musikudbyderen.
- Wimp mente så efterfølgende at det måtte være mens de har konveret alt deres musik til nyt format at der kunne være sket noget, men at det nu skulle virke.

Jeg er nu gået tilbage til Spotify, en del mere stabilt end Wimp (via Sonos) men har dog oplevet udfald.

Det skal lige siges, at jeg også kan køre direkte på apps via iPad og iPhone UDEN problemer via samme netværk, men når Sonos kommer ind over vrøvler den. Og jeg har INGEN problemer med Radiokanaler, Wolfgangs Vault, Aupeo...

Yderst underligt, men ingen der rigtig vil tage ansvar :(
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 14:59
Har Sonos og Spotify og har haft 3 udfald den sidste måned, 2 på musik og en på radio, jeg har tilskrevet det provider af musik/radio og ikke Sonos faktisk. Alle udfald på få sekunder hvorefter det virker igen. Det ene udfald var faktisk mens jeg hørte spotify direkte på PC og altså ikke var omkring Sonos...Har internet fra Telenor og en Dlink 655 router.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 09:35
Jeg bruger wimp og spotify for lidt til at ville vurdere det. Men jeg har den seneste måned jævnligt haft 5 sek.s radioudfald... Må lige forbi sonosforummet og forhøre mig...
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 07:54
Gammel tråd, men fik i løst dette problem?
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af kristoffervn kristoffervn skrev:

Gammel tråd, men fik i løst dette problem?
For mit eget vedkommende nej, men jeg har konkluderet at det ikke har nogt med Sonos at gøre.
 Spotify kan have udfald også via iphone app og pc client men det er nu ret sjældent. med DR radio har jeg ikke haft problemer af nogen art i mindst et halvt år.
Til top
nicolade Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Oktober-2005
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicolade Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 09:01
Hej, jeg endte med at tilkoble TdcPlay og YouSeePlay, og der har jeg aldrig haft lignende problemer, så ved ikke om wimp og spotify, fik det løst...
Til top
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 09:14
Jeg bruger kun AirPlay igennem min reciever, og oplever også udfald i lyd og at den stopper helt, ved wimp app'en på ipad eller iphone, hvor spotify kører næsten problemfrit, men det er selvfølgelig ved brug af AirPlay.

Tror desværre det er udbyderne af musiktjenesterne, der opstår fejl ved, ligemeget om det er over AirPlay eller sonos eller hvad man nu bruger.
Til top
Kimster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Marts-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 09:15
Ved mig var det heller ikke Sonos der var problemet, men routeren der ikke havde IP adresser nok.
Til top
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 09:30
Det ser ud til det var netkablet der fulgte med sonos. Det er fint og smalt, men holder åbenbart ikke så godt.
Tak for hjælpen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu