Hej,
jeg vil starte med at sige, at jeg er helt grøn på dette område, så nogle af spørgsmålene er måske lidt novice-agtige...!
Vi er ved at bygge hus, og jeg får sat 2x2 stk. indbygningshøjttalere ind i loftet i stue og køkken. disse vil jeg forbinde til 2 stk. SONOS ZP120, som gerne skulle kunne trække højttalerne (Canton in-ceiling 800).
De 2 ZP120 smider jeg i teknikrummet, hvor jeg også skal have fat i en NAS til at lægge al musik over på.
Dette er setuppet i første omgang.
Men hvilken NAS skal jeg have fat i? Den kommer til at stå i et skab, så der skal nok tages højde for varmeudvikling. Lidt støj gør derfor ikke noget, da den er gemt i skabet. Den skal gerne køre RAID 1, så der skal 2 diske i. Der skal være på mindst 1Tb - gerne mere. Og så skal den kunne følge med - går ikke ud fra, at det er et problem når det 'kun' er lyd, men på sigt forstiller jeg mig, at jeg skal have noget media-center-agtigt, hvor jeg skal kunne se film fra 2-3 tv, og optage signalet. Filmene også skal ligge på NAS'en, så dette stiller vel ekstra krav til læse/skrive hastigheden?
Lyder dette fornuftigt, og hvilken NAS er perfekt til dette? Finders der en smartere løsning? Er det rimelig fremtidssikret? Ideer og forskal modtages gerne.
På forhånd tak
Morten
Redigeret af M.Olesen - 19-August-2010 kl. 20:22