|
Sonos mister forbindelse til Spotify og Wimp |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jeg har oplevet det med wimp spotify og her på det sidste også med bare radio funktionen, min er kablet direkte, men ja vores problem begyndt os for små 3 uger siden.
Faktisk lige efter en strømafbrydelse her på vejen, lidt som om den ikke kunne lide at blive slukket, måske os bare lidt tilfældigt. Men vores kan os stoppe midt i når vi hører radio og så komme igen efter små 5-10 sekunder
|
|
![]() |
|
nicolade ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
Jamen det er da alt sammen interessant læsning.
Jeg bruger YouSee som udbyder og er koblet trådløs på min Sonos Bridge og to enheder. Jeg har skrevet med Wimp og Yousee og Sonos.
- Wimp henviste til at Yousee skulle opdatere deres router. Yousee siger, at den er opdateret.
- Yousee kunne generelt ikke se nogen problemer.
- Sonos har jeg sendt oceaner af fejlrapporter til og de kan godt se at numrene afbrydes, men mener at det er fra musikudbyderen.
- Wimp mente så efterfølgende at det måtte være mens de har konveret alt deres musik til nyt format at der kunne være sket noget, men at det nu skulle virke.
Jeg er nu gået tilbage til Spotify, en del mere stabilt end Wimp (via Sonos) men har dog oplevet udfald.
Det skal lige siges, at jeg også kan køre direkte på apps via iPad og iPhone UDEN problemer via samme netværk, men når Sonos kommer ind over vrøvler den. Og jeg har INGEN problemer med Radiokanaler, Wolfgangs Vault, Aupeo...
Yderst underligt, men ingen der rigtig vil tage ansvar :(
|
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
Har Sonos og Spotify og har haft 3 udfald den sidste måned, 2 på musik og en på radio, jeg har tilskrevet det provider af musik/radio og ikke Sonos faktisk. Alle udfald på få sekunder hvorefter det virker igen. Det ene udfald var faktisk mens jeg hørte spotify direkte på PC og altså ikke var omkring Sonos...Har internet fra Telenor og en Dlink 655 router.
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
Jeg bruger wimp og spotify for lidt til at ville vurdere det. Men jeg har den seneste måned jævnligt haft 5 sek.s radioudfald... Må lige forbi sonosforummet og forhøre mig...
|
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
kristoffervn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Status: Offline Point: 77 |
Gammel tråd, men fik i løst dette problem?
|
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
For mit eget vedkommende nej, men jeg har konkluderet at det ikke har nogt med Sonos at gøre. Spotify kan have udfald også via iphone app og pc client men det er nu ret sjældent. med DR radio har jeg ikke haft problemer af nogen art i mindst et halvt år.
|
|
![]() |
|
nicolade ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
Hej, jeg endte med at tilkoble TdcPlay og YouSeePlay, og der har jeg aldrig haft lignende problemer, så ved ikke om wimp og spotify, fik det løst...
|
|
![]() |
|
ridderen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 161 |
Jeg bruger kun AirPlay igennem min reciever, og oplever også udfald i lyd og at den stopper helt, ved wimp app'en på ipad eller iphone, hvor spotify kører næsten problemfrit, men det er selvfølgelig ved brug af AirPlay.
Tror desværre det er udbyderne af musiktjenesterne, der opstår fejl ved, ligemeget om det er over AirPlay eller sonos eller hvad man nu bruger. |
|
![]() |
|
Kimster ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 5 |
Ved mig var det heller ikke Sonos der var problemet, men routeren der ikke havde IP adresser nok.
|
|
![]() |
|
kristoffervn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Status: Offline Point: 77 |
Det ser ud til det var netkablet der fulgte med sonos. Det er fint og smalt, men holder åbenbart ikke så godt.
Tak for hjælpen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |