Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 4006
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 16:29 |
Breddam skrev:
OK, vil det sige, at man ville kunne have en Sonos, der trækker på samme lydfiler som Twonky benytter?
Venlist Søren
|
Ja, dog ikke fra Twonky på nuværende tidspunt, men du kan bare lave et file share på NAS'en.
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
 |
kris
Guld medlem
Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1046
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 16:39 |
Yeps - Sonos har ligesom Squeezebox ingen UPnP-planer. Det finder jeg personligt er liiiiiidt ærgerligt. Twonkys enorme force er, at den er så ekstremt RAM-effektiv og hurtig.
kris
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 16:47 |
Jeg betragtede det som et kæmpe problem i starten, men kan ikke rigtigt se behovet længere, da Sonos'en har sit eget indeks som arbejder voldsomt hurtigt.
Og da den kan bruge NAS'en som NET share, så spiller det max. Jeg har dog Twonky vision installeret, jeg så kan spille på min Xbox og PS3. Men det ændrer ikke ved, at jeg ikke behøver at have pc tændt.
|
|
 |
kris
Guld medlem
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 16:59 |
Hvor mange sange har du?
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 17:02 |
P.t. Knap 18.000.
Og de kommer lige ud af landevejen. Ikke noget ventetid eller noget, og alle er indekseret og med covers und alles.
|
|
 |
kris
Guld medlem
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 17:04 |
ok - det er nu også lynhurtigt med Twonky, men jeg savner selvsagt album art og mobiliteten... hvis bare prisen var lidt lavere!
kris
|
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 17:05 |
Jeg bruger som sagt også Twonky, og er 100% enig, om at det ville være kanon med UPnP support, men det er ikke et savn, så længe du har en NAS.
Dens egen indekser er super hurtig.
|
|
 |
j_mil
Bruger
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 21:52 |
Måske var det en ide at en satte sig ned og skitsere de enkelte løsninger med de fordele og ulemper de har og få det skrevet et eller andet sted på recorder. Jeg har bemærket at det dukker op gang på gang i forum'et og mange har deres mening om hvad der er det rigtige. Hvis jeg ikke viste noget om det hvad det drejde sig om, ville jeg blive mere forvirret end oplyst af de mange af de svar, der kommer. Umiddelbart vil jeg mene de 3 løsninger der er skitseret, løser det problem (eller opgave) som vedkommende der startede tråden har, og alle har deres fordele og ulemper.
//JM
Redigeret af j_mil - 28-August-2007 kl. 21:53
|
 |
kris
Guld medlem
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 22:05 |
Yeps - god pointe. Det er også tydeligt, at som månederne er gået, er flere og flere blevet opmærksomme på særligt NAS'ens lyksaligheder - og streamingens muligheder. Vi er ikke så trendsettende, som vi har været - hæ.
Men hvor er det dog irriterende, at udviklingen er nye klienter er gået mere eller mindre i stå. Eneste rigtige nyhed i halvandet år er vel TEAC WAP-5000 - ellers ser man mest "justeringer" af eksisterende dimser... Det er skuffende, at Philips, Noxon og Squeezebox endnu ikke har lavet en model med album art (gerne mange flere tommer end TEAC WAP-5000) - så svært kan det altså ikke være! Informationen ligger for pokker i tagget alligevel...
kris
|
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 23:02 |
Hvordan er D/A converteren i Squeeze?
Nu er der nok mange som kører mp3 og på den måde ikke får den store forskel, men jeg kunne forestille mig at den D/A Converter som sidder i Sonos er en smule bedre end Squeeze?
|
Mvh.
Casper
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 23:02 |
Kører selv Lossless FLAC men det kræver desværre ofte cd'en i fysisk form og ikke købe-musik over nettet...
|
Mvh.
Casper
|
 |
j_mil
Bruger
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 23:19 |
Svar til Kris
Enig, problemet er nok at det er et "op ad bakke" markede, hvor styktallene er forholdsvis små, hvilket medfører at de store Pioneer, Sony etc. ikke rigtig gør moget der (er vist ved at ændre sig, ifølge pålidelig kilde, bla.a. arbejder Harmon Kardon med noget). Så mon ikke om det hele ser anderledes ud om et års tid.
//jm
|
 |