recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos mister forbindelsen CG3000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos mister forbindelsen CG3000

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Jeg bruger oftest TuneIn (tidligere SkyFm Premium), så det er her jeg oplever det. Har ikke bemærket det ved streaming fra egen NAS.

JH

Når I taler op drop-outs, mener I så "buffering"? 
 

Nu har jeg ikke selv SONOS, men Squeezebox, og her kører med jeg statisk IP på min SB-enheder.

Prøv at køre med statisk IP. Hvis det ikke hjælper, kunne det skyldes de services, som du bruger - i dit tilfælde, TuneIn.

Jeg ved, problemet sommetider dukker op med WiMP og Spotify - muligvis pga. belastede servere(?).
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 11:41
Sonos kan vist ikke sættes op med fast IP (ikke helt sikker). Men der noget med at man kan sætte det op via MAC adresse. Det har jeg så nada forstand på 😕
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005
B&W 805D
Bluesound Node
Sonos Connect
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 11:42
PS! - ja vil tro det et relateret til buffering.
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005
B&W 805D
Bluesound Node
Sonos Connect
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

PS! - ja vil tro det et relateret til buffering.

Det er ellers ret ligetil. Alt foregår via din router. Mac-adressen bør stå på din SONOS.
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 12:27
Ja, Mac adressen står på Sonos, men er sgu lidt bange for at pille inde i router opsætningen.
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005
B&W 805D
Bluesound Node
Sonos Connect
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 14:19
Så fik jeg "åbnet" for routeren, og givet Sonos en fast Ip-adresse. Stadig drop-outs i lyden. Det må være et TuneIn problem.

JH
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005
B&W 805D
Bluesound Node
Sonos Connect
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 14:45
jahafa, er dit sonos os fuld opdateret?? førhen havde jeg os store problemer med radio aka tunein delen. I dag falder den dog aldrig ud. Jeg har bare et kabel direkte i min playbar.

Kan os kun give dig ret mht tunein, tror de dropouts skyldes det. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Så fik jeg "åbnet" for routeren, og givet Sonos en fast Ip-adresse. Stadig drop-outs i lyden. Det må være et TuneIn problem.

JH


Det må være en fejl hos Radiotunes. Jeg oplever også mange dropouts med Radiotunes men ikke med lokalradio så jeg tror at det er Radiotunes den er gal med.



 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 16:11
Jeg har ofte oplevet problemer med Tune-In kanaler, hvor man så kunne teste med en anden kanal, der viste sig at afspille fint. Nu hører jeg oftest DR, men her var det ret konsistent at fejlen kunne reproduceres og på andre kanaler var der ingen problemer overhovedet
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2015 kl. 10:27
skiftet min 3000 til en 3600 router fra yousee.
Det hjalp.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu